۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
رشد قیمت فلزات گرانبها در پی انتشار آمار جدید فدرال رزرو| تحلیل تکنیکال طلا، نقره و پلاتین
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

رشد قیمت فلزات گرانبها در پی انتشار آمار جدید فدرال رزرو| تحلیل تکنیکال طلا، نقره و پلاتین

در پی انتشار تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا از سوی فدرال رزرو، اکثر بازارهای مالی از جمله بازار فلزات گرانبها واکنش مثبتی به این آمارها نشان داده و شاهد رشد قیمت طی شبانه روز گذشته بوده اند.

بازار؛ گروه بین الملل: با ادامه وضعیت نه چندان مطلوب بازار آمریکا در دو بخش فروش و مشاغل از یک سو و افزایش امیدواری نسبت به تثبیت نرخ تورم از سوی دیگر، برخی از اعضای فدرال رزور این کشور، ماه گذشته رضایت خود را نسبت به آغاز روند کاهش نرخ بهره بانکی اعلام کردند.

اکنون با گذشته حدود یک ماه و انتشار برخی شاخص های مهم اقتصادی آمریکا، آخرین خبرهای منتشر شده از فدرال رزرو حاکی از رضایت اکثریت اعضای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بانکی از ماه سپتامبر است؛ خبری که همرمان با انتشار در روز چهارشنبه، منجر به واکنش مثبت بازارهای مالی شده و عمده این بازارها شاهد رشد نسبتا خوبی در بازه زمانی شبانه روز گذشته بوده اند.

اگرچه اعضای کمیته بازار آزارد فدرال به ریاست جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه، بار دیگر نرخ بهره بانکی در آمریکا را در محدوده ۵.۲۵ الی ۵.۵ درصد برای یک ماه دیگر حفظ کردند، اما شواهد نشان می دهند که عمده اعضا از کاهش نرخ بهره در راستای حمایت از بازار و فرار از رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد آمریکا طی ماه های گذشته حمایت کرده اند. در حال حاضر، عمده نگرانی اعضای فدذال رزرو در خصوص شاخص های مربوط به اشتغال، بازار کار و رکود معطوف شده که به گفته آنها در صورت ادامه روند پرداخت بهره بانکی بالا، سرمایه گذاران علاقه ای به خروج سپرده های بانکی و هدایت آنها به سمت بازار نداشته که این امر نهایتا منجر به وخیم تر شدن شرایط خواهد شد. بر اساس آخرین داده های منتشر شده مربوط به بازار کار در آمریکا (روز چهارشنبه)، تعداد مشاغل ایجاد شده برای ماه جولای این کشور حدود ۸۱۸ هزار مورد بوده که پایینتر از انتظار تخمینی فدرال رزرو است. از سوی دیگر، نرخ تورم نیز در محدوده ۲ درصد تقریبا تثبیت شده که میزان اعتمادپذیری شرایط اقتصادی این کشور را افزایش داده است. به گفته «ویلی تولت» رئیس بخش سرمایه گذاری هلدینگ فرانکلین، این شرایط به احتمال زیاد منجر به آغاز کاهش نرخ بهره بانکی از ماه سپتامبر خواهد شد که این موضوع می تواند به سود بازارهای مالی تمام شود.

اما همانطور که گفته شد، بسیاری از بازارها از جمله بازار طلا، نقره، پلاتین، ارزهای دیجیتال، مس و آهن به این داده های آماری واکنش مثبت نشان داده اند که در ادامه، نگاهی گذرا به نمودار تکنیکال برخی از این بازارها و پیش بینی قیمت ها خواهیم انداخت.

بازار طلا

رشد قیمت فلزات گرانبها در پی انتشار آمار جدید فدرال رزرو| تحلیل تکنیکال طلا، نقره و پلاتین

قیمت طلا از هفته گذشته، موفق به ثبت رکود تاریخی جدید شده و از مرز ۲۵۰۰ دلار عبور کرد. اگرچه بر اساس نوسانات طبیعی بازار، قیمت در برخی از بازه های زمانی این هفته به زیر محدوده ۲۵۰۰ دلار اصلاح شد، اما افزایش تقاضا جهانی برای طلا طی روزهای گذشته، بار دیگر قیمت را افزایش داده و در زمان نگارش گزارش حاضر، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۲۵۰۲ دلار قیمت خورده است. علیرغم واکنش مثبت بازار طلا به خروجی آمارهای فدرال رزرو، مقاومت مهم پیش روی این فلز در محدوده ۲۵۲۰ الی ۲۵۳۰ دلار قرار داشته که در صورت عبور قیمت از این مقاومت، می توان انتظار آغاز روند جدید صعودی با تارگت های کاملا بدیع و تازه را داشت.

بازار نقره

رشد قیمت فلزات گرانبها در پی انتشار آمار جدید فدرال رزرو| تحلیل تکنیکال طلا، نقره و پلاتین

نقره نیز که معمولا تابع قیمت طلا بوده، رشد خوبی را طی شبانه روز گذشته تجربه کرده است. در حال حاضر، نرخ برابری جفت طلا/نقره روی ۸۵ قرار داشته که تمامی شواهد حاکی از احتمال افزایش قیمت نقره به بالای ۳۰ دلار است. در صورت موفقیت گاوها در ورود به کانال ۳۰ دلاری، مهمترین مقاومت پیش روی این فلز گرانبها نیز در محدوده ۳۱.۴۰ الی ۳۱.۷۵ دلار قرار خواهد داشت. قیمت نقره در زمان تنظیم این گزارش روی ۲۹.۴۷ دلار قرار دارد.

بازار پلاتین

رشد قیمت فلزات گرانبها در پی انتشار آمار جدید فدرال رزرو| تحلیل تکنیکال طلا، نقره و پلاتین

پلاتین نیز سومین فلز مهم در سبد فلزات گرانبهای بازار محسوب می شود که قیمت آن به نسبت طلا و نقره، رشد بیشتری را تجربه کرده است. هر انس پلاتین در زمان تنظیم این گزارش، با رشد ۱.۳۷ درصدی قیمت، حدود ۹۶۲ دلار قیمت خورده است. نکته مهم در خصوص پلاتین اینکه در صورت موفقیت گاوها در عبور از مقاومت پیش رو در محدوده ۹۷۵ الی ۹۸۵ دلار، قیمت می تواند تا سطح مقاومت بعدی یعنی ۱۰۲۰ الی ۱۰۳۰ دلار پیشروی داشته باشد.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha