۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
عدم همخوانی هزینه تولید و درآمد دامداری ها| سرمایه گذاری کردیم و ناچار به ادامه هستیم
مدیر عامل شرکت دامداری «فربه اصیل»:

عدم همخوانی هزینه تولید و درآمد دامداری ها| سرمایه گذاری کردیم و ناچار به ادامه هستیم

گرگان، عامری، مدیر عامل شرکت دامداری فربه اصیل گفت: هزینه های تولید و درآمد در دامداری ها همخانی ندارد و در حال حاضر درآمدی که از دام ها بدست میاوریم برای خود دامداری هزینه می کنیم.

حمید عامری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دامداری «فربه اصیل» از زمان احداث حدود ۳۰۰ کیلوگرم شیر تولید می کرد که در یک مقطع تولید تا ۷۰۰ کیلوگرم نیز رسید، اما در حال حاضر توان تولید این دامداری ۴۰۰ کیلوگرم شیر است.

مدیر عامل شرکت دامداری فربه اصیل گرگان با بیان اینکه هفته ای دو الی سه گاو نیز برای کشتار می رود، خاطرنشان کرد: برای پروار شدن دام حدود ۱۴ ماه زمان نیاز است تا به رشد مد نظر برسد که در این مدت نیازمند تامین خوراک و نهاده زیادی هستند تا بتوانیم دام را به کشتار بفرستیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ راس دام در این دامداری وجود دارد که ۲۰ دام آن شیری و باقی گوشتی و تلیسه هستند، افزود: دامداری ها همیشه با چالش های زیادی روبه رو اند، از دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش تا تامین خوراک و افزایش قیمت نهاده های دامی که می توان از جمله مشکلات این حوزه برشمرد.

عامری افزود: در حال حاضر نهاده سویا را کیلویی ۲۴ هزار تومان و جو و ذرت را کیلویی ۱۱ هزار تومان به بالا خریداری می کنیم و به دلیل اینکه در این بخش سرمایه گذاری کرده ایم، مجبور به ادامه هستیم در حالی که قیمت نهاده با قیمت گذاری خرید شیر و گوشت همخوانی ندارد.

وی متذکر شد: در گذشته بارها پیش آمده دچار خسارت و ضرر و زیان شدیم اما اکنون دامداری به مرحله ای رسیده که می تواند خود را نگه دارد اما سود دهی چندانی برای دامدار ندارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر دام گوشتی کیلویی ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و شیر نیز به قیمت دستوری کیلویی ۱۵ هزار تومان از دامدار خریداری می شود.

کد خبر: ۳۰۰٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha