۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
توزیع بیش از ۵۵ هزار تن کود بین کشاورزان ایلامی
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام خبر داد؛

توزیع بیش از ۵۵ هزار تن کود بین کشاورزان ایلامی

ایلام-مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: با توجه به سهمیه ابلاغی برنامه‌ ریزی انجام شده در سال قبل، ۵۵ تن انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان تدارک و توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام اظهار کرد: بر اساس الگوی کشت استان ۳۸ محصول زراعی و باغی واجد دریافت کود یارانه‌ای شدند که عمده میزان مصرف کود در محصولات غلات و دانه‌های روغنی بود از مجموع این میزان کود، ۴۶ هزار و ۲۷ تن کود اوره بوده که حدود ۵ هزار تن بیش از سهمیه استان در سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: کود فسفات توزیع شده در استان ۶ هزار ۷۰۹ تن بوده که در مقایسه با سال قبل، دو برابر افزایش را نشان می‌دهد، کود پتاسه نیز به مقدار ۲ هزار ۷۵۴ تن در زمان کشت و بعد از آن در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: با توجه به تغذیه مناسب و به موقع اثرات آن در تولید گندم امسال مشهود بود، به‌طوری که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم توسط مراکز خرید خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۴۰۰ هزار تن تولید در استان داشته باشیم.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات موثری که سال قبل انجام شد ذخیره‌سازی کود در استان بود که حدود ۱۳ هزار تن کود در انبارهای شرکت ذخیره شد و در زمان اوج مصرف در مدت کوتاهی بین کشاورزان توزیع شد.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha