۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

زمان پذیرش دانشگاه از مهمترین و اصولی‌ترین موارد برای افرادی ست که قصد اپلای در مقطع کارشناسی یا تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا را دارند.

زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا (کارشناسی و کارشناسی ارشد)

زمان پذیرش دانشگاه از مهمترین و اصولی‌ترین موارد برای افرادی ست که قصد اپلای در مقطع کارشناسی یا تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا را دارند. از آنجا که در مهاجرت‌های تحصیلی پروسه دریافت ویزا را پیش رو دارید و از طرفی هم ممکن است هر دانشگاه قوانین خود را در ددلاین پذیرش داشته باشد پس اطلاع از زمان پذیرش در هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار ضروری است. در اینجا موسسه ویزایار به عنوان شرکت معتبر و مورد تایید در زمینه تحصیل در ایتالیا درباره مهلت و زمان پذیرش از دانشگاه‌های این کشور صحبت کرده است.

زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه‌های معتبر، کیفیت بالای آموزشی، تنوع انتخاب رشته در تمامی زمینه‌های تحصیلی و مهمتر از همه هزینه تحصیل و زندگی ارزان‌تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی، ایتالیا را به کشور محبوب دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در تمام مقاطع تبدیل کرده است. برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا یا سایر مقاطع تحصیلی باید دو مرحله اساسی را در نظر بگیرید. زمان یا مهلت اپلای و پروسه پذیرش از دانشگاه‌ های ایتالیا!

کارشناسان موسسه مهاجرتی ویزایار درباره زمان اپلای دانشگاه‌های ایتالیا به طور دقیق توضیح خواهند داد. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های ایتالیا دوره ۴ ساله دارد و شرط اصلی گرفتن پذیرش در این مقطع داشتن مدرک دیپلم است. معمولا متقاضیانی که در دوره سنی طلایی ۱۸ تا ۲۷ هستند شانس بیشتری برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس و ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند.

رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی از دیگر مدارک مهم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی هستند.

مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا معمولا دوره ۲ ساله دارد و در برخی از رشته ‌ها مانند حقوق و پزشکی ممکن است در دوره‌های ۵ یا ۶ ساله ارائه شود. داشتن معدل و نمرات بالا در دوره کارشناسی تاثیر بسیار مثبت در اخذ پذیرش و تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا دارد. نکته قابل توجه اینکه برخی از رشته‌های این مقطع به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شوند.

زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در ترم بهار

  • معمولا زمان درخواست پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا در ترم بهار از اول ژوئن (خرداد ماه) و تا آخر سپتامبر (شهریور ماه) است.

  • دقت کنید که با توجه به مهلت زمانی پذیرش، بهترین زمان مهلت جهت تشکیل پرونده ویزا اول اکتبر (مهر ماه) تا نیمه اول دسامبر (نیمه اول آذر ماه ) می‌باشد.

*نکته مهم: دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در ترم بهار تعداد محدودی از رشته‌ها را با ظرفیت پایین ارائه می‌دهند.

زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در ترم پاییز

  • معمولا زمان درخواست پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا در ترم پاییز از اول اکتبر (مهرماه) و تا آخر ژوئن (خرداد ماه) است.

  • دقت کنید که با توجه به مهلت زمانی پذیرش، بهترین زمان مهلت جهت تشکیل پرونده ویزا اول مارچ (فروردین ماه) تا نیمه اول جولای (تیر ماه) می‌باشد.

*نکته مهم: بیشتر رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترم پاییز ارائه می‌شوند.

زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

هزینه تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا با ارائه بورسیه‌های تحصیلی امکان تحصیل رایگان یا تحصیل با هزینه پایین را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. همچنین هزینه‌های پایین زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان به همراه شرایط پذیرش راحتت‌تر، باعث شده تا ایتالیا پس از کشورهای استرالیا و کانادا رتبه پذیرش آسان دانشجویان بین المللی را از آن خود کند.

کیفیت بالای آموزشی + هزینه پایین، تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا را در میان دانشجویان بین المللی بسیار پرطرفدار کرده است. در ادامه این مطلب با کارشناسان موسسه مهاجرتی ویزایار همراه شده و هزینه‌های تحصیل در ایتالیا را بررسی می‌کنیم.

شهریه دانشگاه‌های دولتی ایتالیا با توجه به رشته و دانشگاه بین ۹۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال است. البته هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بین ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ هزار یورو می‌باشد. هزینه هر دانشجوی بین المللی در ایتالیا ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو برآورد می‌شود.

علاوه بر شهریه دانشگاه، مواردی مانند خوابگاه، خورد و خوراک، حمل و نقل، خرید پوشاک، تفریحات و غیره را هم باید برای هزینه تحصیل در ایتالیا در نظر گرفت. این هزینه‌ها با توجه به سبک زندگی دانشجو متغیر است و موارد زیر را شامل می‌شود:

  • اجاره‌ خوابگاه ۲۵۰ تا ٧۰۰ یورو در ماه

  • خورد و خوراک ١۵۰ تا ٢۰۰ یورو در ماه

  • حمل‌ونقل عمومی۲۵ تا ۴۵ یورو در ماه

دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا شوند، تا حد زیادی هزینه تحصیل در این کشور را دریافت خواهند کرد. سایر دانشجویان هم می‌توانند با انجام کارهای نیمه وقت یا کارهای دانشجویی هزینه‌های شهریه، خوابگاه و غیره را تامین کنند. در مجموع کشور ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی جز مقاصد ارزان دانشجویی به شمار رفته و تسهیلات بسیاری را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد.

چگونه از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیریم

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا یا هر یک از مقاطع تحصیلی دیگر با داشتن مدرک دیپلم دبیرستان برای کارشناسی، مدرک لیسانس برای کارشناسی ارشد و مدرک فوق لیسانس برای دکتری امکان پذیر است. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا ارسال درخواست، ارائه مدارک مورد نظر و بررسی ددلاین هر دانشگاه حائز اهمیت هستند. دقت داشته باشید که دانشگاه های ایتالیا پذیرش را یک سال قبل از شروع ترم تحصیلی آغاز می‌کنند و ارسال به موقع مدارک شانس پذیرش را بسیار بیشتر می‌کند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا ابتدا باید رشته و دانشگاه مورد نظرتان را در این کشور انتخاب کنید، مرحله بعد انتخاب برنامه تحصیلی مناسب می‌باشد. پس از مشخص شدن دانشگاه و برنامه تحصیلی وقت آن است که درخواست اخذ پذیرش تحصیلی را برای دانشگاه ارسال کنید.

پس از دریافت نامه تایید از دانشگاه در آزمون ورودی (درصورت داشتن آزمون) شرکت می‌کنید و در صورت گرفتن نمره قبولی، مدارک مورد نیاز را ارسال و در دانشگاه ثبت نام می‌کنید. حال که موفق به اخذ پذیرش شده‌اید لازم است برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید. چرا که بدون داشتن ویزا تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا امکان پذیر نخواهد بود. گرفتن وقت سفارت ایتالیا، ارائه مدارک، بررسی مدارک از طرف افسر سفارت و اعلام جواب از مراحل دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هستند.

اگر فکر می‌کنید اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا زمان بر و سخت است، می‌توانید روی کمک کارشناسان موسسه مهاجرتی ویزایار حساب کنید. ما این راه را برایتان سهل و قابل دسترس کرده و در تمام مراحل کنارتان هستیم.

شروع سال تحصیلی در ایتالیا

سال تحصیلی در ایتالیا مانند ایران دو ترم دارد. شروع سال تحصیلی در این کشور در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) و ماه فوریه (بهمن - اسفند) می‌باشد.

اگر متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس، پزشکی و داروسازی هستید، شروع کلاسها در ماه سپتامبر-اکتبر (شهریور- مهرماه) می‌باشد. بازه زمانی اخذ پذیرش برای این دوره‌ها ازاول ژانویه (دی ماه) تا نهایتا اواخر ماه ژوئن (خرداد ماه) است.

شروع کلاس‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا در ترم پاییز است. برخی از رشته‌ها نیز (به تعداد محدود) در فصل بهار ارائه می‌شوند. بازه زمانی اخذ پذیرش برای این دوره از اول اکتبر(مهر ماه) تا نهایتا اواخر ماه ژوئن (خرداد ماه) است.

دانشجویان می‌توانند از اوایل ماه می (اردیبهشت ماه) تا نهایتا اواخر ماه سپتامبر (شهریورماه) درخواست خود را همراه با مدارک برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا ارائه دهند. از خدمات موسسه مهاجرتی ویزایار می‌توان به راهنمایی در زمینه بهترین زمان برای ارائه درخواست پذیرش و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اشاره کرد.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند باید از هزینه های خود در این کشور اطلاعاتی داشته باشند . به طور کلی هزینه زندگی در این کشور را بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو ماهیانه می توان در نظر گرفت .

در نظر داشته باشید که این هزینه برای شهر های مختلف می تواند کمی متفاوت باشد به عنوان مثال هزینه زندگی در میلان و رم کمی بیشتر از سایر شهر ها است.

کشور ایتالیا از مقاصد ارزان و به صرفه برای زندگی دانشجویی ست! هزینه‌های شهریه دانشگاه و سایر هزینه‌ها مانند خورد و خوارک، حمل و نقل، اقامت و غیره در این کشور کمتر از سایر کشورهای پیشرفته اروپایی ست. در ادامه موسسه ویزایار هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا را مورد بررسی قرار می‌دهد:

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا یا سایر رشته‌های تحصیلی برای هر دانشجو به طور متوسط بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه است. البته میانگین هزینه‌ها در هر شهر متفاوت می‌باشد. در اینجا متوسط هزینه‌های زندگی در برخی از شهرهای ایتالیا را می‌بینیم:

  • هزینه زندگی دانشجویی در شهر بولونیا ایتالیا: بین ۷۵۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه است.

  • هزینه زندگی دانشجویی در شهر فلورانس ایتالیا: بین ۸۵۰ تا ۱۳۰۰ یورو در ماه است.

  • هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای میلان و رم ایتالیا: بین ۸۵۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه است.

این هزینه‌ها اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل، خرید وسایل تحصیل و سفرهای کوتاه و تفریحات را شامل می‌شود. نکته مهم اینکه هزینه شهریه دانشگاه را هم باید به این هزینه‌ها اضافه کنید. این مبلغ با توجه به رشته و دانشگاه بین ۹۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال متغیر است.

نکته آخر اینکه جهت اطلاع بیشتر از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی ویزایار در تماس باشید.

کد خبر: ۳۰۱٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha