۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!
تحلیل جامع تکنیکال صندوق های طلا

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!

قیمت تمام صندوق های ای تی اف طلا با روش تکنیکال و در بازه میان مدت تحلیل شده است که سرمایه گذاران میتوانند با بررسی بیشتر اقدام به خرید و فروش کنند.

هادی بهرامی؛ بازار: ورود صندوق های مبتنی بر سهام، اوراق درآمد ثابت و بخصوص کالا (طلا و زعفران) به بازار بورس، اقدامی موثر جهت جذب نقدینگی میباشد که به دلیل مدیریت بهتر دارایی ها، سود و جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارد. از مزایای صندوق های ای تی اف بورسی میتوان به کاهش ریسک نگهداری، سرمایه گذاری با مبالغ کم، مدیریت حرفه ای و نقد شوندگی بالا اشاره کرد. با سرمایه گذاری در این صندوق ها، با ریسک کمتر سود بیشتری بدست می آورید که دغدغه پرتفوی گردانی نخواهید داشت و با استفاده از تحلیل بنیادی (بررسی حباب ها، ارزش گذاری و وضعیت بازار) و تکنیکال نمودار های قیمتی میتوان سرمایه گذاری بهینه ای داشت.

ماهیت سرمایه گذاری در طلا بلند مدت است و صندوق های طلا نیز بازدهی بیشتری نسبت به خود طلا و سکه دارند. اگر بتوانیم از میان صندوق ها بهترین گزینه را در موقعیتی کم ریسک بخریم، بیشترین بازدهی را کسب خواهیم کرد. به دلیل ویژگی های خوب صندوق های سرمایه گذاری در بورس، به منظور حفظ ارزش پول میتوان بر روی طلا، زعفران، سهام و اوراق درآمد ثابت به صورت غیر مستقیم سرمایه گذاری کرد؛ البته امیدواریم صندوق های سرمایه گذاری بیشتر با دارایی های متنوع تحت مدیریت ایجاد و روانه بازار شود تا سرمایه گذاران، گزینه های بیشتری برای پس انداز پول داشته باشند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


با توجه به شرایط اقتصادی و بازار های مالی، پیشنهاد میشود حداقل ۳۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد از سرمایه‌تان را به خرید طلا و مابقی را به اوراق درآمد ثابت، سهام، ارز دیجیتال و سایر موارد اختصاص دهید تا تعادل میان دارایی های پرتفوی حفظ شود. البته باید خاطر نشان کرد که پخش کردن پول بر روی همه بازار ها و دارایی ها به معنای کاهش ریسک نیست و حتی ممکن است بیش از پیش متحمل زیان شویم! پیشنهاد میشود در سرمایه گذاری به جای کمیت به کیفیت و موقعیت دارایی توجه شود و همچنین خرید طلای فیزیکی و یا صندوق های ای تی اف آن، با استفاده از استراتژی میانگین گیری (DCA) میتواند ریسک به ریوارد را افزایش دهد.


۱- صندوق طلا
صندوق طلای لوتوس با خالص ارزش دارایی ۱۲ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۲.۱ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۱۰ درصد و یک سال اخیر مثبت ۷۳ درصد بازدهی داشته است. قیمت این صندوق ای تی اف در حال حاضر در محدوده ۲۷ هزار تومان و بین کف ۲۵ و سقف ۳۰ هزار تومان قرار دارد که در صورت رسیدن قیمت به حمایت معتبر ۲۵ هزار تومان، ممکن است شاهد انباشت بیشتری از سوی سرمایه گذاران باشیم. در صورت شکست مقاومت استاتیک ماژور ۳۰ هزار تومان، با توجه به ریاضیات قیمت، فراکتال ها و ابزار فیبوناچی میتوان انتظار صعود تا هدف ۳۵ هزار تومان را داشت.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۲- صندوق عیار
صندوق عیار مفید با خالص ارزش دارایی ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۲.۳ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۱۱ درصد و یک سال اخیر مثبت ۸۰ درصد بازدهی داشته است. قیمت صندوق عیار در حال حاضر در دوراهی قرار دارد و با رسیدن به حمایت معتبر استاتیک ماژور ۹ هزار و ۵۰۰ تومان میتوان اقدام به خرید و سرمایه گذاری کرد؛ در غیر اینصورت، اگر مقاومت کوتاه مدت ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان شکسته شود، اهداف ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و در صورت عبور از آن هم، ۱۴ هزار تومان در دسترس میباشد. این صندوق به دلیل دارایی ها، مدیریت حرفه ای و نوسانات بالا، ۴۵ درصد بازدهی را در دل خود دارد که با افزایش قیمت اونس جهانی و نرخ دلار ممکن است بازدهی بیشتری را هم به ثبت برساند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۳- صندوق کهربا
صندوق کهربای کاریزما با خالص ارزش دارایی ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۲.۳ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۹.۹ درصد و یک سال اخیر مثبت ۸۰ درصد بازدهی داشته است. قیمت صندوق کهربا به مقاومت داینامیک مینور ۳ هزار و ۷۶۰ تومانی خود واکنش منفی نشان داد و شروع به اصلاح کرده است که بنظر میرسد مایل به ریزش تا کف قوی ۳ هزار و ۳۰۰ تومان میباشد. قیمت با حفظ حمایت معتبر میتوان تا اهداف ۴ هزار و ۱۵۰ و ۵ هزار تومان صعود کند و یک بازدهی ۵۰ درصدی را به ثبت برساند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۴- صندوق مثقال
صندوق مثقال آگاه با خالص ارزش دارایی ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۱.۸ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۹ درصد و یک سال اخیر مثبت ۷۳ درصد بازدهی داشته است. قیمت صندوق در حال حاضر بر روی یک حمایت ضعیف در محدوده ۳ هزار و ۳۰ تومان قرار دارد که احتمالا با شکست آن، ریزش بیشتری تا حمایت معتبر ۲ هزار و ۹۰۰ تومان داشته باشد. حمایت گفته شده، محدوده خوبی جهت خرید و یا میانگین زدن میباشد که قیمت با حفظ آن میتواند تا اهداف ۳ هزار و ۵۰۰ و ۴ هزار و ۱۷۰ تومان رشد داشته باشد و این یعنی بازدهی ۴۵ درصدی در بازه میان مدت.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۵- صندوق گوهر
صندوق گوهر کیان با خالص ارزش دارایی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۱.۳ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۹ درصد و یک سال اخیر مثبت ۷۴ درصد بازدهی داشته است. قیمت صندوق در حال حاضر به مقاومت داینامیک مینور خود واکنش منفی داده و کمی اصلاح کرده است که بنظر میرسد میل به ریزش بیشتری تا حمایت معتبر استاتیک ماژور ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان دارد. با حفظ حمایت گفته شده، اهداف ۲۰ هزار و ۷۰۰ و ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان در دسترس میباشد که اگر مقاومت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان در میان مدت شکسته شود، روند صعودی ادامه دار خواهد بود.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۶- صندوق گنج
صندوق گنج کاردان با خالص ارزش دارایی ۲ هزار و ۸۳ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۱.۸ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۱۰ درصد و یک سال اخیر مثبت ۹۱ درصد بازدهی داشته است. قیمت صندوق گنج در حال حاضر درگیر مقاومت ضعیف ۳ هزار و ۴۰۰ تومان میباشد که در صورت شکست آن میتواند تا اهداف ۳ هزار و ۸۰۰ و ۴ هزار و ۹۰۰ تومان رشد داشته باشد؛ در غیر اینصورت، ریزش تا حمایت معتبر استاتیک ماژور ۳ هزار تومان محتمل خواهد بود. قیمت این صندوق ای تی افی پتانسیل رشد ۶۴ درصدی را دارد و بنظر میرسد مطابق با فراکتال های سیکل صعودی قبل، این بازدهی محقق شود.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۷- صندوق جواهر
صندوق جواهر زاگرس با خالص ارزش دارایی ۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۳.۱ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۷.۶ درصد و یک سال اخیر مثبت ۶۷ درصد بازدهی داشته است. قیمت صندوق در حال نزدیک شدن به حمایت معتبر ۱ هزار و ۳۵۰ تومان میباشد که با حفظ آن میتواند تا اهداف ۱ هزار و ۴۷۰، ۱ هزار و ۶۷۰ و ۱ هزار و ۹۰۰ تومان رشد داشته باشد. محدوده ۱ هزار و ۴۷۰ تومان یک مقاومت داینامیک مینور و همچنین محل تشکیل زنجیره واگرایی اوسیلاتور حجمی macd است که شکست آن ما را به کسب بازدهی ۳۹ درصدی در بازه میان مدت امیدوار میکند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۸- صندوق زر
صندوق زر افشان امید ایرانیان با خالص ارزش دارایی ۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۱.۵ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۱۱ درصد و یک سال اخیر مثبت ۶۷ درصد بازدهی داشته است. قیمت صندوق زر درون یک کانال تریدینگ رنج و بین دو سطح مهم حمایت و مقاومت قرار دارد. حمایت معتبر استاتیک ماژور در محدوده ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان میباشد که حفظ آن، جهت صعود تا اهداف ۱۹ هزار و ۳۰۰ و ۲۲ هزار و ۴۰ تومان حیاتی است. کف اثبات شده ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان محدوده خوبی برای سرمایه گذاری و یا میانگین گیری نقطه خرید است و شکست مقاومت ۱۹ هزار و ۳۰۰ تومان نیز، تاییدیه ای برای صعود بیشتر میباشد.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۹- صندوق ناب
صندوق ناب نهایت نگر با خالص ارزش دارایی ۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۱.۵ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۹.۱ درصد و یک سال اخیر مثبت ۷۷ درصد بازدهی داشته است. قیمت صندوق ناب به مقاومت داینامیک خود واکنش منفی نشان داده و در حال حاضر با کمی اصلاح مواجه شده است که حمایت ۱ هزار و ۲۰۰ تومان در دسترس میباشد. قیمت با حفظ حمایت معتبر استاتیک ماژور ۱ هزار و ۲۰۰ تومان میتواند تا اهداف ۱ هزار و ۴۶۰ و ۱ هزار و ۶۴۰ تومان رشد داشته باشد؛ در واقع یک بازدهی ۳۸ درصدی در دل خود دارد.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۱۰- صندوق آلتون
صندوق آلتون آسمان با خالص ارزش دارایی ۱ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۱ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۷.۵ درصد و یک سال اخیر مثبت ۷۸ درصد بازدهی داشته است. در حال حاضر قیمت صندوق آلتون بر روی حمایت معتبر ۱ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد و با حفظ آن میتواند تا اهداف ۱ هزار و ۳۰۰، ۱ هزار و ۴۶۰ و ۱ هزار و ۶۴۰ تومان رشد داشته باشد. قیمت با شکست مقاومت ضعیف ۱ هزار و ۳۰۰ تومان تاییدیه ادامه روند صعودی را میگیرد؛ در واقع شکست این مقاومت، قدرت روند صعودی را تثبیت میکند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۱۱- صندوق تابش
صندوق تابش تابان تمدن با خالص ارزش دارایی ۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۱.۸ درصد، یک ماه اخیر مثبت ۱۰.۵ درصد و یک سال اخیر مثبت ۶۱.۴ درصد بازدهی داشته است. حمایت معتبر قیمت این صندوق محدوده ۱ هزار و ۲۰۰ تومان میباشد که با حفظ آن میتوان به اهداف ۱ هزار و ۵۷۰ و ۱ هزار و ۷۴۰ تومان فکر کرد. قیمت با شکست مقاومت استاتیک ماژور ۱ هزار و ۷۴۰ تومان میتواند تا هدف ۲ هزار تومان رشد داشته باشد و بازدهی ۴۳ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۱۲- صندوق زرفام
صندوق زرفام سهم آشنا با خالص ارزش دارایی ۵۳۹ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان ۱.۴ درصد، یک ماه اخیر ۱۰ درصد و یک سال اخیر ۶۶ درصد بازدهی داشته است. حمایت معتبر قیمت صندوق محدوده ۲ هزار و ۵۵۰ تومان میباشد که با حفظ آن میتوان به صعود تا اهداف ۳ هزار و ۶۰ و ۳ هزار و ۶۰۰ تومان امیدوار بود. حمایت گفته شده، محل تلاقی سطوح داینامیک و استاتیک است و کف قوی جهت انباشت سرمایه گذاران محسوب میشود که بنظر میرسد آخرین ایستگاه روند نزولی همین ناحیه باشد.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


۱۳- صندوق نفیس
صندوق نفیس اندیشه صبا با خالص ارزش دارایی ۳۳۲ میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان منفی ۱.۵ درصد، یک ماه اخیر ۹.۶ درصد و یک سال اخیر ۷۴ درصد بازدهی داشته است. بهترین حمایت قیمتی سهم، محدوده ۲ هزار تومان میباشد که بنظر میرسد تقاضا با رسیدن قیمت به حمایت گفته شده افزایش یابد و در صورت آغاز روند صعودی، اهداف ۲ هزار و ۵۰۰ و ۳ هزار تومان در دسترس خواهند بود. هدف ۳ هزار تومان ممکن است در بازه میان مدت تاچ شود که در این صورت، یک بازدهی ۴۵ درصدی نصیب سرمایه گذاران خواهد شد.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


شاخص صندوق های طلا
شاخص در حال حاضر در اثر واکنش منفی به مقاومت داینامیک مینور روند اصلاحی طی میکند و بنظر میرسد ریزش تا حمایت ۲ هزار و ۶۴۰ واحد ادامه دار باشد. اگر شاخص به حمایت معتبر گفته شده رسید، به فکر خرید و سرمایه گذاری بر روی صندوق های طلا باشید؛ زیرا ممکن است یک فرصت طلایی دیگر برای کسب بازدهی خوب در آینده باشد. اولین هدف شاخص محدوده ۳ هزار و ۱۷۰ واحد میباشد که در صورت عبور از آن، اهداف بالاتری در دسترس خواهند بود. نکته جالب اینست که اوسیلاتور حجمی شاخص در زمان شکل گیری فاز انباشت و سپس شروع روند صعودی بزرگ منفی بوده است اما در حال حاضر مثبت است و نشان میدهد فعلا هیجانات بالا و قیمت ها مایل به اصلاح میباشد.

صندوق های ناب، آلتون و جواهر مناسب سرمایه گذاری کم ریسک هستند!


کد خبر: ۳۰۰٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha