۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۲
۳ اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس اعلام شد

۳ اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس اعلام شد

رئیس‌ کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات جدید حمایتی بانک مرکزی از بورس و سهامداران خرد، از تمهیدات لازم این بانک جهت تامین مالی و تسریع در طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین پس از جلسه شورای عالی بورس، با اشاره به اقدامات جدید حمایتی بانک مرکزی از بورس و سهامداران خرد، از تمهیدات لازم این بانک جهت تأمین مالی و تسریع در طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی خبر داد و با اشاره به ۳ اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس، افزود: نخستین اقدام تضمین ۳۶۰ همت اوراق تأمین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تأمین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تأمین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی است.

رئیس بانک مرکزی انتشار ۲ میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی‌الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن را دومین اقدام برای حمایت از بازار سهام اعلام کرد.

فرزین اعلام کرد: اقدام سوم اعطای ۱.۵ میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند، است تا از این طریق به افزایش صادرات آنها منجر شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی از اجرای برنامه حمایتی نظام بانکی، با هدف تقویت بازار سرمایه و ثبات بورس خبر داد و کلیات جلسه شورای عالی بورس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه توافق شد از فردا، چهارشنبه، ابزارهای در اختیار بانک مرکزی و نظام بانکی به کمک به بازار سرمایه بیاید.

وی ادامه داد: در نشست امروز شورای عالی بورس، به توافق رسیدیم که برای بهبود شرایط بازار سرمایه و امیدواری بیش از پیش سهامداران به آینده بازار تلاش مضاعفی در کوتاه‌مدت صورت گیرد.

فرزین تاکید کرد: بانک مرکزی هیچ‌گاه حمایت‌های خود را از بازار سرمایه دریغ نکرده و معتقد است که در شرایط ویژه کنونی، نیاز است حمایت‌ها نسبت به بازار تقویت شود.

۳ اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس:

۱. تضمین ۳۶۰ همت اوراق تأمین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تأمین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تأمین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی

۲. انتشار ۲ میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن

۳. اعطای ۱.۵ میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند تا از این طریق به افزایش صادرات آنها منجر گردد

کد خبر: ۲۹۹٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha