۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
آغاز ثبت نام وام دولتی ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی

آغاز ثبت نام وام دولتی ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی

متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی برای دریافت وام وارد سامانه مشاغل خانگی شده و پس از انتخاب یکی از رشته‌ها مراحل نام ‌نویسی و ثبت‌نام خود را دنبال کنند.

به گزارش بازار، بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برای سال جاری از محل اعتبارات تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، ۲۷۶۰ میلیارد ریال به عنوان سهم استان تهران درنظر گرفته شده و بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل سپه،ملی، ملت، رفاه، توسعه تعاون، صادرات،‌تجارت، مهر ایران، رسالت و پست بانک، دستورالعمل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرده است.

آنطور که محمد آذرپناه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفته امسال از محل تسهیلات مشاغل خانگی بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان تهران اختصاص یافته که جهت پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط به بانک عامل ابلاغ شده است.

وی از اولویت‌بندی برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: با توجه به تعیین سهم اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات بر اساس شاخص‌های تعیین شده به صاحبان کسب و کارهای خانگی و با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و مادران فعال در حوزه مشاغل خانگی که دارای فرزند بیشتر هستند،‌پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از مشاغل خانگی به عنوان یکی از روش‌های تکمیلی اشتغال و کسب درآمد خانوارها نام برده و می‌گوید: با توجه به استقبال همه ساله فعالان مشاغل خانگی از تسهیلات خانگی و جامعه هدف شناسایی شده از سوی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جاری مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی به کسب و کارهای مورد نظر بسیج سازندگی و ۳۰ درصد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

روش ثبت نام

آذرپناه از ابلاغ اعتبارات مذکور در استان تهران خبر داد و گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی باید در سامانه https://smkh.mcls.gov.ir نام‌نویسی کنند و پس از ثبت‌نام یکی زا رشته‌های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و عشایری، امور تولیدات گیاهی، امور تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کنند.

در صورتی که رشته انتخابی متقاضی نیازمند گواهی صلاحیت بهداشتی است باید از طریق نشانی https://my.fda.gov.ir/login.php اقدم کنند.

امروزه مشاغل خانگی در تمام کشورهای جهان نهادینه شده و افزایش طرفداران آن، توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت را به دنبال داشته است.

هم‌اکنون در ۱۵۰ کشور دنیا قانون مشاغل خانگی وجود دارد و کشورهای آمریکا، چین،کانادا،‌استرالیا، ایتالیا و هند از جمله کشورهای پیشرو در حوزه مشاغل خانگی هستند.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران،با راه اندازی کمیته‌های نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغالزایی از جمله تسهیلات مشاغل خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان با مشارکت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری‌ها و بانک‌های عامل پرداخت‌کننده تسهیلات اشتغالزایی، نظارت میدانی بر طرح‌های برخوردار از تسهیلات صورت می‌پذیرد.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha