۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۳
تکمیل پولبک و ادامه اصلاح شاخص صنعت بانکداری
آخرین وضعیت گروه بانکی

تکمیل پولبک و ادامه اصلاح شاخص صنعت بانکداری

شاخص صنعت بانکداری در کوتاه مدت میل به ریزش بیشتری دارد و در صورت تکمیل پولبک، حمایت ۷ هزار و ۳۰۰ واحد در دسترس میباشد.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت بانکداری نقش مهمی در گردش نقدینگی ایفا میکند و یکی از ستون های اصلی اقتصاد کشور میباشد که تحلیل و بررسی شاخص صنعت و سهام موسسات بانکی جهت اتخاذ تصمیمات مالی درست حائز اهمیت میباشد. شاخص بانکی نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۰.۱۵ درصد و طی یک ماه اخیر به میزان ۱۰ درصد کاهش را تجربه کرده است. این شاخص طی هفته ای که گذشت، از محدوده ۷ هزار و ۷۷۰ واحد به ۷ هزار و ۷۸۲ واحد رسیده است و در حالت کلی، وضعیت خنثی داشته و تحرکات خاصی را تجربه نکرده است.

شاخص گروه بانکی در بورس، طی یک هفته اخیر تقریبا وضعیتی خنثی داشته است و سهام شرکت های فعال در این صنعت بخشی از ریزش قیمت خود را جبران نموده و افزایشی با شیب ملایم داشتند. شاخص بانکی حمایت های ۸ هزار و ۲۰۰ واحد و نهایتا ۷ هزار و ۹۰۰ واحد را از دست داده است و در حال حاضر بنظر میرسد در حال پولبک زدن به حمایت های از دست رفته میباشد و در بازه کوتاه مدت میل به اصلاح بیشتری تا حمایت ۷ هزار و ۳۰۰ واحد دارد.

بانک ملت با ارزش بازار ۱۳۶ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با ارزش بازار ۶۹ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان، بانک تجارت با ارزش بازار ۴۱ هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان و در نهایت، بانک صادرات با ارزش بازار ۳۱ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین شرکت های صنعت بانکداری به ترتیب ۰.۳ درصد افزایش، ۰.۲ درصد کاهش، ۱.۶ و ۱.۲ درصد افزایش را طی ۷ روز اخیر تجربه کردند.

کد خبر: ۳۰۰٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha