۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
افت ۴۲ درصدی سود خالص کارگزاری آگاه در سال ۱۴۰۲| مفید آگاه و مبین را در جیبش گذاشت!
تحلیل ۳ کارگزاری برتر

افت ۴۲ درصدی سود خالص کارگزاری آگاه در سال ۱۴۰۲| مفید آگاه و مبین را در جیبش گذاشت!

سود خالص کارگزاری مفید ۱۱۴ درصد افزایش، کارگزاری آگاه ۴۲ درصد کاهش و کارگزاری مبین سرمایه ۴۴ درصد افزایش یافته است که نشان میدهد نرخ رشد و مبلغ هزینه های کارگزاری آگاه بیشتر از درآمد های آن بوده است.

هادی بهرامی؛ بازار: شرکت کارگزاری یکی از نهادهای مالی است که دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار میباشد و به صورت قانونی در بازار بورس فعالیت میکند. این شرکت‌ها واسطه ‌ای بین خریداران و فروشندگان هستند و با دریافت کارمزد به معامله اوراق ‌بهادار و کالاها جهت تسهیل معاملات سرمایه گذاران میپردازند. طی چند سال اخیر، کارگزاری ها به سودسازی از طریق دریافت کارمزد قانع نیستند و بخش های مختلفی را به منظور کسب درآمد بیشتر راه اندازی میکنند. در ادامه به تحلیل و بررسی مختصر ۳ کارگزاری بزرگ و شناخته شده میپردازیم و صورت سود و زیان آن را شرح خواهیم داد تا ببینیم این سه نهاد مالی به عنوان لیدر کارگزاری ها چقدر درآمد داشته و وضعیت سودسازی آن ها به چه شکلی است.


۱- کارگزاری مفید
کارگزاری مفید به عنوان نهادی پیشرو در بازارهای مالی، زمینه سرمایه ‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم را برای افراد با ریسک‌ پذیری مختلف فراهم کرده است. گروه مالی مفید از طریق کارگزاری، سبدگردانی، پردازش اطلاعات مالی، آموزش و مشاوره به سرمایه گذاران، خدمات گسترده ای ارائه میکند. جمع درآمد های عملیاتی شرکت از طریق دریافت کارمزد معاملات و سرمایه گذاری ها در سال مالی ۱۴۰۲ به مبلغ ۲ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان، هزینه حقوق و دستمزد ۵۱۹ میلیارد تومان، سایر هزینه ها ۸۵۴ میلیارد تومان، مالیات ۲۳۴ میلیارد تومان و در نهایت، سود خالص ۱ هزار و ۳۰ میلیارد تومان میباشد که جمع درآمد ها ۷۷ درصد، جمع هزینه ها ۸۳ درصد و سود خالص ۱۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان میدهد نرخ رشد هزینه ها از درآمد کمی بیشتر بوده ولی سود خالص بیشترین افزایش را نسبت به سایر اقلام داشته است.


۲- کارگزاری آگاه
کارگزاری آگاه دومین ارائه دهنده برتر خدمات از لحاظ ارزش دارایی، کیفیت خدمات و درآمد میباشد که پس از کارگزاری مفید بزرگ ترین بستر معاملاتی را برای سرمایه گذاران فراهم نموده است. گروه مالی آگاه شامل کارگزاری، بازوی سرمایه گذاری، مشاوره و آموزش میشود که صندوق های سرمایه گذاری متنوعی هم ایجاد کرده و در بورس معامله میشوند. جمع درآمد های عملیاتی شرکت از طریق دریافت کارمزد معاملات و سرمایه گذاری ها در سال مالی ۱۴۰۲ به مبلغ ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان، هزینه حقوق و دستمزد ۳۵۳ میلیارد تومان، سایر هزینه ها ۸۱۰ میلیارد تومان، مالیات صفر و در نهایت، سود خالص ۹۴۴ میلیارد تومان میباشد که جمع درآمد ها ۱۰ درصد کاهش، جمع هزینه ها ۶۶ درصد افزایش و سود خالص ۴۲ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.


۳- کارگزاری مبین سرمایه
شرکت کارگزاری مبین سرمایه با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۳۸۸، وارد بازار بورس کالای ایران شد و پس از رسیدن به جایگاه برتر در ادامه مسیر با چشم‌ انداز رشد و توسعه فعالیت در بازار سرمایه ایران، وارد بازار اوراق بهادار و انرژی شد. کارگزاری مبین سرمایه سومین نهاد مالی برتر در ارائه خدمات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار بورس میباشد که سودسازی، کیفیت خدمات و ارزش دارایی بالایی در میان رقبای خود دارد. جمع درآمد های عملیاتی شرکت از طریق دریافت کارمزد معاملات و سرمایه گذاری ها در سال مالی ۱۴۰۲ به مبلغ ۴۸۹ میلیارد تومان، هزینه حقوق و دستمزد ۷۷ میلیارد تومان، سایر هزینه ها ۳۴۱ میلیارد تومان، مالیات ۴۳ میلیارد تومان و در نهایت، سود خالص ۱۶۱ میلیارد تومان میباشد که جمع درآمد ها ۴۹ درصد، جمع هزینه ها ۵۲ درصد و سود خالص ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha