۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
۳۷۰ انشعاب غیر مجاز آب در یزد شناسایی شد| بیشترین تخلفات در اشکذر، هرات و یزد
مدیرعامل آبفای یزد:

۳۷۰ انشعاب غیر مجاز آب در یزد شناسایی شد| بیشترین تخلفات در اشکذر، هرات و یزد

یزد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۳۷۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرها و روستاهای استان شناسایی، تعیین تکلیف، قطع یا مجاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب یزد، جلال علمدار با بیان اینکه از مجموع انشعاب غیرمجاز شناسایی شده شهرستان های اشکذر، یزد و هرات بیشترین انشعاب آب غیرمجاز را دارند، افزود: انشعابات غیرمجاز آب تهدیدی جدی برای تأمین آب شرب پایدار هست و ناترازی تولید و مصرف، عدم شناسایی درآمد شرکت آب و فاضلاب، آلودگی شبکه توزیع آب شرب و بهداشت و همچنین بروز مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه از جمله پیامدهای انشعابات غیر مجاز است.

وی گفت: فرآیند شناسایی و کشف انشعابات غیرمجاز آب در سطح استان توسط اخبار و اطلاعات مردمی، مأموران قرائت کنتور، استفاده از لیست کم‌مصرف‌ها، بررسی نوسانات مصرف در هر دوره، مقایسه مصرف مورد انتظار نیاز آبی با مصرف واقعی، پیمایش ادواری مشترکان، پیمایش و بازدید شیرآلات و خطوط آب‌رسانی، تخصیص پاداش شناسایی انشعاب غیرمجاز و به کارگیری پیمانکاران برای شناسایی انشعابات غیرمجاز قابل بررسی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد تصریح کرد: دارندگان انشعاب غیرمجاز آب قبل از کشف انشعاب غیرمجاز از سوی تیم‌های عملیاتی شرکت آبفا استان با مراجعه به امور مشترکین در شهرهای استان و تشکیل پرونده نسبت به قانونی کردن انشعاب اقدام کنند. طبق قانون و دستورالعمل های شرکت مهندسی کشور استفاده کنندگان از انشعاب غیر مجاز آب به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شوند.

علمدار با تاکید بر وجود انشعابات غیر مجاز و به تبع آن مصارف بی رویه از آب به دلیل عدم پرداخت قبوض آب بها، باعث کمبود و افت فشار آب شده و هزینه های جاری شرکت شده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است، اعلام کرد: مرکز ارتباطات مردمی آبفا «سامانه ۱۲۲» به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز است تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha