۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
توسعه تاسیسات گردشگری گلستان بدون مطالعات انجام شده است
کارشناس ارشد گردشگری گلستان:

توسعه تاسیسات گردشگری گلستان بدون مطالعات انجام شده است

گرگان- رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان گفت: یکی از ضعف های بزرگ استان گلستان نبود یک مطالعات امکان سنجی برای توسعه تاسیسات گردشگری است.

به گزارش بازار، علی نوری عصر چهارشنبه در همایش افق گردشگری در دولت چهاردهم که با حضور تشکل ها، اصناف و فعالان این حوزه در موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت های گردشگری گلستان شامل ۶۵۵ تاسیسات گردشگری همچون مراکز اقامتی مانند، بومگردی، هتل ها، متل ها، مراکز تفریحی و رفاهی، فضای گردشگری کشاورزی، دفاتر خدمات مسافرتی است.

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان افزود: در بحث سیاست های کلان استان توجه به حوزه طبعیت گردی و بوم گردی، تبلیغات و بازاریابی و اجرای پروژه های متمرکز براساس آمایش سرزمین را در دستور کار قرار داریم.

وی ادامه داد: بر همین اساس به این مساله توجه می شود که به کدام بحث اقامتی بیشتر توجه شود و یا اینکه خواسته منطقه و مدیریت آن به چه شکلی است.

نوری یکی از ضعف های بزرگ استان را نبود یک مطالعات امکان سنجی تاسیسات دانست و گفت: به دلیل نبود مطالعات امکان سنجی که برای توسعه ظرفیت گردشگری بتوانیم یه آن تکیه کنیم، عملا زیرساخت های گردشگری براساس مدیریت منطقه ای و درخواست ها تاسیس می شود.

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان یادآور شد: از مجموع ۶۵۵ تاسیسات گردشگری گلستان در مجموع ۲۶۲ واحد اقامتی داریم که بیش از سه هزار نفر در این واحدهای اقامتی به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

نوری با بیان این مساله که گلستان یک استان پیشرو در تاسیس مراکز گردشگری کشاورزی است، افزود: در حال حاضر ۳۸ مرکز گردشگری کشاورزی در استان فعال هستند که توانمندی های خوبی در حوزه گردشگری دارند.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha