۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
به‌کارگیری دیدگاه‌های کارشناسی انجمن خبرگان برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد؛

به‌کارگیری دیدگاه‌های کارشناسی انجمن خبرگان برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه

رئیس سازمان برنامه با تاکید بر اینکه به‌دنبال ایجاد ارتباط بین گذشته و حال نظام برنامه‌ریزی کشور هستیم، گفت: دیدگاه‌های کارشناسی انجمن خبرگان برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش بازار، از سازمان برنامه و بودجه کشور، «سید حمید پورمحمدی» در دیدار با اعضای انجمن خبرگان برنامه‌ریزی اظهار داشت: برگزاری نخستین نشست عمومی در روزهای آغازین دولت با اعضای انجمن خبرگان برنامه‌ریزی که همگی از پیشکسوتان برنامه‌ریزی کشور هستند، نشان از اهمیت این انجمن برای سازمان دارد و ما به دنبال ایجاد ارتباط بین گذشته و حال نظام برنامه‌ریزی کشور با بهره‌گیری از نظرات و راهکارهای انجمن هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، توان کارشناسی این سازمان را از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های فکری و راهبردی دولت دانست و گفت: این ظرفیت کارشناسی است که می‌تواند با ارائه طرح‌های حساب‌شده و دقیق، مانع اجرای طرح‌های خلق‌الساعه و غیرکارآمد شود.

پورمحمدی افزود: اعتماد به بدنه کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، توجه ویژه به شورای اقتصاد به عنوان قدیمی‌ترین شورای اقتصادی کشور و پرهیز از ایجاد شوراهای موازی و حمایت ویژه دولت از اولویت‌بندی‌های این سازمان در تخصیص منابع، از جمله درخواست‌های اینجانب از رئیس‌جمهوری است که مورد تأیید و حمایت وی قرار گرفته است.

وی سپس با بیان اینکه با انتصاب‌های انجام شده جدید، فضای سازمان برنامه و بودجه برای استفاده از دیدگاه‌های کارشناسی اعضای انجمن خبرگان برنامه‌ریزی مهیاست، گفت: نخستین جلسه شورای عالی راهبری برنامه هفتم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد و مقرر است که سازمان برنامه و بودجه، ۲۱۸ سند و آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی مربوط به برنامه هفتم را تهیه و تدوین کند که تجربه انجمن خبرگان برنامه‌ریزی، می‌تواند در این زمینه به کمک سازمان بیاید.

معاون رئیس‌جمهور در پایان خواستار حفظ و توسعه ارتباط انجمن با سازمان برنامه و بودجه کشور شد و افزود: تلاش می‌کنیم که ضمن ارائه اطلاعات مورد نیاز به انجمن، دسترسی‌های لازم برای استفاده اعضای انجمن از کتابخانه و مرکز اسناد سازمان برقرار شود.

بیان نظرات و دیدگاه‌های اعضای انجمن خبرگان برنامه‌ریزی

در این نشست، تعدادی از معاونان سازمان برنامه و بودجه و تنی چند از اعضای انجمن خبرگان برنامه‌ریزی، دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور و راهکارهای تقویت و توسعه تعامل و ارتباط میان این انجمن با سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کردند.

در پایان مقرر شد نشست‌های هم‌اندیشی انجمن خبرگان برنامه‌ریزی با سازمان برنامه‌وبودجه کشور در فاصله‌های زمانی منظم و با تمرکز بر موضوعات مشخص، استمرار داشته باشد.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha