۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
جای خالی محصولات کم آب بر در الگوی کشت گلستان
معاون جهاد کشاورزی گلستان انتقاد کرد؛

جای خالی محصولات کم آب بر در الگوی کشت گلستان

گرگان- معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر الگوی کشت استان تهیه شده اما در این الگو جایی برای محصولات زراعی کم آب بر دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، صاحب خیر اندیش ظهر پنجشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: اگر چه جهاد کشاورزی مسئول سیاست گذاری، تبیین و سایر برنامه های دامپروری است اما برای توسعه این صنعت نیازمند همکاری سایر دستگاه ها نیز هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان افزود: در حال حاضر الگوی کشت استان تهیه شده اما در این الگو جایی برای محصولات زراعی کم آب بر دیده نشده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به ظرفیت های فراوان اما متاسفانه منابع آب زیرزمینی، خاک و مراتع را هدر دادیم، یادآور شد: به دنبال این هستیم که سیاست های توسعه دام را در استان دنبال کنیم و در این حوزه برنامه های تشویقی و تسهیلات در نظر گرفته ایم اما قبل از آن باید بدانیم که نیاز استان چه میزان بوده، منابع آب و خاک در این زمینه چقدر است و آیا برای بازار فروش آن فکری شده یا خیر؟

خیر اندیش با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه دامپروری و کشاورزی باید آسیب شناسی شود و ارگان ها با تیم قوی تری وارد این جلسات شوند، خاطرنشان کرد: توسعه دامپروری با همکاری همه دستگاه ها امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دامدار روستایی مطالبات شیر را هر ۹۰ روز دریافت می کند و کارخانه های لبنی عنوان می کنند که ۶۰ درصد تولید ما کاهش داشته، چرا مصرف و تولید پفک و چیبس کم نمی شود اما لبنیات که یکی از ضروریات سبد غذایی است کم شده؟

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی عنوان کرد: باید در این زمینه آسیب شناسی کرد، همه دستگاه ها کمک کنند و سیاست و راهبرد ها را برای توسعه و بهبود دامپروری دنبال کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: جهاد کشاورزی به تنهایی نمی تواند در این زمینه پاسخگو باشد، به عنوان مثال؛ بخشی از مراتع استان را از دست دادیم که اگر بخواهیم دوباره آن را احیا کنیم نیازمند صرف هزینه های بسیاری هستیم.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha