۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
منفعت صادرات میگوی گلستان در جیب بازرگانان خارج استان
نماینده دفتر تجارت ایران در روسیه انتقاد کرد؛

منفعت صادرات میگوی گلستان در جیب بازرگانان خارج استان

گرگان- نماینده دفتر تجارت ایران و روسیه گفت: با توجه به اینکه بزرگترین پروژه آبزیان مخصوصا میگو در گلستان وجود دارد اما متاسفانه این استان از مزایای صادراتی این محصول بهره ای نبرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین محمدی ظهر چهارشنبه در ششمین جلسه کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های تولید و بازرگانی که در استان وجود دارد وظایف اتاق بازرگانی به دلیل خلع هایی که در بخش دولتی وجود دارد، بسیار پیچیده و مشکل خواهد بود.

نماینده دفتر تجارت ایران در روسیه با بیان اینکه در بسیاری از جلسات مشکلات مطرح و پیگیری می شود اما به نتیجه خاصی نمی رسد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گلستان در حوزه تولید ظرفیت بالایی دارد اما به عنوان مثال در حوزه بازرگانی برخی تولیدات مانند میگو، بازرگانان خارج از استان منفعت می برند.

وی ادامه داد: گلستان رتبه اول توتون را دارد اما متاسفانه در سیاست گذاری، بازرگانی و تصمیم گیری های آن نقشی ندارد و در موضوع میگو نیز با همین مشکل مواجه هستیم.

محمدی افزود: با توجه به استقرار دفتر تجارت روسیه در استان های گلستان و مازندران، زمینه های صادرات تولیدات این دو استان برای روسیه و کشورهای اورآسیا تسهیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دفتر بعد از سپری شدن مقدمات و سیر مراحل اداری مرتبط با صادرات، اقدامات موثری در اخذ ریجستری صنایع غذایی و همچنین شناسایی بازار و انعقاد قرارداد انجام داده است تا مزیت های نسبی صادرات برای استان گلستان و مازندران به وجود بیاورد.

نماینده دفتر تجارت ایران در روسیه یاد آور شد: گلستان علیرغم مزیت های بسیار گرانبهایی که در پرورش میگو دارد که بزرگترین پروژه آبزیان محسوب می شود اما از مزایای صادراتی آن بی بهره است که امیدواریم با رفع مشکلات بتوانیم شاهد شکوفایی این حوزه نیز باشیم.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha