۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
بی ام و M۵ تورینگ ۲۰۲۵ معرفی شد، استیشن واگن‌ها همچنان زنده‌اند

بی ام و M۵ تورینگ ۲۰۲۵ معرفی شد، استیشن واگن‌ها همچنان زنده‌اند

بی ام و M۵ تورینگ یکی از خودروهایی است که به لطف موتور هشت سیلندر، همچنان برای بسیاری از خودرودوستان جذاب است.

به گزارش بازار، خودروهای استیشن واگن در قاره اروپا بسیار محبوب هستند اما این محبوبیت طی دهه اخیر مورد هجوم کراس‌اوورها قرار گرفته است. برندهای آلمانی برای حفظ جذابیت استیشن واگن‌ها، اقدام به عرضه نسخه‌های اسپرت از این خودروها کرده‌اند. جدیدترین استیشن واگن اسپرت بازار نیز بی ام و M۵ تورینگ است که بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

برخلاف روند همیشگی بازار خودرو آمریکا، اکنون مصرف‌کنندگان در این کشور به استیشن واگن‌های اسپرت علاقه پیدا کرده‌اند. استیشن واگن ام ۵ تورینگ نیز هم‌اکنون در حال عبور از اقیانوس اطلس است تا به دست این مشتریان برسد. این خودرو سومین نسل از M۵ تورینگ است که به آمریکا می‌آید. دو نسل قبلی این خودرو با کد اتاق E۳۴ و E۶۱ شناخته می‌شدند. بی ام و M۵ تورینگ ترکیبی از فضای کاربردی، موتوری قدرتمند و حس و حال سوپراسپرت‌ها را به کاربر خود ارائه می‌دهد.

مشخصات بی ام و M۵ تورینگ

بی ام و M۵ تورینگ یکی از خودروهایی است که همچنان برای آمریکایی‌ها و بسیاری دیگر از خودرودوستان جذاب است، چرا که موتور هشت سیلندر خورجینی را زیر کاپوت این خودرو می‌بینیم. پیشرانه V۸ این خودرو به لطف سیستم هیبریدی، حداکثر ۷۱۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این میزان قدرت در کنار فضای بار ۱۶۳۰ لیتری، M۵ تورینگ را به خودرویی سریع و در عین حال کاربردی تبدیل می‌کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر استیشن واگن ام ۵ تورینگ ۳.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۰۵ کیلومتربرساعت خواهد بود. این ارقام برای خودرویی با وزن ۲۵۰۸ کیلوگرم، قابل توجه هستند. نسخه استیشن واگن بی ام و M۵، ۶۳ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه سدان است. همچنین این خودرو با وزن بیش از ۲.۵ تن، نسبت به فورد F-۱۵۰ کینگ رنچ سنگین‌تر است. البته خرید این خودرو سنگین، بزرگ و قدرتمند هزینه قابل توجهی را نیز به همراه خواهد داشت. قیمت بی ام و M۵ تورینگ ۱۲۱۵۰۰ دلار (۷ میلیارد تومان) است. این قیمت بسیاری از خریداران را از انتخاب نهایی این خودرو منصرف خواهد کرد.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha