۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
تحویل نخستین سری خودروی سهند به مشتریان پارس خودرو

تحویل نخستین سری خودروی سهند به مشتریان پارس خودرو

شرکت پارس خودرو طی مراسمی با حضور مدیرعامل، مدیر عامل سایپا، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران ارشد پارس‌خودرو، نسخستین سری تولیدی از خودروی سهند را به مشتریان تحویل داد.

به گزارش بازار، محصول جدید گروه خودروسازی سایپا که تمام مراحل تکوین آن، اعم از طراحی اولیه، آزمون‌های کیفی و تولید نهایی را در پارس‌خودرو پشت سر گذاشته، یک سدان خانوادگی بر روی پلت‌فرم X۲۰۰ محسوب می‌شود که از امروز به سبد محصولات این مجموعه اضافه شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است تا پایان سال، بیش از ۳۰ هزار دستگاه سهند با نشان و برند اختصاصی شرکت پارس‌خودرو در ۶ تیپ مختلف تولید و به بازار عرضه شود.

نگاهی به مشخصات سهند

سهند جدیدترین محصول سایپا براساس پلتفرم X۲۰۰ است که نسخه لوکس تر خودروی ساینا محسوب می شود. این محصول از موتور M۱۵ GSi بهره می برد که توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. تغییرات این پیشرانه نسبت به M۱۵ عادی شامل برقی شدن دریچه گاز، تغییرات در سیستم پاشش سوخت و جرقه زنی و سرسیلندر متفاوت نسبت به نسخه قبلی است. همچنین خوشبختانه این پیشرانه به فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ های سوخت یا همان VVT نیز مجهز شده است.

کد خبر: ۲۹۹٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha