۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
روش‌های غیرقیمتی در کاهش ناترازی بنزین در اولویت هستند
وزیر پیشنهادی نفت:

روش‌های غیرقیمتی در کاهش ناترازی بنزین در اولویت هستند

وزیر پیشنهادی نفت گفت: در صورت رأی اعتماد نمایندگان مجلس، اجرای راهکارهای غیرقیمتی با هدف کاهش ناترازی بنزین را با جدیت دنبال خواهم کرد.

به گزارش بازار، محسن پاک‌نژاد با اشاره به برنامه‌های خود برای کنترل کاهش ناترازی بنزین بیان کرد: در شرایط کنونی هیچ طرحی ازسوی دولت برای افزایش قیمت بنزین تعریف نشده است و من نیز طرح و برنامه‌ای در این زمینه ندارم، بنابراین راهکارهای غیرقیمتی در اولویت هستند و وزارت نفت سهم خود را برای اجرای راهکارهای غیرقیمتی با هدف کاهش ناترازی بنزین با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی افزود: بی‌شک روش‌های غیرقیمتی در کاهش ناترازی بنزین در اولویت ما هستند.

وزیر پیشنهادی نفت به برنامه‌های خود برای رفع ناترازی که می‌تواند به یک ابرچالش برای کشور تبدیل شود اشاره و تصریح کرد: رفع ناترازی دارای دو مؤلفه است که مؤلفه نخست کار روی مدیریت تقاضا و بهینه‌سازی مصرف خواهد بود و مؤلفه دیگر به حوزه افزایش عرضه و ازدیاد تولید گاز مرتبط می‌شود، البته کارهایی در حوزه افزایش تولید قابلیت اجرا دارد.

پاک‌نژاد گفت: افزایش تولید با توسعه میدان‌های گازی توسعه‌نیافته نیز اقدام دیگری است که در ادامه می‌توان به‌منظور رفع ناترازی محقق کرد، البته منابع مالی مورد نیاز را می‌توان با مشارکت صنایع عمده که مصرف‌کننده این گاز هستند تأمین کرد، به‌عنوان نمونه، یک شرکت فولادی در توسعه یک میدان گازی سرمایه‌گذاری می‌کند و در ادامه از گاز تولیدشده، استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha