۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
برگزاری نهمین سمینار بین المللی اوپک در وین

برگزاری نهمین سمینار بین المللی اوپک در وین

نهمین سمینار بین‌المللی اوپک نهم و دهم ژوئیه ۲۰۲۵ (۱۸ و ۱۹ تیر ۱۴۰۴) در کاخ سلطنتی هافبورگ وین با عنوان «ترسیم مسیرهای همگانی، آینده انرژی جهان» برگزار می‌شود.

به گزارش بازار به‌نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سمینار بین‌المللی اوپک از رویدادهای مهم در تقویم انرژی جهان است. این سمینار با تسهیل بحث درباره مسائل مهم تأثیرگذار بر صنعت نفت، همکاری و گفت‌وگو میان ذی‌نفعان انرژی را تقویت می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این سمینار شامل وزیران کشورهای عضو اوپک، کشورهای حاضر در بیانیه همکاری و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت و مصرف‌کننده انرژی، همچنین رؤسای سازمان‌های بین‌المللی، مدیران شرکت‌های انرژی و مؤسسه‌های مالی، رهبران صنایع جهان، سیاست‌گذاران، کارشناسان، جامعه دانشگاهی و روزنامه‌نگاران هستند.

نهمین سمینار بین‌المللی اوپک بر طیف وسیعی از مسائل مربوط به صنایع نفت و انرژی ازجمله امنیت انرژی، انتقال انرژی، فناوری و نوآوری، توسعه پایدار و اقتصاد جهانی متمرکز خواهد بود.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک، درباره برگزاری این سمینار گفت: سمینار بین‌المللی اوپک از نظر شمار شرکت‌کنندگان و سطح بالای بحث‌هایی که درباره مسائل مهم تأثیرگذار بر بخش انرژی به‌ویژه در این برهه حساس در صنعت جهانی انجام می‌شود، سابقه درخشانی دارد.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر استقبال از همه مهمانان خود در وین در ژوئیه ۲۰۲۵ هستیم تا رویدادی جذاب و استثنایی باشد.

بیشتر بخوانید: تأکید روسیه و عربستان بر کاهش تولید نفت

اوپک از سال ۱۹۶۹ سمینارهایی برگزار کرده است. بااین‌حال، نخستین سمینار از مجموعه‌سمینارهای بین‌المللی کنونی در سال ۲۰۰۱ برگزار و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ تکرار شد.

«حرکت به‌سوی آینده پایدار انرژی»، «نفت در جهانی مستقل»، «اوپک در عصر نو انرژی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها»، «نفت؛ تضمین ثبات در آینده و پایداری»، «نفت؛ تضمین شکوفایی، حمایت از پایداری»، «نفت؛ موتور توسعه جهانی»، «نفت؛ همکاری برای آینده‌ای پایدار» و «انتقال پایدار و فراگیر انرژی» به‌ترتیب شعارهای نخستین تا هشتمین دوره سمینار اوپک بوده است.

در هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک که پنجم و ششم ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲) در کاخ سلطنتی هافبورگ وین، پایتخت اتریش، با عنوان «انتقال پایدار و فراگیر انرژی» برگزار شد، رکورد حضور بیشترین شرکت‌کننده جابه‌جا شد.

در این رویداد دوروزه بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده ازجمله ۱۷ وزیر از کشورهای عضو اوپک و غیراوپک، ۱۸ مدیرعامل، ۱۳ رئیس از سازمان‌های بین‌المللی و ۸۹ روزنامه‌نگار و تحلیلگر حضور داشتند.

کد خبر: ۳۰۱٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha