۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
آماده سرمایه گذاری بر روی صندوق های پربازده و جذاب زعفران باشید!
تحلیل تکنیکال صندوق های زعفران

آماده سرمایه گذاری بر روی صندوق های پربازده و جذاب زعفران باشید!

صندوق سحرخیز و نهال، دو صندوق ای تی اف مبتنی بر کالای زعفران هستند که طی سه سال اخیر به میزان قابل توجهی بازدهی داشتند و علاوه بر تقویت صنعت کشاورزی، بازدهی خوبی هم نصیب سرمایه گذار میشود.

هادی بهرامی؛ بازار: ورود صندوق های مبتنی بر سهام، اوراق درآمد ثابت و بخصوص کالا (طلا و زعفران) به بازار بورس، اقدامی موثر جهت جذب نقدینگی میباشد که به دلیل مدیریت بهتر دارایی ها، سود و جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارد. از مزایای صندوق های ای تی اف بورسی میتوان به کاهش ریسک نگهداری، سرمایه گذاری با مبالغ کم، مدیریت حرفه ای و نقد شوندگی بالا اشاره کرد. زعفران یکی از پربازده ترین و مهم ترین کالای صادراتی میباشد که قیمت آن بسیار متاثر از نوسانات نرخ ارز است و تا به امروز ۲ صندوق ای تی اف بورسی بر روی صنعت کشت زعفران سرمایه گذاری میکنند.

ماهیت سرمایه گذاری در صندوق ها و صنعت زعفران بلند مدت است؛ پس بهتر است استراتژی خود را بر اساس بازه های میان مدت و بلند مدت بچینیم تا نوسانات کوتاه مدت نرخ ارز، صنعت، بازار بورس و در نهایت صندوق ها منجر به ضرر و زیان پرتفوی نشود. با توجه به شرایط اقتصادی و بازار های مالی، پیشنهاد میشود حداقل ۳۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد از سرمایه‌تان را به خرید طلا، زعفران و سایر دارایی های مبتنی بر کالا و مابقی را به اوراق درآمد ثابت، سهام و ارز دیجیتال اختصاص دهید تا تعادل میان دارایی های پرتفوی حفظ شود. البته باید خاطر نشان کرد که پخش کردن پول بر روی همه بازار ها و دارایی ها به معنای کاهش ریسک نیست و حتی ممکن است بیش از پیش متحمل زیان شویم! پیشنهاد میشود در سرمایه گذاری به جای کمیت به کیفیت و موقعیت دارایی توجه شود و همچنین خرید طلای فیزیکی و یا صندوق های ای تی اف آن، با استفاده از استراتژی میانگین گیری (DCA) میتواند ریسک به ریوارد را افزایش دهد.

آماده سرمایه گذاری بر روی صندوق های پربازده و جذاب زعفران باشید!


۱- صندوق سحرخیز
صندوق زعفران سحرخیز با خالص ارزش دارایی ۱۴۴ میلیارد تومان طی یک ماه اخیر منفی ۴.۳ درصد و یک سال اخیر مثبت ۹۰ درصد بازدهی داشته است و اگر بخواهیم نرخ بازگشت سرمایه (ROI) از کف به سقف طی دو سال اخیر را حساب کنیم، یک بازدهی ۱۴۵ درصدی را از قیمت این صندوق مشاهده میکنیم. در حال حاضر، قیمت صندوق زعفران سحرخیز در نزدیکی حمایت معتبر و استاتیک ماژور ۳۶۰۰ تومان قرار دارد که با حفظ آن میتواند تا هدف ۴۳۰۰ تومان و در صورت شکست این مقاومت هم تا هدف ۵۰۰۰ تومان رشد داشته باشد و یک بازدهی حداقل ۳۹ درصدی نصیب سرمایه گذاران کند. در مقابل، اگر قیمت صندوق میل به ادامه ریزش در میان مدت را داشته باشد، حمایت ۳۶۰۰ تومان از دست خواهد رفت که در این صورت، حمایت های ۳۳۰۰ و ۳۱۰۰ تومان در دسترس خواهند بود. در حالت کلی، بهترین حمایت های قیمت جهت سرمایه گذاری، ۳۶۰۰ و ۳۱۰۰ تومان و قوی ترین مقاومت نیز محدوده ۴۳۰۰ تومان میباشد که عبور از آن جهت رشد بیشتر حیاتی است.

آماده سرمایه گذاری بر روی صندوق های پربازده و جذاب زعفران باشید!


۲- صندوق نهال
صندوق زعفران نهال با خالص ارزش دارایی ۲۷۲ میلیارد تومان طی یک ماه اخیر منفی ۴.۳ درصد و یک سال اخیر مثبت ۱۲۰ درصد بازدهی داشته است که بازدهی کل دو ساله این صندوق به میزان ۲۰۳ درصد میباشد. قیمت صندوق ای تی اف نهال در حال حاضر در نزدیکی حمایت معتبر ۳۰۰۰ تومان قرار دارد و در صورت حفظ آن میتواند تا اهداف ۳۹۰۰ و ۴۷۰۰ تومان رشد داشته باشد که یک بازدهی ۵۵ درصدی را در دل خود دارد. بهترین حمایت معتبر قیمت جهت خرید این صندوق، محدوده ۳۰۰۰ و در نهایت ۲۳۰۰ تومان میباشد؛ البته با توجه به شرایط اقتصادی، کشش بازار بورس و صنعت کشت زعفران بعید بنظر میرسد که قیمت تا ناحیه ۲۳۰۰ تومان بخواهد ریزش کند. از دست رفتن حمایت ۳۰۰۰ تومان به منزله آماده برای نزول بیشتر و شکست مقاومت مهم ۳۹۰۰ تومان تاییده ای برای ادامه روند صعودی است و طبق حمایت های گفته شده میتوان اقدام به سرمایه گذاری کرد.

آماده سرمایه گذاری بر روی صندوق های پربازده و جذاب زعفران باشید!


کد خبر: ۳۰۱٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha