۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین

دوج کوین محبوب‌ترین میم کوین بازار است که با ماهیت طنز و جامعه پرشور خود، نام‌های مشهور زیادی را جذب کرده است.

به گزارش بازار، دوج کوین محبوب‌ترین میم کوین بازار است که با ماهیت طنز و جامعه پرشور خود، نام‌های مشهور زیادی را جذب کرده است. یکی از این نام‌های مشهور، ایلان ماسک است؛ نابغه‌ای که او را به خاطر اکتشافات فضایی‌اش و تلاش برای پیدا کردن حیات در کره مریخ می‌شناسیم.

در طول سال‌های گذشته ایلان ماسک بارها از دوج کوین حمایت کرده و خودش را پدر این ارز دیجیتال خوانده است. اگرچه ماسک مکررا تاکید کرده که هیچ قصدی برای پامپ قیمت ارزهای دیجیتال ندارد، اما توییت‌های وی در سال‌های اخیر و مخصوصا سال ۲۰۲۱ یکی از دلایل اصلی رشد قیمت دوج کوین بوده است.

دوج کوین چیست؟

در مقاله آینده دوج کوین از نظر ایلان ماسک گفته شد، دوج کوین نخستین میم کوین بازار است که در سال ۲۰۱۳، با الهام گرفتن از میم محبوب اینترنتی سگ شیبا اینو توسط دو جوان برنامه‌نویس به نام‌های جکسون پالمر و بیلی مارکوس ساخته شد.

هدف از ساخت دوج کوین در آن زمان نه ارائه ارزی برای پرداخت و نه ایجاد کاربردهای جدید بود. در حقیقت، خالقان دوج کوین می‌خواستند به نوعی به محبوبیت زیاد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در آن زمان طعنه بزنند و شوخی کنند و به همین خاطر یک ارز دیجیتال با نماد سگ را برای خودشان ساختند.

رفته رفته آوازه دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی مثل ردیت پیچید و ارز دیجیتالی که قرار بود شوخی باشد، به قول معروف شوخی شوخی جدی شد و طرفداران زیادی پیدا کرد.

از جمله دلایل محبوبیت دوج کوین می‌توان به ماهیت طنزگونه، جامعه پرشور و حمایت افراد معروفی از جمله ایلان ماسک از آن اشاره کرد.

چرا ایلان ماسک از دوج کوین حمایت می‌کند؟

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین

ایلان ماسک در سال‌های اخیر نشان داده که در کنار نبوغ خیره‌کننده‌اش، شخصیت شوخ طبعی دارد و بارها سعی کرده تا با انتشار میم‌های اینترنتی مختلف با مسائل گوناگون شوخی کند. شاید اصلی‌ترین دلیل حمایت وی از دوج کوین همین ماهیت طنزگونه دوج و علاقه ماسک به میم‌های اینترنتی باشد.

ماسک در پادکستی به نام X Takeover که اخیرا منتشر شد در رابطه با علت علاقه خودش به دوج کوین چنین گفت:

من علاقه خاصی به دوج کوین دارم چراکه سگ‌ها و میم‌ها را دوست دارم.

تاریخچه حمایت ایلان ماسک از اوج کوین به ۵ سال قبل، یعنی سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. در آن زمان ایلان ماسک اولین توییت خود در مورد دوج کوین را منتشر کرد و آن را «ارز دیجیتال مورد علاقه خود» خواند. از آن زمان، وی بارها در مورد دوج کوین توییت زد و از آن حمایت کرد.

بر اساس برخی از گزارش‌ها، ماسک از سال ۲۰۱۹ بی‌سروصدا در دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده است. اگرچه میزان این سرمایه‌گذاری مشخص نیست، اما او در این مدت جاه‌طلبی زیادی برای کمک به رشد و توسعه دوج کوین نشان داده است.

ماسک خودش را دوج فادر «DogeFather» یعنی پدر دوج کوین می‌داند و حتی در سال ۲۰۲۱، در شوی تلویزیونی ستردی نایت لایو (Saturday Night Live) شرکت کرد و به عنوان پدر این میم کوین در مورد آن صحبت کرد.

توییت‌های معروف ایلان ماسک در مورد دوج کوین

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین

بازار کریپتو بارها نشان داده که به نظرات افراد مشهور وابستگی زیادی دارد و نوسانات آن به یک توییت بند است. توییت‌های ایلان ماسک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بارها چه بر قیمت دوج کوین و چه بر سایر ارزها تاثیر گذاشته‌اند.

همانطور که گفتیم، اولین توییت ایلان ماسک در ماه آپریل سال ۲۰۱۹ در مورد دوج کوین زده شد و این روند تا به اینجای کار ادامه داشته است. یکی دیگر از توییت‌های معروف ماسک که در سال ۲۰۲۰ منتشر و به رشد قیمت دوج کوین منجر شد تصویری از دوج کوین در حال عبور کردن سیستم مالی جهانی بود که با کپشن «این اجتناب ناپذیر است.» به اشتراک گذاشته شد.

توییت‌های ایلان ماسک در مورد دوج کوین به این چند مورد محدود نمی‌شوند. وی در فوریه سال ۲۰۲۱ دوج کوین را «توکن مردم» خطاب کرد. در همان زمان، وی تصویری از یک موشک با عبارت «Doge» منتشر کرد و باز هم قیمت دوج کوین را افزایش داد.

علاقه ماسک به دوج کوین تنها در توییت‌های او دیده نمی‌شود. وی حتی در بازه‌ای عبارت «مدیرعامل دوج کوین» (CEO of Dogecoin) را در بیوی توییتر خود گذاشت. جالب‌تر اینجاست که پس از خرید توییتر، ماسک برای مدتی از لوگوی دوج کوین برای این شبکه اجتماعی استفاده کرد.

ایلان ماسک در مورد آینده دوج کوین چه نظری دارد؟

ماسک طرفدار بازگرداندن قدرت به دستان مردم است و معتقد است ارزهای دیجیتالی مثل دوج کوین به خوبی از عهده این کار برمی‌آیند. یکی از انتقادات ماسک از دوج کوین، کمبود کاربردهای آن در دنیای واقعی است. وی مدعی است دوج کوین برای اینکه بتواند به یک ارز دیجیتال پایدار تبدیل شود، باید در زندگی روزمره مردم کاربرد داشته باشد.

جالب اینجاست که ایلان ماسک بارها از همکاری خود با توسعه‌دهندگان دوج کوین صحبت کرده و مدعی شده برای بهبود زیرساخت‌های این شبکه بلاکچینی به منظور پذیرش گسترده‌تر آن، از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

ثروتمندترین فرد جهان معتقد است اگر دوج کوین بتواند چندین تغییر اساسی داشته باشد، حتما در برابر بیت کوین پیروز می‌شود. یکی از این تغییرات مربوط به زمان ایجاد بلاک‌ها و سایز هر بلاک در این بلاکچین است. علاوه بر این، ماسک معتقد است کاهش ۱۰۰ برابری کارمزد تراکنش‌های دوج کوین آن را برای معاملات روزمره جذاب‌تر می‌کند.

به عقیده ایلان ماسک دوج کوین پتانسیل لازم را برای تبدیل شدن به یک ارز پیشروی جهانی دارد و با توجه به سرعت بالای تراکنش‌هایش، کارمزد پایین و نبود هیچ‌گونه محدودیتی در عرضه آن، می‌تواند به «ارز آینده» تبدیل شود.

در حال حاضر گمانه‌زنی‌های مختلفی مبنی بر پذیرش دوج کوین در شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک از جمله تسلا و اسپیس‌ایکس وجود دارد. در همین حال، برخی معتقدند در نهایت، ماسک دوج کوین را به سیستم پرداختی X یا همان توییتر سابق اضافه خواهد کرد.

دوج کوین و آینده‌ای روشن

با توجه به نفوذ ایلان ماسک در بازار کریپتو و حمایت‌های گسترده‌ آن از دوج کوین در سالیان گذشته، بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران دید مثبتی به این ارز دیجیتال پیدا کرده‌اند. در حال حاضر، عبارت «خرید دوج کوین» یکی از پرسرچ‌ترین جستجوها در گوگل است و بسیاری با پیش‌بینی هدف ۱ دلاری، به دنبال سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال هستند.

در حال حاضر، امکان خرید دوج کوین در دو بازار معاملاتی و آنی (OTC) در صرافی والکس فراهم شده و شما می‌توانید بسته به نیاز خود، در سریع‌ترین زمان با کمترین کارمزد ممکن در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha