۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
اقتصاد آمریکا به مشکل خورد

اقتصاد آمریکا به مشکل خورد

تولید در کارخانه‌های ایالات متحده در ماه جولای به دلیل کاهش تولید وسایل نقلیه موتوری و اختلالات ناشی از طوفان بریل کاهش یافت.

به گزارش بازار، تولید صنعتی ایالات‌متحده در ماه جولای با کاهش تولید کارخانه‌ای به بیشترین میزان از ابتدای سال کاهش یافت. داده‌های فدرال رزرو نشان داد که کاهش ۰.۶ درصدی تولید در کارخانه‌ها، معادن و شرکت‌های انرژی به دنبال افزایش ۰.۳ درصدی یک ماه قبل است. برآورد متوسط یک نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان کاهش ۰.۳ درصدی را خواستار شد.

پس از اینکه بریل در اوایل ماه جاری به شرق تگزاس حمله کرد و باعث قطعی عظیم برق برای میلیون ها خانه و کسب وکار شد، تولید کارخانه مختل شد. فدرال رزرو اعلام کرد که طوفان باعث تعطیلی تاسیسات و کاهش تولید گاز طبیعی شد.

تخمین زده شد که بریل تولید کلی کارخانه را ۰.۳ درصد کاهش داده است، در حالی که کاهش تولید وسایل نقلیه موتوری آن را ۰.۶ درصد محدود کرده است. بدون احتساب تولید خودرو، تولید کارخانه در ماه جولای بدون تغییر در ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش یافت.

بخش تولید که سه چهارم کل تولید صنعتی را به خود اختصاص می‌دهد، به دلیل اینکه فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری نرخ بهره را بالاتر نگه داشته، با مشکل مواجه شده است. نظرسنجی‌های کارخانه‌ها ضعیف تر بوده است.

بلومبرگ گزارش کرد که آخرین شاخص کارخانه مؤسسه مدیریت عرضه، شدیدترین انقباض را در هشت ماه گذشته نشان داد، زیرا کاهش سریع‌تر سفارش‌ها و تولید باعث بزرگ‌ترین کاهش اشتغال در چهار سال گذشته شد.

کد خبر: ۳۰۰٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha