۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برای پست‌های اقتصادی

مسعود پزشکیان ۱۹ گزینه خود به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی کرده است. این لیست در کنار تحصیلات از تجربه اجرایی و دانشگاهی برخوردار هستند. به همین دلیل در ادامه واکنش بازارها را خواهند داشت.

بازار؛ گروه اقتصادی: رئیس جمهور منتخب در حالی ۱۹ عضو کابینه خود را معرفی کرد. این کابینه با رویکرد تخصص گرایی و تجربه معرفی شده است. بر همین مبنا واکنش بازارها به لیست پزشکیان مثبت بوده است.

عبدالناصر همتی‌ گزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی همتی دانش‌آموختهٔ دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران ۷ سال مدیرعامل بانک سینا بود و پس از آن سوم مرداد سال ۱۳۹۷ به پیشنهاد مسعود کرباسیان - وزیر امور اقتصادی و دارایی وقت- با حکم دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران منصوب شد. همتی در دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی در سال ۱۳۷۷ پیشنهاد تاسیس صندوق ذخیره ارزی را داد که بعداً با نام حساب ذخیره ارزی بنیان نهاده شد، او همچنین طراحی و اجرای خصوصی‌سازی صنعت بیمه را در سال ۱۳۸۲ برعهده داشته است.

ستار هاشمی، گزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

او با تخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، استاد جوان هوش مصنوعی و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است. مدیرکلی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و معاون فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله سوابق هاشمی است.


احمد میدری، گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

او معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است. میدری نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بود. وی دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران دارد.
- غلامرضا نوری قزلچه، وزارت جهادکشاورزی: وی از دهه ۷۰ به استخدام وزارت جهاد کشاورزی درآمد و سابقه ۳۰ سال خدمت در این وزارتخانه را در مقاطع و مدارج مختلف از کارشناسی تا مدیریت در کارنامه دارد. وی همچنین قائم‌مقامی و مشاوری وزیر را نیز در سابقه خدمت خود در مجموعه جهاد کشاورزی دارد.

فرزانه صادق گزینه وزارت راه و شهرسازی

به نقل از سرمایه فردا، فرزانه صادق‌مالواجرد یک معمار و شهرساز است که در حوزه‌های مدیریت شهری و سیاست‌گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت دارد. او به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران فعالیت می‌کند. این شورا مسؤول برنامه‌ریزی و نظارت بر توسعه شهری در ایران است و نقش مهمی در تعیین سیاست‌های معماری و شهرسازی در کشور ایفا می‌کند.
- سید محمد اتابک، وزارت صنعت، معدن و تجارت: محمد اتابک مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارد. او با داشتن سابقه مدیریت در پروژه‌های زیرساختی بزرگ، همچنین فعالیت در صنایع مختلف از جمله فولاد و معدن، در دوره‌ای معاون اقتصادی و مدیرعامل صنایع معدنی بنیاد مستضعفان بوده است.

محسن پاک‌نژاد، گزینه وزارت نفت

محسن پاک‌نژاد، دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. او از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در وزارت نیرو آغاز کرد. معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید و معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری از جمله سوابق محسن پاک‌نژاد است.


عباس علی‌آبادی گزینه وزارت نیرو

وی دانش‌آموختهٔ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک دارد. وزیر صمت در دولت سیزدهم بوده است و سابقه کار در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیر عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی را در کارنامه دارد.

کد خبر: ۲۹۹٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha