۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
آغاز روند صعودی جدید برای بیت کوین؛ آیا قیمت به کانال ۷۰ هزار دلاری باز خواهد گشت؟
بازار گزارش می دهد؛

آغاز روند صعودی جدید برای بیت کوین؛ آیا قیمت به کانال ۷۰ هزار دلاری باز خواهد گشت؟

در پی اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در خصوص تورم آمریکا، بیت کوین موفق شد روز جمعه به کانال ۶۲ هزار دلار بازگشته و در حال حاضر، احتمال ادامه روند افزایش قیمت بسیار زیاد است.

بازار؛ گروه بین الملل: در پی اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در خصوص تورم آمریکا، بیت کوین موفق شد روز جمعه به بالاترین سطح قیمتی خود طی دو هفته اخیر یعنی بالای ۶۲ هزار دلار افزایش یابد. پاول در جریان سخنرانی خود، صراحتا به احتمال کاهش نرخ بهره بانکی اشاره کرده و گفت که زمان تغییر سیاست های فدرال رزرو فرا رسیده است. وی همچنین در خصوص بازار کار آمریکا نیز گفت که فدرال رزرو تمام تلاش خود را برای حمایت از این بازار و کارگران انجام خواهد داد.

نکته دیگری که پاول در سخنان خود به آن اشاره کرد این که فدرال رزرو به هیچ وجه از سیاست هایی که منجر به کاهش قدرت دلار منجر شود، استقبال نخواهد کرد. رئیس فدرال رزرو به این نکته نیز اشاره کرد که نرخ تورم به حدود ۲ درصد کاهش یافته و همین امر، اعتماد بانک مرکزی آمریکا به اقتصاد این کشور را تا سطح زیادی افزایش داده است.

دستکم می توان تا زمان عدم شکل گیری بحران جدید احتمالی در خاورمیانه، نسبت به به سیر صعودی این بازار امیدوار بود.

این سخنان پاول، منجر به واکنش نسبتا سریع بازارهای مالی شده و از سوی دیگر، میزان بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا را کاهش داد. شاخص دلار نیز به کانال ۱۰۱ اصلاح شد که در نهایت، همه چیز به نفع بازارهای مالی تمام شد. به عنوان مثال، شاخص S&P ۵۰۰ به بالای ۵۶۰۰ رسیده و رکورد چند هفته اخیر خود را شکست.

آغاز روند صعودی جدید برای بیت کوین؛ آیا قیمت به کانال ۷۰ هزار دلاری باز خواهد گشت؟

اکنون، همه چشم ها به جلسه ماه سپتامبر فدرال رزرو دوخته شده است. در صورتیکه کمیته بازار آزاد فدرال آغاز رسمی اجرای کاهش سیاست نرخ بهره بانکی را اعلام نماید، می توان منتظر ایجاد یک جهش چشمگیر در بازارهای مالی، از جمله ارزهای دیجیتال بود. از سوی دیگر، برآوردهای منابع اطلاعاتی غربی نشان می دهد که خطر حمله تلافی جویانه ایران در خصوص ترور اسماعیل هنیه دستکم طی روزهای آینده و تا زمان عدم اتمام فرآیند مذاکرات میان اسرائیل و حماس، تا حد زیادی کاهش یافته و بعید به نظر می رسد واکنش ایران در سطحی باشد که منجر به ایجاد یک جنگ همه گیر در منطقه شود. این وضعیت نیز منجر به کاهش ریسک پذیری دارایی های پر ریسک از جمله ارزهای دیجیتال شده و می توان دستکم تا زمان عدم شکل گیری بحران جدید احتمالی در خاورمیانه، نسبت به به سیر صعودی این بازار امیدوار بود.

تحلیل قیمت بیت کوین

هماطنور که گفته شد، بیت کوین در ساعات میانی روز جمعه موفق به ورود مجدد به کانال ۶۰ هزار دلاری شده و با توجه به شرایط فاندامنتال فعلی، امکان سیر مجدد قیمت به سمت کانال ۷۰ هزار دلاری و پیک ماه جولای وجود دارد. از سوی دیگر، توزیع بیش از ۲۰۰ هزار توکن بیت کوین به سرقت رفته از صرافی MT Gox نیز تقریبا به اتمام رسیده و میتوان مطمئن شد که فشار فروش ناشی از حجم فروش بالای این توکن ها توسط مالباختگان متوقف شده است.

بیت کوین موفق به شکست دو محدوده EMA۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه خود شده که این فاکتور، احتمال افزایش قیمت تا سطح پیک قیمت جولای یعنی ۷۰ هزار دلار را برای بزرگترین رمزارز جهان فراهم کرده است.

همچنین، مقررات مربوط به صندوق های ETF بیت کوینی در آمریکا نیز همچنان در حال پیشرفت بوده و طی روزهای آتی، انتظار می رود خبرهای مثبت و بهتری در خصوص این صندوق ها به گوش برسد. که مجموع این عوامل، تمامی شرایط را برای پیشرفت قیمت بیت کوین، مثبت جلوه می دهد.

آغاز روند صعودی جدید برای بیت کوین؛ آیا قیمت به کانال ۷۰ هزار دلاری باز خواهد گشت؟

از سوی دیگر، همانطور که در نمودار بالای مشاهده می فرمایید، بیت کوین موفق به شکست دو محدوده EMA۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه خود شده که این فاکتور، احتمال افزایش قیمت تا سطح پیک قیمت جولای یعنی ۷۰ هزار دلار را برای بزرگترین رمزارز جهان فراهم کرده است. به گفته بسیاری از کارشناسان، در صورت بازگشت قیمت به محدوده بالای ۷۰ هزار دلاری، احتمال افزایش قیمت برای بیت کوین تا محدوده ۱۰۰ هزار دلار وجود دارد که البته این رخداد در صورت ادامه شرایط فاندامنتال مثبت بازار، احتمالا در سال ۲۰۲۵ رخ خواهد داد و نه زودتر.

کد خبر: ۳۰۰٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha