۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
اوج مصرف برق کشور در ۷۸ هزار مگاوات تثبیت شد

اوج مصرف برق کشور در ۷۸ هزار مگاوات تثبیت شد

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: اوج مصرف برق کشور نسبت به دیروز حدود هزار مگاوات کاهش یافته، اما پیش بینی نمی‌شود که بیش از این کاهش یابد.

به گزارش بازار، مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق، با بیان این که دمای هوا در برخی نقاط نوار شمالی کشور، تهران و مناطق مرکزی تاحدودی کاهش یافته، گفت: این کاهش دمای هوا خیلی محسوس نبوده و موج گرما همچنان در کشور حاکم است.

عبدالامیر یاقوتی افزود: به نظر می‌رسد که این پایداری دما در روزهای آینده هم وجود داشته باشد؛ هر چند که تاحدودی بر مصرف برق موثر بوده و روز گذشته، نزدیک به هزار مگاوات از اوج مصرف کشور کاسته شد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: انتظار می‌رود اوج مصرف برق امروز، مانند دیروز، حدود ۷۸ هزار مگاوات باشد و در روزهای آینده هم تغییر چندانی نمی‌تواند به وجود آید.

وی همچنین گفت: انتظار می‌رود با توجه به بالا بودن میزان مصرف و ماندگاری دمای هوا، هموطنان به نکات صرفه جویی توجه کنند.

مدیرکل امور انرژی صنعت برق تاکید کرد: مهمترین مسئله مربوط به سرمایش است که هموطنان می‌توانند با تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه به بالا، استفاده صحیح از تجهیزات سرمایشی و استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در ساعات اوج مصرف؛ یعنی، ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳، کمک زیادی به تأمین پایدار برق و حفظ سلامتی تجهیزات برقی داشته باشند

کد خبر: ۲۹۹٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha