۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
آجیل چطور به کاهش وزن کمک می کنه

آجیل چطور به کاهش وزن کمک می کنه

اگه به‌دنبال جادویی برای کاهش وزن و لاغری هستین، آجیل‌ها می‌تونن گزینه مناسبی برای شما باشن.

به گزارش بازار، اگه به‌دنبال جادویی برای کاهش وزن و لاغری هستین، آجیل‌ها می‌تونن گزینه مناسبی برای شما باشن. مغزیجات به‌دلیل پروتئین و فیبر فراوان احساس سیری رو در افراد ایجاد می‌کنن و به این شکل لاغری و تناسب اندام رو به شما هدیه می‌دن. علاوه‌بر این دونه‌های روغنی و مغذی با وجود چربی‌های سالم به کاهش چربی‌های دور شکم کمک می‌کنن. آجیل‌ها به‌دلیل طبع گرم باعث چربی‌سوزی بیشتر در شما می‌شن و لاغری رو به‌همراه دارن. برای رسیدن به تناسب اندام، لازمه که با انواع آجیل‌های موثر در کاهش وزن آشنا بشین؛ پس در ادامه با ما همراه باشین.

پسته

پسته خام از آجیل‌های کم‌کالری و مفید برای کاهش وزن به‌حساب می‌آد. این مغز مقوی با پروتئین فراوان باعث هضم کندتر و سیری طولانی‌مدتی می‌شه. مصرف پسته به جلوگیری از ریزه‌خواری، دریافت کالری مازاد و در نهایت کاهش وزن کمک می‌کنه. جالبه بدونین استفاده از پسته با پوست در کاهش وزن موثرتره؛ چون پوست‌کندن پسته سرعت غذاخوردن شما رو کاهش می‌ده و به این صورت با جذب کالری کمتر، دچار اضافه وزن هم نخواهید شد. قیمت پسته با پوست در مقایسه با مغز پسته ارزان‌تر و نگهداری آسان‌تری داره. پسته دارای مزایا اضافی کاهش فشار خون و افزایش غلظت آنتی‌اکسیدان، به حفظ سلامتی و پیشگیری از انواع بیماری‌ها می‌پردازه.

آجیل چطور به کاهش وزن کمک می کنه

بادام هندی

وقتشه بریم سراغ پادشاه آجیل‌ها و اثرات شگفت‌انگیز اون روی لاغری و کاهش وزن. بادام هندی پروتئین، منیزیم و فیبر رو به‌صورت یه‌جا داره؛ جالبه بدونین منیزیم و پروتئین در کنار هم به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن کمک می‌کنه. بادام هندی در مقایسه با آجیل‌های دیگه کالری پایین‌تری داره و انتخاب مناسبی برای میان‌وعده‌های شما محسوب می‌شه. مصرف یه اونس معادل ۱۸ گرم از بادام هندی خام ۲۰ درصد از نیاز روزانه شما به منیزیم رو تامین می‌کنه. اگرچه منیزیم ارتباط مستقیمی با کاهش وزن نداره؛ اما در کنترل سطح قند موثره. مصرف این مغز لذیذ از ریزه‌خواری و هوس‌های بی‌جا جلوگیری می‌کنه و مانع از پرخوری و اضافه وزن در افراد می‌شه. با این اوصاف بادام هندی با مقادیر بالایی از ویتامین E، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان انتخابی ایده‌آل برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندامه.

فندق

فندق سرشار از چربی‌های مفید، پروتئین بالا و فیبر فراوانه؛ این ترکیب تاثیری مستقیم بر کاهش وزن داره انتخابی مناسب برای کنترل اشتهاست. مصرف فندق باعث کاهش التهاب و در عین حال مدیریت وزن می‌شه. یه اونس فندق ۲۸ درصد از ارزش روزانه و ویتامین E بدن رو تامین می‌کنه؛ این ویتامین با ترکیب خواص آنتی‌اکسیدانی قوی به حمایت از کاهش وزن می‌پردازه. فیبر موجود در این مغز مقوی، دلیلی محکم برای به‌وجودآمدن احساس سیری طولانی‌مدت در افراد می‌شه. با مصرف این آجیل مغذی میل خوردن به غذاهای پرکالری رو از دست می‌دین. برای اینکه بتونین به گرسنگی خودتون غلبه کنین، به‌جای ریزه‌خواری و خوردن خوراکی‌های مضر، مصرف روزانه یه‌مشت فندق رو به برنامه غذاییتون اضافه کنین.

آجیل چطور به کاهش وزن کمک می کنه

گردو

گردو با چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین فراوان، ه‌عنوان یه میان‌وعده رضایت‌بخش در کنترل اشتها و کاهش وزن موثره. ترکیب منحصربه‌فرد آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ در گردو، اون رو از سایر مغزها متمایز کرده و از کاهش وزن حمایت می‌کنه. علاوه‌بر این طیف وسیعی از فواید سلامتی رو برای مصرف‌کنندگان اون به‌همراه داره. مصرف مرتب و منظم گردو با وجود اسیدهای چرب امگا ۳، باعث کنترل کلسترول بد خون می‌شه. همچنین خوردن این مغز باعث فعال‌شدن بخشی از مغز می‌شه که مصرف غذاهای پرچرب و پرقند رو محدود می‌کنه؛ در نهایت این اتفاق باعث کاهش وزن و تناسب اندام می‌شه. قیمت گردو و قیمت آجیل در مقایسه با داروهای شیمیایی چربی‌سوز مناسب و مقرون به‌صرفه خواهد بود.

بادام زمینی

بادام با چربی‌های تک غیر اشباع بهبود مدیریت وزن رو به‌همراه داره. مصرف این مغز مقوی حاوی پروتئین و فیبر، احساس سیری رو در افراد ایجاد می‌کنه و در نهایت باعث کاهش وزن می‌شه. کاهش هوس‌های ریزه‌خواری و افزایش احساس سیری، از خواص بادام زمینی محسوب می‌شه؛ همچنین کاهش کلسترول و فشار خون هم با مصرف این مغز مفید به‌وجود می‌آد. مصرف بادام زمینی باعث افزایش پپتید YY می‌شه، هورمون اشتها رو کاهش می‌ده و باعث احساس سیری در افراد می‌شه. مصرف این مغز مغذی باعث می‌شه میزان کالری کمتری دریافت کنین و وزن و تناسب اندامتون رو مدیریت کنین.

آجیل چطور به کاهش وزن کمک می کنه

نتیجه گیری

آجیل‌ها با انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و چربی‌های سالم، انتخابی مناسب برای میان‌وعده‌های شما هستن. این خوراکی سالم و مغذی به‌دلیل فیبر و پروتئین فراوان، باعث احساس سیری و کاهش اشتها می‌شن؛ بنابراین تاثیری مستقیم در کاهش وزن افراد دارن. برای دستیابی به تناسب اندام و لاغری خوبه که خرید آجیل خام رو در برنامه غذاییتون بزارین. 

کد خبر: ۲۹۹٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha