۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
محدودیت‌های برقی کاهش تولید فولاد را به مرز ۵درصد رساند

محدودیت‌های برقی کاهش تولید فولاد را به مرز ۵درصد رساند

آمارهای منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد که بر اثر محدودیت‌های برقی تولید فولاد میانی در ۴ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸درصد کاهش یافته است.

بازار؛ گروه صنعت: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار تولید فولاد در دوره ۴ ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد و طبق این گزارش، تولید فولاد میانی در ۴ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش ۴.۸ درصدی و تولید آهن اسفنجی افزایش ۱۱.۸ درصدی داشته است.

بر اساس گزارش آماری انجمن فولاد در ۴ ماهه سال جاری، تولید فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید. همچنین در بخش فولاد میانی، ۶ میلیون و ۵۸۸ هزار تن سهم تولید بیلت و بلوم و ۴ میلیون و ۲۱۲ هزار تن سهم تولید اسلب بوده است. تولید بیلت و بلوم کاهش ۶.۹ درصدی داشته و تولید اسلب هم ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

در گزارش آماری انجمن فولاد، رشد تولید مقاطع تخت فولادی مثبت ۵.۵ درصد و رشد تولید مقاطع طویل هم فولادی منفی ۷.۲ درصد اعلام شده است. از سوی دیگر بر اساس این آمارهای منتشر شده، تولید مقاطع تخت ۳ میلیون و ۵.۷ هزار تن بوده که ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار تن سهم ورق گرم، ۹۴۹ هزار تن هزار تن سهم ورق سرد و ۵۹۰ هزار تن سهم ورق پوششدار بوده است.

ضمن اینکه تولید ورق گرم افزایش ۴.۱ درصدی، تولید ورق سرد افزایش ۳.۳ درصدی و تولید ورق پوششدار افزایش ۰.۲ درصدی داشته است.

کاهش ۸درصدی میلگرد در ۴ماهه سالجاری

این گزارش همچنین نشان می دهد: در ۴ ماهه سال جاری، تولید تیرآهن با کاهش ۳.۷ درصدی به ۵۱۵ هزار تن رسیده است و تولید میلگرد هم با ۸ درصد کاهش به ۳ میلیون و ۳۵۷ هزار تن رسیده است. تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل فولادی با کاهش ۴.۱ درصدی همراه بوده است.

تولید آهن اسفنجی نیز طبق گزارش انجمن فولاد با افزایش ۱۱.۸ درصدی به ۱۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تن رسیده است. این در حالی است که طبق این گزارش، تولید گندله نیز با افزایش ۲.۱ درصدی به ۲۳ میلیون و ۳۴۴ هزار تن رسید.

محدودیت‌های برقی کاهش تولید فولاد را به مرز ۵درصد رساند

کد خبر: ۲۹۹٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha