۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
پیگیری رفع تحریم‌ها از مسیر عزت مندانه| تعامل ها گسترش می یابد
عراقچی مطرح کرد؛

پیگیری رفع تحریم‌ها از مسیر عزت مندانه| تعامل ها گسترش می یابد

وزیر امور خارجه از پیگیری رفع تحریم‌ها بواسطه مسیرهای عزت مندانه و شرافت مندانه خبر داد و گفت: تعامل با کشورهای همسایه و منطقه گسترش می یابد.

به گزارش بازار، سید عباس عراقچی صبح شنبه و در حاشیه حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مزار شهید «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه شهید، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مذاکره و رفع تحریم‌ها را از مسیرهای عزت مندانه و شرافتمندانه دنبال خواهیم کرد گفت: تعجیل و تأخیر بی‌جهتی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی از آغاز مشورت‌ها با طرف‌های مختلف در راستای مذاکرات خبر داد و افزود: منافع ملت ایران را به امید خدا محقق خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: گسترش تعامل‌ها با کشورهای همسایه، منطقه و پیرامونی در اولویت دولت چهاردهم قرار دارد.

عراقچی با بیان اینکه در دولت‌های قبل هم تعاملات با کشورها وجود داشت اما در دولت سیزدهم گسترش بیشتری پیدا کرده است عنوان کرد: در دولت چهاردهم نیز این تعاملات و ارتباطات گسترش پیدا خواهد کرد و در اولویت ما قرار دارد.

وزیر امورخارجه بیان کرد: برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست و باید این سند دوباره گشوده شده و قسمت‌هایی از آن مورد تغییر واقع شود و این کار آسانی نیست.

عراقچی با تاکید بر اینکه برای کاهش هزینه و رفع تحریم‌ها تلاش خواهیم کرد گفت: از همه استعداد علمی، سیاسی و حقوقی کشور در این مسیر استفاده می‌کنیم و و امیدوار هستیم

که بتوانیم گام مثبتی در این جهت برداریم و در این خصوص دو راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها و رفع تحریم‌ها پیگیری می‌شود که البته بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها اولویت بیشتری دارد.

وزیر خارجه ایران اولویت دیگر علاوه بر خنثی‌سازی تحریم‌ها را رفع تحریم‌ها دانست و افزود: این مأموریت خاص وزارت خارجه است.

کد خبر: ۳۰۱٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha