۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
بازار لوازم خانگی در اصفهان همچنان راکد است
رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی اصفهان:

بازار لوازم خانگی در اصفهان همچنان راکد است

اصفهان - قندی؛ رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی اصفهان گفت: بازار لوازم خانگی در اصفهان همچنان راکد است وابستگی کشور به وارد کردن مواد اولیه از چالش های مهم این عرصه و دلایل اصلی این رکود محسوب می شود

علیرضا قندی، در گفت و گو با خبرنگار بازار در تشریح چالش‌های صنعت لوازم‌خانگی اظهار کرد: تولید کنندگان این روزها با مشکلات جدی اعم از نیروی انسانی، تأمین مواد اولیه و واردات روبرو هستند و این موارد از چالش های اصلی این قشر به شمار می رود.

وی وابستگی کشور به خارج را از عوامل اصلی دانسته و می گوید: بخشی از مواد اولیه تولید کنندگان باید از خارج از کشور وارد شود و این مساله با توجه به نوسانات دلار برای این قشر گران تمام می شود.

رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی اصفهان از دیگر مشکلات این قشر را حضور فروشگاه های بزرگ مانند سرای ایرانی و شهر فرش در سال های اخیر دانست و تصریح کرد: این فروشگاه ها عملا بازار لوازم‌ خانگی راکد کرده اند و این بازار دیگر رونق ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی این رکود خرید مردم به‌صورت اقساطی است، تاکید کرد: بیشتر مردم قدرت خرید به ‌صورت نقدی را ندارند و همکاران زیرمجموعه ما فروش اقساطی را نمی‌توانند به‌صورت گسترده انجام دهند و همین مشکلات جدی را ایجاد کرده است.

قندی ادامه داد: در حال حاضر فروش داخلی ما با توجه به اینکه انگیزه‌ای برای خرید مصرف ‌کننده وجود ندارد و دلیل دیگر اینکه قیمت کالاها بسیار افزایش پیدا کرده، با رکود مواجه است، این در حالی است که کالاهای مشابه خارجی با قیمت مناسب ‌تری در بازار کم ‌وبیش وجود دارد که در این صورت مصرف‌کنندگان راغب هستند محصول با یک برند خارجی را تهیه کنند؛ حتی اگر فاقد گارانتی نیز باشد.

وی گفت: اگرکالای باکیفیت داخلی اگر قیمت مناسبی داشته باشد، مصرف‌کنندگان برای حمایت از تولید داخل نیز کالای ایرانی خریداری می‌کنند.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha