۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
ریزش سنگ در گردنه «زنجیرگاه» محور جاده‌ای چوپانان به انارک| جاده مسدود شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ریزش سنگ در گردنه «زنجیرگاه» محور جاده‌ای چوپانان به انارک| جاده مسدود شد

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه ریزش سنگ از کوه مجاور محور جاده‌ای چوپانان به انارک در گردنه زنجیرگاه، واقع در ۸۰ کیلومتری شهر نایین، منجر به انسداد یک لاین از این محور شد.

منصور شیشه فروش، در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ساعت ۱۰:۳۰ امروز، حادثه ریزش سنگ از کوه مجاور محور جاده‌ای چوپانان به انارک در گردنه زنجیرگاه، واقع در ۸۰ کیلومتری شهر نایین، رخ داد که منجر به انسداد یک لاین از محور جاده‌ای شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه، تیم‌ های مدیریت بحران شهرستان، فنی و عملیاتی اداره راهداری و پلیس راه به محل اعزام شدند و اقدامات فوری برای ایمن‌ سازی محور و کنترل ترافیک آغاز شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با هماهنگی بخشداری، ماشین‌ آلات از جمله بیل مکانیکی و پیکور به محل اعزام شدند تا عملیات شکستن سنگ و انتقال آن از محل برای بازگشایی محور انجام شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه خسارات جانی برای خودروهای عبوری به همراه نداشت.

تغییرات شدید دمایی در فصول مختلف، علت اصلی ریزش سنگ

شیشه فروش علت ریزش سنگ را تغییرات شدید دمایی در فصول مختلف، از جمله سرما و بارندگی‌ های زمستان و گرمای شدید در ماه‌ های اخیر و سست شدن دیواره ارتفاعات عنوان کرد.

وی افزود: تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان صنعت و معدن و راهداری به محل اعزام شده‌ اند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند و طرح‌هایی برای کاهش خطر، تثبیت دیواره و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده تهیه کنند.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha