۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
سال زراعی جدید فرصت مناسب برای بازنگری سیاست های توتون در گلستان
رییس هیئت مدیره شرکت توتون طلایی هما تاکید مرد؛

سال زراعی جدید فرصت مناسب برای بازنگری سیاست های توتون در گلستان

گرگان- محمدی، رییس هیئت مدیره شرکت توتون طلایی هما گفت: با توجه به اینکه در پایان برنامه ششم توسعه قرار داریم سال زراعی جدید فرصت مناسب برای ارزیابی و بازنگری سیاست های توتون در گلستان است.

حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال زراعی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ هم برای بخش دولتی و هم برای بخش خصوصی بسیار بااهمیت است.

رییس هیئت مدیره شرکت توتون طلایی هما با بیان اینکه در این سال دو موضوع مهم در حوزه توتون باید در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: در پایان برنامه ششم قرار داریم و ضروریست ارزیابی کامل و جامع از این برنامه در حوزه توتون انجام شود تا ببینیم در ابتدای برنامه کجا بودیم؟ اکنون کجا قرار داریم؟ و تا چه حد توفیق دسترسی به برنامه ها حاصل شد است.

وی با تاکید بر اینکه علل عدم توفیق در برنامه‌های توتون باید مورد بررسی و تحلیل کارشناسی و مدیریتی قرار گیرد، افزود: چه بهتر در این بررسی و ارزیابی بخش خصوصی با افتخار در کنار مسئولان دولتی حضور داشته باشه تا بتوان از این ظرفیت گلستان به خوبی استفاده شود و با تبیین این موضوع آنچه که اجرا شد و آنچه که در برنامه توتون دیده شد مورد تطبیق قرار گیرد.

محمدی آسیب شناسی برنامه ششم توسعه را در خصوص محصولات اقتصادی مانند توتون یک ضرورت برشمرد و گفت: مسئولان با ارزیابی برنامه ششم و اهداف مورد نظر دلایل عدم موفقیت را بررسی و پس از آسیب شناسی دقیق در برنامه هفتم به دنبال رفع این نواقص باشند.

رییس هیئت مدیره شرکت توتون طلایی هما با بیان اینکه خوشبختانه دولت چهاردهم تاکید بر اجرای دقیق برنامه هفتم دارد که جزو امتیازات کشور بحساب می آید، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت دستگاه های ذیربط بویژه وزارت صمت و مدیران استان بصورت شفاف سیاست ها، برنامه ها، حمایت ها و دیگر موارد را در چارچوب برنامه هفتم برای محصول توتون به بخش خصوصی که شامل تولید کنندگان، بازرگانان، صنایع عمل آوری و فرآوری است را اعلام کنند.

وی ادامه داد: با این اقدام بخش خصوصی با تبیین جایگاه خود در برنامه هفتم می تواند در سرمایه گذاری صنعت توتون در کنار حمایت قانون و دست اندرکاران این حوزه موفق تر از گذشته عمل کند.

کد خبر: ۳۰۱٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha