۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
۳ مورد از بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا

۳ مورد از بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا

تصمیم به ساختن یک زندگی جدید در کشور دیگری می‌تواند چالش‌برانگیز اما تحول‌آفرین باشد، و دنیایی از فرصت‌ها، ثبات و وعده یک آینده روشن به ارمغان آورد.

به گزارش بازار، تصمیم به ساختن یک زندگی جدید در کشور دیگری می‌تواند چالش‌برانگیز اما تحول‌آفرین باشد، و دنیایی از فرصت‌ها، ثبات و وعده یک آینده روشن به ارمغان آورد. جهت تسهیل در تصمیم‌گیری شما برای مهاجرت به کانادا، ما در این مقاله به بررسی سه مسیر امن مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا خواهیم پرداخت.

سیستم  Express Entry

سیستم Express Entry یک پلتفرم آنلاین است که توسط دولت کانادا جهت بررسی و مدیریت درخواست‌ مهاجرت کارگران ماهر استفاده می‌شود. این سیستم به منظور تسهیل در روند اخذ اقامت دائم کانادا برای کارگران ماهر خارجی طراحی شده است و مسیر سریع و ساده‌ای را برای مهاجرت به کانادا ارائه می‌دهد و زمان پردازش درخواست‌ها کوتاه است.

سیستم Express Entry کانادا سه برنامه مهاجرتی را شامل می‌شود:

برنامه کارگران ماهر فدرال  (FSWP)

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) یکی از مسیرهای کلیدی مهاجرت به کانادا برای کارگران ماهر خارجی است که می‌خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که متقاضیانی را انتخاب کند که بالاترین احتمال موفقیت در استقرار در کانادا را دارند.

پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به استخر  Express Entry، متقاضیان با استفاده از سیستم امتیاز بندی جامع  (CRS)رتبه‌بندی می‌شوند و نامزدهایی که امتیاز  بالاتری را کسب کرده‌اند دعوت‌نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم دریافت می‌کنند.

۳ مورد از بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا

برنامه کارگران ماهر فنی فدرال  (FSTP)

برنامه کارگران ماهر فنی فدرال (FSTP) یک برنامه مهاجرتی تحت سیستم Express Entry است که به افراد ماهر خارجی که در رشته ها و حرفه‌های فنی ماهر و واجد شرایط هستند، اجازه می‌دهد تا به اقامت دائم کانادا دست یابند.

کلاس تجربه کانادایی  (CEC)

برنامه کلاس تجربه کانادایی (CEC) برای متقاضیانی که تجربه کار در کانادا را دارند و به دنبال اخذ دائم کانادا هستند ایده‌آل است. تجربه کاری باید در شغل‌های ماهر باشد و متقاضی باید وظایف ذکر شده در بیانیه اصلی توصیف شغلی را انجام داده باشد. یکی از بهترین روش‌هایی که به کسب تجربه کانادایی و اخذ اقامت دائم کانادا منتهی می‌شود، ویزای ICT کانادا است.

برنامه‌ نامزدی استانی (PNP)

برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs) روشی برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارگر ماهر هستند. تقریباً هر استان در کانادا برنامه PNP خود را برای پذیرش کارگران ماهر از سراسر جهان اجرا می‌کند. این برنامه به استان‌های کانادا این امکان را می‌دهد که افرادی را که شرایط و معیارهای اقتصادی مورد نظر استان را دارند انتخاب کرده و برای آنها دعوتنامه‌ای  جهت  اقدام برای اقامت دائم کانادا صادر می‌کنند.

استان کبک معیارهای انتخاب خاص خود را برای مهاجرت اقتصادی دارد و در برنامه PNP شرکت نمی‌کند. نوناووت نیز برنامه نامزدی استانی ندارد. در کانادا بیش از ۸۰ برنامه نامزدی استانی مختلف وجود دارد که هر کدام شامل چندین مسیر مختلف هستند. برنامه‌های نامزدی استانی به دلیل اینکه جز آسان‌ترین مسیرهای اخذ اقامت دائم کانادا هستند، در بین متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا بسیار محبوب اند.

در جدول زیر فهرستی از برنامه‌های نامزدی استانی، که از طریق آنها می‌توانید جهت دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید، ارائه شده است:

۳ مورد از بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا

مسیر TR به  PR (تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم کانادا)

مسیر TR به PR در کانادا یک مسیر محدود به زمان برای دریافت اقامت دائم است که برای مقیمان موقت با شرایط خاص طراحی شده است. این مسیر برای افرادی است که دارای تجربه کاری در کانادا در شغل‌های ضروری، زمینه بهداشت یا خدمات بهداشتی هستند، یا اخیراً از یک مؤسسه آموزشی معتبر در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند. این برنامه خود شامل شش مسیر مختلف است که برخی از آن‌ها پذیرای متقاضیان انگلیسی‌ زبان و فرانسوی ‌زبان نیز می‌باشند.

مزایای اقامت دائم در کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا مزایای زیادی به همراه دارد. در ادامه به ۷ مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

حق زندگی و کار در کانادا

یکی از مزایای اصلی دریافت اقامت دائم کانادا، حق بی‌قید و شرط زندگی و کار در هر نقطه از کشور است. این آزادی به افراد این امکان را می‌دهد که از مناظر متنوع کانادا، از شهرهای شلوغی مثل  تورنتو و ونکوور تا طبیعت بکر راکی‌های کانادا استفاده کرده و فرصتی برای ساخت یک زندگی در مکانی هم راستا  با ترجیحات و آرزوهای شخصی خود داشته باشید.

تحصیلات رایگان دولتی برای کودکان

مزایای اقامت دائم در کانادا شامل حال خانواده‌ها به ویژه کسانی که دارای فرزند هستند نیز می‌شود. افرادی که اقامات دائم کانادا را دارند می‌توانند از سیستم آموزشی کانادا که به کیفیت بالای خود معروف است و آموزش دولتی رایگان برای فرزندانشان بهره‌مند شوند.

با توجه به اینکه کانادا یکی از تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان طبق بررسی جمعیت جهانی است، شما می‌توانید مطمئن باشید که فرزندانتان آموزش پیشرفته‌ای را خواهند دید که این موضوع شانس موفقیت آن‌ها در آینده را نیز افزایش می‌دهد.

۳ مورد از بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا

خدمات اجتماعی و بهداشت در کانادا

بهداشت و سلامت یکی از ارکان تعهد کانادا به رفاه ساکنانش است. ساکنان دائم از سیستم بهداشت جهانی کشور بهره‌مند شده و تحت حمایت پوشش پزشکی جامع با هزینه کم قرار خواهند گرفت. این دسترسی به خدمات اجتماعی احساس امنیت و آرامش خاطر را به همراه دارد و این اطمینان را می‌دهد که نیازهای بهداشتی شما بدون موانع مالی زیاد برآورده می‌شود.

امکان شروع کسب و کار در کانادا

برای افرادی که آرزوهای کارآفرینی دارند، اقامت دائم در کانادا فرصتی برای شروع و اداره یک کسب و کار را فراهم می‌کند. این فرصت کارآفرینی برای کسانی که به دنبال کمک به اقتصاد کانادا هستند، حیاتی است و موجب ایجاد شغل و رشد اقتصادی می‌شود. محیط کسب و کار حمایتی و دسترسی به بازار متنوع جهانی، کانادا را به مقصدی جذاب برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال تأسیس و یا گسترش شرکت‌های خود هستند.

همراهی خانواده در کانادا

اقامت دائم کانادا امکان همراه کردن خانواده‌ را برای متقاضی فراهم می‌کند. افراد دارای اقامت دائم می‌توانند اعضای نزدیک خانواده خود، از جمله همسران، فرزندان، والدین و پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌ها، را برای پیوستن به آن‌ها در خانه جدید کانادایی خود ببرند.

مسیری به سمت پاسپورت کانادایی

علاوه بر اینکه مزایای اقامت دائم کانادا بسیار زیاد است، به عنوان یک پله به سمت پاسپورت و تابعیت کانادایی نیز عمل می‌کند. پس از برآورده کردن شرایط اقامت، ساکنان دائم می‌توانند برای تابعیت درخواست دهند. پاسپورت کانادایی به افراد حق و مسئولیت‌ کامل در جامعه کانادایی را می‌دهد.

فرصت‌های شغلی زیاد در کانادا

اقامت دائم در کانادا فرصت‌های شغلی زیادی را برای متقاضی باز می‌کند. با داشتن فرصت‌های ریاد شغلی در حرفه‌ها و صنایع مختلف، افراد می‌توانند به آرزوهای شغلی خود رسیده و در بازار کار کانادا مشغول به کار شوند. اقتصاد متنوع و قوی کانادا زمینه‌ای مناسب برای رشد و موفقیت در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند.

۳ مورد از بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا با موسسه حامی

برای دریافت اقامت دائم در کانادا، چندین مسیر معتبر وجود دارد که شامل سیستم Express Entry با برنامه‌های FSWP، FSTP و CEC، برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs) و مسیر TR to PR برای افرادی با تجربه کاری در مشاغل ضروری و فارغ‌التحصیلان مؤسسات آموزشی کانادایی است که هر یک از این مسیرها روش و ویزاهای مخصوص به خود را دارد.

موسسه حامی ، به عنوان یک موسسه مهاجرتی و توسعه کسب و کار، با استفاده از ویزای ICT،GTS، پرستار خانگی، ویزای کارآفرینی آلبرتا، برنامه استانی ساسکچوان و... خدمات کاملی برای دریافت اقامت دائم کانادا را ارائه می‌دهد. تیم متخصص حامی آماده است تا با مشاوره دقیق و بررسی وضعیت شما، بهترین مسیر را برای دستیابی به اقامت دائم کانادا انتخاب و شما را در این فرآیند یاری کند.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha