کاهش شدید تعداد کاربران بازی‌های تلگرامی؛ رویای نات کوین به پایان رسید؟

کاهش شدید تعداد کاربران بازی‌های تلگرامی؛ رویای نات کوین به پایان رسید؟

بازی‌های تلگرامی مثل همستر کامبت سعی کردند راه نات کوین را ادامه بدهند اما کاهش شدید تعداد کاربران آن‌ها نشان می‌دهد که این پروژه‌ها، ممکن است در رسیدن‌ به هدف خود شکست بخورند.

به گزارش بازار، بازی نات کوین و ایردراپ بزرگ آن در فصل بهار، سر و صدای زیادی ایجاد کرد. طولی هم نکشید که بازی‌های زیادی مثل همستر کامبت، کتیزن، بلوم و پیکسل ورس راه‌اندازی شدند تا راه آن را ادامه بدهند.

این بازی‌ها (مخصوصاً همستر کامبت) در ابتدا هم به موفقیت زیادی رسیدند. برای مثال همستر کامبت ادعا کرده است که تعداد کل کاربران آن به ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد. با این حال از چند هفته قبل تلگرام قابلیت جدیدی به ربات‌های خود اضافه کرد تا نشان دهد تعداد کاربران ماهانه آن‌ها چند نفر است.

حالا مشخص شده‌ است که بسیاری از این بازی‌ها کاربران خود را از دست داده‌اند. برای مثال تعداد کاربران ماهانه بازی همستر کامبت از بیش از ۱۵۵ میلیون نفر به کم‌تر از ۹۰ میلیون نفر رسیده‌ است. تعداد کاربران بازی پیکسل ورس هم از حدود ۲۳ میلیون نفر به ۱۵ میلیون نفر رسیده‌ است. به نظر می‌رسد انتقاد شدید کاربران از ایردراپ پیکسل ورس در کاهش محبوبیت آن موثر بوده‌ است. بازی‌هایی مثل کتیزن و بلوم و حتی خود نات کوین هم بخشی از کاربرانشان را از دست دادند.

در این میان فقط بازی داگز توانست تعداد کاربرانش را به اندازه ۲۵ درصد افزایش دهد. به نظر می‌رسد اخبار مربوط به ایردراپ این بازی و راه‌اندازی توکن آن، در این رشد موثر بوده است.

بسیاری از این پروژه‌ها (از جمله تپ سواپ) در ماه‌های قبل به نقشه راهشان متعهد نبودند و راه‌اندازی توکنشان را به تاخیر انداختند. بسیاری از آن‌ها هم تلاش کردند از طریق همکاری با پروژه‌های جدید و انتشار ویدیوهای یوتیوبی به درآمد برسند.

به نظر می‌رسد چنین مسائلی بازیکنان را خسته کرده است. بسیاری از این افراد به خاطر ساده بودن‌ نات کوین به آن جذب شده‌ بودند اما بازی‌هایی مثل همستر کامبت روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند و هیچ خبر جدیدی درباره ایردراپ خود منتشر نمی‌کنند.

آنچه که مشخص است، این است که اگر وضعیت بازی‌های تلگرامی به همین صورت ادامه داشته باشد؛ آن‌ها باید خود را برای کاهش بیشتر تعداد کاربرانشان آماده کنند.

کد خبر: ۳۰۱٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha