۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
ریسک بیشتر بورس با بی برنامگی دولت
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

ریسک بیشتر بورس با بی برنامگی دولت

غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: چنانچه صحبت‌های رئیس جمهور منتخب راجع به افرادی که باید حمایت‌ها و سیاست‌هایی را برای بازار بیاورند، عملی نشود قطعاً فضای بازار سرمایه فضای ریسک گریزی خواهد شد.

سمیه شوریابی؛ بازار: محمد غفوری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص چشم‌انداز بازار سرمایه تشریح کرد: چنانچه بخواهیم در رابطه با وضعیت بازار، بررسی قابل توجهی داشته باشیم می توان گفت وضعیت فعلی در تاریخ بازار سرمایه ماندگار خواهد بود.
وی افزود: قرار گرفتن در بلاتکلیف ترین حالت ممکن و وجود ریسک‌هایی بالا سر بازار از جمله ریسک نرخ بهره، ریسک نرخ دلار نیما و اختلاف و رانتی که بین نرخ دلار بازار آزاد و دلار نیما قرار دارد و همچنین حمایت نشدن و می توان گفت برنامه نداشتن برای بازار سرمایه که در این روزها به وفور دیده می‌شود وضعیت را به این شکل درآورده است.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تغییرات دامنه نوسان، اظهار داشت: با وجود افت ۲۰ تا ۲۵ درصدی مارکت، زمانیکه دستورالعمل دامنه نوسان پایین (که ما مخالف چنین دامنه نوسانی و محدودیتی بودیم) را بر سر بازار اعمال کردند، عملاً سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند که هیچ برنامه‌ای بازارساز فعلاً برای این بازار ندارد و نظرش این است که با محدودیت و با دستکاری مکانیزم عرضه و تقاضا، شرایط بازار را جهت اینکه خط اعتباری یا بسته‌های حمایت نقدینگی را از بازار نداشته باشد، به وضعیت رکود درآورد.

ریسک بیشتر بورس با بی برنامگی دولت
غفوری با بیان اینکه در وضعیت فروش قرار گرفتن اکثر نمادها چیزی جز فاجعه نیست، تأکید کرد: کال مارجین شدن اعتباری‌ها و بسیاری از مسائل دیگر قطعاً از لحاظ روانشناسی به فعالین بازار سرمایه آسیب زده است لذا چنانچه حمایت‌هایی از بازار شکل نگیرد و اگر صحبت‌هایی که رئیس جمهور منتخب راجع به کابینه اقتصادی و افرادی که باید حمایت‌ها و سیاست‌هایی را برای بازار بیاورند، عملی نشود قطعاً فضای بازار سرمایه فضای ریسک گریزی خواهد بود، وضعیتی که در حال حاضر به طور کامل ملموس است.
این کارشناس بازار سرمایه در نهایت با وجود ریسک هایی که عنوان شد، ابراز داشت: به جرأت می توان گفت بی‌برنامگی دولت جدید و نبود حداقل حمایتی از بازار و همچنین نداشتن اظهارنظری در رابطه با منفی‌های بازار، برای فعالین بازار بسیار آزاردهنده شده است.

کد خبر: ۲۹۹٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha