۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
هشدار! حباب ۴۱ درصدی در ربع سکه| سرمایه‌گذاران در کدام بخش های بازار طلا بیشتر احتیاط کنند!
گزارش بازار طلا

هشدار! حباب ۴۱ درصدی در ربع سکه| سرمایه‌گذاران در کدام بخش های بازار طلا بیشتر احتیاط کنند!

طی یک هفته اخیر، بازار های طلا به دلیل حباب مثبت و بیش از اندازه شروع به اصلاح کردند و این زنگ خطریست برای سرمایه گذارانی که فکر می کنند بازار های طلا همیشه مثبت و همراه با روند صعودی هستند.

هادی بهرامی؛ بازار: تحرکات بازارهای معاملاتی طلا در هفته ای که گذشت، ضد و نقیض یکدیگر بودند؛ از یک طرف، اونس جهانی طلا با رشد همراه بود و از طرفی دیگر، سکه ها و طلای زینتی بعلاوه صندوق های ای تی اف کاهش را تجربه کردند. علت اصلی افت صندوق ها، سکه ها و طلای ۱۸ عیار زینتی، کاهش نرخ دلار آزاد میباشد و اگر بخواهیم از مقایسی بزرگ تر به نمودار ها و اخبار نگاه کنیم، قیمت اونس جهانی طلا در پی نگرانی های ناشی از تنش ها در منطقه و همچنین گارد گیری و رقابت کشور ها با یکدیگر از لحاظ سیاسی، نظامی و اقتصادی همواره در حال رشد است و بنظر می آید فعلا قصد تسلیم شدن در برابر مقاومت های فرضی تحلیل تکنیکال را ندارد.

قیمت اونس جهانی طلا طی یک هفته اخیر به میزان ۲.۹ درصد رشد داشته است و این رشد در یک ماه و نیم اخیر به میزان ۹ درصد میباشد که همبستگی بازار های طلا با تنش ها و اخبار اقتصادی جهانی را نشان میدهد. قیمت طلای ۱۸ عیار زینتی در همین مدت به میزان ۲.۶ درصد برعکس اونس جهانی، کاهش یافت. این در حالیست که تمام سکه امامی ۴ درصد، نیم سکه ۴.۲ درصد و ربع سکه ۶.۸ درصد افت داشته است و این درصد نوسانات نشان میدهد سکه های طلا بیشترین کاهش را به دلیل حباب های مثبت تجربه کرده اند.

نام بازار

آخرین قیمت

بازدهی هفتگی | درصد

اونس جهانی

2,458 دلار

+2.9

طلا 18 عیار

3,484,000 تومان

-2.6

تمام سکه

41,300,000 تومان

-4

نیم سکه

22,500,000 تومان

-4.2

ربع سکه

14,400,000 تومان

-6.8















طی یک هفته اخیر، قیمت اونس جهانی طلا با افزایش ۲.۹ درصدی از محدوده ۲ هزار و ۳۸۳ دلار به ۲ هزار و ۴۵۸ دلار رسیده است و در محدوده پر ریسک تری قرار دارد که در خرید ها و معاملات لوریج دار باید احتیاط کرد. طلای ۱۸ عیار زینتی با کاهش ۲.۶ درصدی از محدوده ۳ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان به ۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان رسیده است و بنظر میرسد جای بیشتری برای اصلاح وجود دارد. تمام سکه با کاهش ۴ درصدی از محدوده ۴۳ میلیون تومان به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است و به دنبال آن، نیم سکه با کاهش ۴.۲ درصدی در محدوده ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۶.۸ درصدی در محدوده ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار دارد.

طبق آخرین بررسی ها، ارزش ذاتی طلا ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان، طلا ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان، تمام سکه ۳۴ میلیون و ۷۶ هزار تومان، نیم سکه ۱۷ میلیون و تومان و ربع سکه ۸ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان میباشد. با توجه به مقایسه حباب انواع طلا، پی میبریم که بیشترین حباب را به ترتیب ربع سکه به میزان ۴۱ درصد، نیم سکه ۲۴ درصد و تمام سکه ۸ درصد دارد و این حباب ها با رسیدن قیمت به محدوده اشباع شده و سقف های مهم، ریسک های بیشتری را برای خریداران به وجود می آورند.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha