۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
خودرو، اتابک را به جلسه دوم کمیسیون صنایع خانه ملت برد| وزارت صمت مهم ترین وزارتخانه دولت
عضو کمیسیون صنایع خانه ملت در گفت و گو با بازار: 

خودرو، اتابک را به جلسه دوم کمیسیون صنایع خانه ملت برد| وزارت صمت مهم ترین وزارتخانه دولت

رستمی عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت به بازار گفت: اعضای کمیسیون صنایع خانه ملت سوالاتی در مورد صنعت خودرو از وزیر صمت پیشنهادی پرسیدند که نامبرده خواستار برگزاری جلسه دوم جهت پاسخ به سوالات شد.

امید محمدی؛ بازار: مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم، سید محمد اتابک را به عنوان گزینه نهایی وزارت صمت در هفته جاری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. نامبرده طی دو روز گذشته مهمان بهارستانی ها در کمیسیون های مختلف بود. آنچه که تاکنون از مجلس شورای اسلامی در خصوص محمد اتابک شنیده شده؛ ظاهرا ایشان ذهنیت مطلوبی در مورد صنعت خودرو ندارد. باتوجه به برنامه‌ای که وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، بیانگر کم توجهی محمد اتابک به خودروسازی است که حجم گردش مالی و اشتغالزایی آن را به عنوان صنایع مادر تبدیل کرده است.

مزید اطلاع سید محمد اتابک وزیر صمت پیشنهادی باید گفت صنعت خودرو در شرایط فعلی تبدیل به ابرچالشی برای کشور شده است، «بلا ندیده دعا را شروع باید کرد/ علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد» با در نظر داشتن این ضرب المثل زمان آن رسیده که وزیر صمت پیشنهادی مشاور خودرویی توانمند در خصوص صنعت خودرو برای خود انتخاب کند، تا علاوه بر ارائه برنامه مناسب برای صنعت خودرو، نظر نمایندگان منتخب مردم در خانه ملت جهت کسب رای اعتماد را فراهم کند.

در اینجا باید اشاره داشت که سید محمد اتابک دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است. نامبرده کارنامه قابل توجهی در حوزه صنایع معدنی و سیمان دارد. برای بررسی جلسه سید محمد اتابک در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با محمد رستمی عضو کمیسیون مذکور مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداختیم.

* وزیر صمت پیشنهادی دولت چهاردهم در مورد صنعت خودرو چه برنامه ای در کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کرد؟

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی سوالاتی در مورد صنعت خودرو از سید محمد اتابک پرسیدند، وزیر صمت پیشنهادی خواستار تشکیل جلسه دوم جهت ارائه برنامه برای صنعت خودرو و پاسخ به سوالات شد. پس از توضیحات سید محمد اتابک می توان نظرات وی را در خصوص چگونگی هدایت صنعت خودرو بررسی کرد.

متاسفانه سید محمد اتابک مطالب روشنی از صنعت خودرو ارائه نکرده است، آنچه که وزیر صمت پیشنهادی دولت چهاردهم به آن پرداخت بسیار سطحی بود

* آنچه اکنون سید محمد اتابک در خصوص صنعت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت ارائه کرده، چه بود؟

متاسفانه مطالب روشنی از صنعت خودرو ارائه نکرده است، آنچه که وزیر صمت پیشنهادی دولت چهاردهم به آن پرداخت بسیار سطحی بود. به ایشان اعلام کردم که توضیحات خودرویی کمیسیون مذکور را قانع نکرده است و شاید در جلسه دوم اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اقناع شوند.

خودرو، اتابک را به جلسه دوم کمیسیون صنایع خانه ملت برد| وزارت صمت مهم ترین وزارتخانه دولت

از مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم انتظار می رفت با دقت بیشتری وزیر صمت پیشنهادی را به خانه ملت معرفی کند

* نظر شما در خصوص معرفی سید محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صمت چیست؟

وزارت صمت یکی از وزارتخانه های دولت است، این وزارتخانه در دولت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی با ادغام وزارتخانه های صنایع سنگین و سبک تشکیل شد، به مرور وزارت بازرگانی نیز در این وزارتخانه تلفیق شد. بنابراین وزارت صمت حوزه های مهم و متعدد را باید کنترل کند که چشم اندازی برای دولت فراهم سازد. از مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم انتظار می رفت با دقت بیشتری وزیر صمت پیشنهادی را به خانه ملت معرفی کند. شاید سید محمد اتابک ویژگی های مناسب وزارت صمت را داشته باشد و ما شرایط ایشان را درک نکرده باشیم. امیدواریم در جلسه دوم حضور وی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نظر اعضا مثبت شود.

* کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که وزیر صمت باید خودرویی باشد، نظر شما در خصوص این موضوع چیست؟

نباید به وزارت صمت و وزیر صمت چنین دیدگاهی داشت؛ صنایع خودروسازی نیز مانند سایر صنعت ها هستند. همانطور که شما اشاره داشتید صنعت خودرو در کشور ابرچالش است؛ اما معتقدم با تدبیر و ارائه راهبردی با قابلیت اجرا می توان این چالش را حل کرد.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha