۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
کاردانو از لیست ۱۰ ارز برتر بازار خارج شد؛ امیدی به ADA هست؟

کاردانو از لیست ۱۰ ارز برتر بازار خارج شد؛ امیدی به ADA هست؟

کاردانو در چرخه صعودی سال ۲۰۲۱ سومین ارز بزرگ بازار محسوب می‌شد اما در این چرخه عملکرد ضعیفی داشته‌ و در حال حاضر از لیست ۱۰ ارز برتر بازار خارج شده‌ است.

به گزارش بازار، داده‌های وب سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد که کاردانو پس از ریزش ۳ درصدی خود در هفته گذشته، از لیست ۱۰ ارز برتر بازار خارج شده‌ است. توجه داشته باشید که لیست مذکور از نظر مارکت کپ و با احتساب استیبل کوین‌ها ایجاد شود.

شایان ذکر است که کاردانو در چرخه صعودی ۲۰۲۱ رتبه سوم را در اختیار داشت. با این حال ADA جایگاهش در رتبه دهم بازار را در روز قبل به ترون واگزار کرد و هم‌اکنون در رتبه یازدهم قرار دارد. قیمت ترون ⮝ TRX: $۰.۱۵۱۸ در هفته قبل به رشد خوبی رسید اما مارکت کپ این ۲ ارز دیجیتال در حال حاضر خیلی به هم نزدیک است. با این حال روند نزولی کاردانو نسبت به چرخه قبل، بسیاری از هولدرهای آن را نگران کرده است.

البته در روزهای قبل روند اکثر ارزهای دیجیتال نزولی بوده‌ است. برای مثال قیمت بیت کوین ⮝ BTC: $۵۹۶۴۹.۲ هم در ماه گذشته حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است. در نتیجه افت موقعیت ADA را تا حدودی می‌توان به شرایط فعلی بازار کریپتو نسبت داد.

بر اساس داده‌های وب سایت Alternative.me، شاخص ترس و طمع بازار در منطقه «ترس» یعنی محدوده ۲۸ باقی مانده است. اگرچه این شاخص نسبت به «ترس شدید» هفته گذشته کمی رشد کرده، اما موقعیت آن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هنوز محتاطانه عمل می‌کنند.

با این حال عملکرد بلاک چین کاردانو هم چندان خوب نبوده‌ است. این بلاک چین به شبکه ارواح مشهور شده‌ و تنها ۲۳٬۸۰۷ آدرس فعال دارد. این در حالی است که آدرس‌های فعال شبکه اتریوم و ترون به ترتیب به ۳۵۰٬۰۰۰ و ۱.۹ میلیون آدرس می‌رسد.

علاوه بر این ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) در شبکه کاردانو به ۱۷۸.۰۷ میلیون دلار رسیده‌ و سهم آن از کل بازار دیفای کم‌تر از ۱ درصد است. همین مسئله باعث شده‌ است جایگاه کاردانو در بخش دیفای به رتبه ۲۹ برسد. شایان ذکر است که سه شبکه اتریوم، سولانا و ترون بیشترین TVL را در اختیار دارند. به نظر می‌رسد این مسئله به ریزش قیمت کاردانو ⮝ ADA: $۰.۳۴۰۵

کد خبر: ۳۰۰٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha