۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
اجرای طرح های بهینه سازی نژادهای دامی در گلستان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد؛

اجرای طرح های بهینه سازی نژادهای دامی در گلستان

گرگان- معاون جهاد کشاورزی گلستان گفت: با اجرای طرح های بهینه سازی تولید به دنبال نژاد هایی هستیم که مولفه های تولید مانند مقاومت بدنی را دارا باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، صاحب خیر اندیش ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه تور رسانه ای بهره برداری از طرح دامداری در اراضی ملی، اظهار کرد: طرح دامداری که در این اراضی انجام شده نوع دام آمیخته و ترکیبی از دو نژاد است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان افزود: به دلیل سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور دام، از سال های گذشته برای توسعه این دامداری ها اسپرم ها را به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار داده ایم و با اجرای طرح های بهینه سازی تولید به دنبال نژاد هایی هستیم که مولفه های تولید مانند مقاومت بدنی را دارا باشند.

وی با اشاره به اینکه گلستان در خصوص تخصیص نهاده دامی با مشکل مواجه نیست، تصریح کرد: نهاده دامی از جمله سبوس، جو، ذرت، کنجاله سویا و سایر نهاده ها در سامانه بازارگاه بارگذاری و در هر ماه شش هزار تن سبوس به دامداران داده می شود.

خیر اندیش یادآور شد: همچنین برای توسعه دامداری ها سایر مولفه های تشویقی از جمله صدور پروانه و معرفی به بانک های عامل را انجام می دهیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارها؛ در حال حاضر ۲۶ هزار راس دام سنگین صنعتی و غیر صنعتی و همچنین یک میلیون و ۲۶۰ هزار راس دام سبک در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه این دامداری ها روزانه ۳۰۰ تن شیر خام به صنایع لبنی تحویل می دهند، گفت: برای توسعه سایر واحدهای تولید روستایی نیز طرح های داریم که با نمایندگان مجلس مذاکرات انجام شده تا بتوانیم از ظرفیت همه فعالان این حوزه برای توسعه دامداری ها استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha