۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
لیست لوازم آرایشی ضروری که همیشه باید کنار یک خانم باشد

لیست لوازم آرایشی ضروری که همیشه باید کنار یک خانم باشد

چه به آرایش طبیعی روزانه پایبند باشید و چه بخواهید برای یک رویداد مهم آماده شوید، به یک کیف لوازم آرایش با محصولات مختلف نیاز دارید.

به گزارش بازار، چه به آرایش طبیعی روزانه پایبند باشید و چه بخواهید برای یک رویداد مهم آماده شوید، به یک کیف لوازم آرایش با محصولات مختلف نیاز دارید. تقریبا تمام خانم ها هرروز از لوازم آرایشی مثل کرم ضد آفتاب، کرم پودر، ریمل، رژ لب و ... استفاده می کنند که جزو لوازم هر آرایشی هستند. با لیست لوازم آرایشی ضروری، خواهید توانست با ساده ترین امکانات صورت خود را زیباتر از همیشه نشان دهید.

پرایمر

یکی از لوازم آرایشی ضروری برای هر فرد، پرایمر است. پرایمر را روی صورت تمیز و مرطوب بمالید تا بهترین اثر را داشته باشد. برخی از پرایمرهای صورت هدف دوگانه دارند که شامل مرطوب کردن پوست و آماده کردن آن برای آرایش می شوند؛ البته به یاد داشته باشید که برای محافظت از صورت خود در برابر اشعه های مضر UV بعد از پرایمر حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

کانسیلر

کانسیلر یکی از ملزومات اساسی آرایش است که باید همیشه (در صورت امکان) روی صورت شما باشد. یک فرمول کرمی با پوشش کامل انتخاب کنید که بتواند حلقه های زیر چشم و لک های صورت را پنهان کند. نحوه مصرف کانسیلر به اهداف و رنگ پوست شما بستگی دارد؛ در حالی که کانسیلر تیره تر به کانتورینگ کمک می کند، باید کانسیلری روشن تر از کرم پودرتان نیز داشته باشید تا روی لک ها را بپوشاند. به این ترتیب، بسته به نوع نیاز می توانید کانسیلر دلخواه را انتخاب کرده و یک آرایش بی نقص داشته باشید.

کرم پودر

از دیگر لوازم آرایشی ضروری، کرم پودر است. کرم پودر پایه و اساس هر آرایش معمولی یا مفصل است؛ اما لازم نیست آن را روی تمام صورت خود بمالید، بلکه بهتره آن را فقط در جاهایی که رنگ پوست ناهموار یا تغییر رنگ می بینید استفاده کنید. اگر به اندازه ای که کرم پودر صورت را می پوشاند نیازی به پوشش ندارید یا محصولی کمی سبک تر را ترجیح می دهید، به جای آن یک مرطوب کننده رنگی در نظر بگیرید.

رژ گونه

وقتی نوبت به انتخاب رژگونه می رسد، به دنبال رنگی گرم باشید که به گونه هایتان شادابی ببخشد و کل چهره شما را سرحال نشان دهد. می توانید رنگ رژگونه را بر اساس رنگ پوست یا رنگ لب خود انتخاب کنید. نحوه استفاده از رژگونه نیز مهم است؛ چرا که می تواند ظاهر آرایش شما را تغییر دهد. هنگامی که رنگ رژگونه ای را که دوست دارید پیدا کردید، محل استعمال آن را روی گونه خود هر دفعه کمی جابجا کنید تا در آرایشتان تنوع ایجاد شود.

پودر فیکس

پس از استعمال پرایمر، کرم ضد آفتاب، کرم پودر و رژ گونه، وقت آن است که از پودر فیکس استفاده کنید. این پودر که یکی از لوازم آرایشی ضروری است، باعث می شود آرایش شما ساعت ها بدون تغییر روی پوستتان باقی بماند؛ همچنین بعضی از پودرهای فیکس باعث مات شدن آرایش شده و براق بودن آن را که برای برخی دلنشین نیست، از بین می برند.

ریمل

با ریمل مشکی معمولی (یا قهوه ای تیره اگر مو و مژه روشن دارید) به مژه های خود زیبایی ببخشید. ریمل ها علاوه بر افزایش سایز مژه، باعث پرتر به نظر رسیدن مژه می شوند. بعضی از انواع ریمل ضد آب هستند؛ بدین معنا که می توانید حتی پس از حمام کردن مژه های بلند و پرپشت داشته باشید. هنگامی که قصد برداشتن ریمل را از روی مژه داشتید، دقت زیادی به خرج دهید تا مژه ها آسیب نبینند.

سایه چشم

سایه چشم به درخشندگی و شفافیت بیشتر چشمان شما کمک می کند. در حالی که رنگ های بسیاری در پالت سایه چشم برای انتخاب وجود دارد، می توانید هنگام جمع آوری لوازم آرایشی ضروری در کیف خود با این پالت ها شروع کنید:

  • سایه چشم خنثی: یک سایه چشم بژ یا مایل به رنگ خنثی وقتی روی پلک بالایی کشیده شود، روشن کننده فوری پلک است.

  • سایه چشم با وضوح بیشتر: برای سایه روشن تر، یک رنگ خنثی متوسط ​​مانند قهوه ای گرم یا خاکستری زغالی انتخاب کنید. سایه را در چین و چروک چشم، درست زیر استخوان ابرو بکشید تا عمق بیشتری پیدا کند.

خط چشم

می توانید از سایه تیره تر خود به عنوان خطی در امتداد مژه ها استفاده کرده یا مداد قهوه ای تیره یا سیاهی را برای ایجاد خط نازکی که چشم های شما را مشخص و زیباتر می کند به کار بگیرید. از آموزش های آرایش چشم مبتدی برای کمک به کشیدن خط چشم بر اساس شکل چشم خود استفاده کنید. از تکنیک های خط چشم زیباتر می توان خط چشم گربه ای یا خط چشم بالدار را نام برد.

رژ لب

رژ لب (یا تینت و گلاس) پادزهر مناسبی برای لب های بی رنگ است. به عنوان یکی از لوازم آرایشی ضروری، شگفت زده خواهید شد که استعمال یک رژ لب ساده چقدر می تواند روی لب ها و کل صورت شما تغییرات ایجاد کند. اگر دنبال تغییر زیاد نیستید، از رژلب صورتی طبیعی یا خنثی بهره ببرید. برای مراسم های میهمانی، یک رژ لب قرمز روشن یا تیره کل آرایش شما را جلا می بخشد.

خط لب

در حالی که خط لب یک آیتم روزمره نیست، افزودن آن به کیف آرایش می تواند برای زمان هایی که می خواهید لب های مشخص تری داشته باشید، مفید است. خط لب می تواند لب های شما را قبل از پر کردن آن ها با رژ مشخص تر کند؛ حتی می توانید با تغییر نحوه استفاده از آن شکل لب خود را عوض کنید. افزودن خط لب به روتین آرایش می تواند به ماندگاری بیشتر رژ لب و جلوگیری از ریختن آن کمک کند.

سخن پایانی

هر خانمی که علاقمند به انجام آرایش باشد، تعدادی آیتم از لوازم آرایشی را همواره در کیف خود به همراه دارد. این لوازم آرایشی ضروری شامل کرم ضد آفتاب، کرم پودر، کانسیلر، ریمل، رژ لب و ... هستند. با استفاده از ترکیب متفاوت این لوازم آرایش و شدت استفاده از آن ها، می توانید برای یک قرار کاری ساده تا یک میهمانی مجلل آماده شوید و تمام چشم ها را به سمت خود برگردانید.

سوالات متداول

  • لوازم آرایشی ضروری کدامند؟

پرایمر، کانسیلر، کرم پودر، رژ گونه، پودر فیکس، ریمل، سایه چشم، خط چشم ، رژ لب و خط لب از لوازم ضروری برای آرایش هستند.

  • عملکرد پودر فیکس چیست؟

این پودر سبب ثبات آرایش روی پوست صورت برای ساعت ها خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha