۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
جلوگیری از صدور کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه‌
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی مطرح کرد؛

جلوگیری از صدور کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه‌

قمصریان گفت: بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث ستاد سوخت مکلف است از صدور و شارژ کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه جلوگیری کند.

به گزارش بازار، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث ستاد سوخت مکلف است از صدور و شارژ کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه جلوگیری کند این قانون ۸ سال گذشته یعنی اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ تصویب شده بود از سال گذشته با پیگیری مجموعه خانواده صنعت بیمه، ستاد سوخت این موضوع را پیگیری و در دستورکار خود قرار داد و در حوزه‌های مختلف شروع شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: به طور مثال بیش از ۹۵۰ هزار وسایل نقلیه نفت گاز سوز داریم که این مورد قانونی در آن بررسی و انجام شد و بیش از ۵۵ هزار کارت سوخت وسایل نقلیه نفت گاز سوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالت ابطال شد که از این تعداد بیش از ۲۰ هزار راننده فاقد بیمه‌نامه اقدام خرید بیمه کردند.

او افزود: اقدام بعدی در خصوص تاکسی‌های بنزین سوز بود ما در کشور حدود ۴۵۰ هزار تاکسی بنزین سوز داریم که با بررسی ستاد سوخت بیش از ۲۰ هزار کارت سوخت تاکسی‌هایی که فاقد بیمه‌نامه شخص ثالت بودند غیر فعال شد همین طور در خصوص وانت بارهای بنزین سوز هم اقدام شد در کشور حدود ۳۰۰ هزار وانت‌بار بنزین سوز داریم با پیگیری‌های ستاد سوخت بیش از ۱۷۷ هزار وانت‌بار که فاقد بیمه‌نامه شخص ثالت بودند کارت سوخت آنها غیرفعال شده است البته هر وسیله نقلیه که کارت سوخت آن به سبب فقدان بیمه‌نامه غیرفعال شود اگر اقدام به خرید بیمه‌نامه کند کارت سوخت فعال و می‌تواند از سهیمه سوخت خود استفاده کند.

این مقام مسئول در نهایت بیان کرد: امیدواریم این تصمیم و مصوبه قانونی که سال‌هاست اجرای آن معطل بود با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود در خصوص سایر وسایر نقلیه هم به ترتیب اجرا شود.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha