۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
باغات شهرستان اهر همواره در معرض تهدید سرمازدگی، تگرگ‌زدگی و خشک‌سالی هستند
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

باغات شهرستان اهر همواره در معرض تهدید سرمازدگی، تگرگ‌زدگی و خشک‌سالی هستند

اهر- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: باغات شهرستان اهر همواره در معرض تهدید سرمازدگی، تگرگ‌زدگی و خشک‌سالی هستند.

به گزارش بازار، بیت‌اله عبدالهی با اشاره به این‌که صنعت گردشگری کشاورزی را در باغات شهرستان اهر گسترش دهیم، گفت: باغات شهرستان اهر همواره در معرض تهدید سرمازدگی، تگرگ‌زدگی و خشک‌سالی هستند. با حفظ شرایط موجود می‌توان از باغات شهرستان به‌عنوان مراکز گردشگری کشاورزی بهره‌برداری نمود. با این‌حال صنعت گردشگری را به کاربری باغات اضافه می‌کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از گردنه‌ی گویجه‌بئل تا روستای نقدوز، ظرفیت گردشگری وجود دارد اما تابه‌حال از این ظرفیت استفاده نشده است، لذا با افزودن کاربری گردشگری کشاورزی از باغات برای تأمین معیشت کشاورزان می‌توانیم استفاده کنیم، این در حالی است که زیبایی و طبیعت شهرستان اهر منحصربه‌فرد بوده و با فعال‌سازی صنعت گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر از پتانسیل‌ها به نحو احسن بهره‌برداری می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بلاتکلیفی پروژه جاده اهر-مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: پروژه جاده اهر-مشگین‌شهر همانند مُرده‌ای است که هنوز نتوانسته‌ایم آن را زنده کنیم. سه مرحله از وزارت راه و سه مرحله از سازمان برنامه و بودجه این پروژه را پیگیری کرده‌ام، علی‌رغم این‌که حدود ۶۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود اما از خزانه اعتبار اختصاص نیافته است.

عبدالهی بابیان این‌که فعال‌سازی مجدد پروژه جاده اهر-مشگین‌شهر را با جدیت پیگیری می‌کنم، یادآور شد: پیمانکار فعلی بزرگراه اهر-مشگین‌شهر مطالبات سنگینی ندارد ولی نسبت به پروژه کم‌لطفی کرده است. می‌گویند ۵ کیلومتر از پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر را امسال تحویل می‌دهند ولی پروژه‌ای که فعال نیست چگونه قرار است به بهره‌برداری برسد؟ این حرف‌ها شعاری بیش نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد، با این‌حال پیگیری فعال‌سازی رضایت‌بخش پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر هستیم و هیچ‌گاه از خواسته خودمان مبنی‌بر احداث بزرگراه اهر-مشگین‌شهر همچون بزرگراه اهر-تبریز کوتاه نمی‌آییم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به موضوع درخواست برای امضای طومار قدردانی از وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در مجلس برای وزیر راه و شهرسازی طومار قدردانی آماده کرده بودند و می‌گفتند امضاء کنم ولی چطور قدردانی کنم وقتی که هر هفته از همشهریان عزیزمان در جاده‌های شهرستان از جمله اهر-مشگین‌شهر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، اگر کسی بگوید چرا این طومار را امضاء کردی چه جواب قانع‌کننده‌ای می‌توان داد؟ سپس گفتند طومار قدردانی از وزیر راه جایی درز نمی‌کند، ولی قدردانی زمانی مؤثر خواهد بود که اقدامات حداقل در شهرستان‌ها دیده می‌شد نه اینکه پروژه‌های راه‌سازی تعطیل شوند.

وی همچنین از فعال‌سازی پروژه دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل بعد از مدت‌ها تعطیلی، پروژه به‌زودی فعال و عملیات اجرایی با جدیت هرچه تمام پیگیری خواهد شد.

عبدالهی هدف از اجرای پروژه‌های راه‌سازی را تأثیرگذاری در مناطق روستایی عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم اقتصاد روستاها و شهرستان رونق بگیرد یکی از راهکار آن احداث جاده‌های ایمن است. باید به دنبال راه‌هایی باشیم که بتواند در توسعه، عمران، آبادانی و اقتصاد منطقه تأثیر مثبتی داشته باشد.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha