۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

صرافی توبیت به عنوان یکی ازبزرگترین بسترهای خریدوفروش ارزهای دیجیتال،امکان انجام معاملات فیوچرزراهم برای کاربران خودفراهم کرده است.دراین مقاله قصدداریم تانحوه تریدفیوچرزدرصرافی توبیت راآموزش بدهیم.

معرفی صرافی توبیت Toobit

توبیت یک صرافی ارزدیجیتال متمرکز است و اکنون از نظر حجم معاملات روزانه جزء بزرگترین پلتفرم های خرید و فروش رمز ارز در جهان محسوب می شود. طبق بررسی که از رتبه این صرافی در سایت های معتبر به دست آمده صرافی توبیت در جایگاه ۳۵ بهترین صرافی های جهان قرار دارد و با وجود تازه تاسیس بودن این صرافی توانسته حجم معاملات خوبی را کسب کند و همچنین پیشرفت چشمگیری نیز داشته باشد.

صراف توبیت با میانگین حجم معاملاتی روزانه ۴۱۲.۶۳۹.۱۷۴ دلار توانسته از صرافی های محبوب در ایران همچون بینگ ایکس پیشی بگیرد.

مفهوم ترید فیوچرز در صرافی توبیت

معامله فیوچرز یا آتی نوعی شرط بندی روی قیمت آینده رمزارزها بوده و بخشی از بازار مشتقات است. در کل پلتفرم های انجام این معاملات با سایر بازارها، همچون اسپات و مارجین، تفاوت چندانی ندارد و تریدرها قادرند در بازار آتی هم سفارش گذاری های مشابه انجام داده و پوزیشن های لانگ و شورت ثبت کنند. اگرچه ماهیت این بازار پر ریسک تر و البته مخصوص معامله گران باتجربه است.

پلتفرم معامله فیوچرز صرافی توبیت به تریدرها اجازه می دهد تا با انتخاب اهرم مناسب خود، به کسب سود از این بازار مشتقه بپردازند. دقت کنید که در بازار آتی همچون معاملات مارجین می شود از ضرایب مختلفی برای معاملات از اهرم یا لوریج استفاده کرد که در صرافی توبیت حداکثر لوریج ۱۲۵x است و مقدار قابل توجهی محسوب می شود. قابل ذکر است که استفاده از لوریج همانطور که میتواند سود و منفعت معامله را افزایش دهد در مقابل نیز می تواند ضرر چند برابری در پی داشته باشد. توصیه ما به شما این است که قبل از کسب تجربه و استراتژی معاملاتی خود از اهرم های با ضریب بالا استفاده نکنید.

تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در صرافی توبیت

معاملات اسپات و مشتقات ارزهای دیجیتال، مثل فیوچرز، هر کدام بسته به هدف معامله گران و میزان تجربه آنها طرفداران خاص خود را دارند. این دو بازار در ماهیت خود باهم متفاوت اند که در ادامه به توضیح آن میپردازیم.

معاملات اسپات توبیت

در بازار اسپات، وقتی رمز ارزی مثل بیت کوین را با هر جفت ارزی خریداری میکنید، آن را در کیف پول خود دریافت میکنید. به عبارت دیگر دارایی ها مستقیماً بین خریدار و فروشنده جا به جا شده و مثلاً اگر رمزارزی بخرید و مبلغ آن را پرداخت کنید، بسته به نوع سفارش گذاری شما، همان لحظه یا مدتی بعد مالک آن خواهید بود.

معاملات فیوچرز توبیت

در ابتدا لازمه به این نکته اشاره کنیم که در صرافی توبیت ۲ مدل فیوچرز ارائه شده است. یکی یو اس دی تی پرپچوال USDTPerpetual و یکی لایت پرپچوال Lite Perpetual

بخش اول یعنی یو اس دی تی پرپچوال در صرافی توبیت بیشتر مخصوص معامله گران حرفه ایی و باتجربه بازار است. در مقابل لایت پرپچوال برای افراد مبتدی پیشنهاد می شود.

با درک چگونگی انجام ترید اسپات، حالا می توانید تفاوت آن با بازار فیوچرز را بهتر بفهمید. به بیان ساده در بازار آتی ما با خود رمزارزها سرکار نداریم، بلکه تنها قراردادهای آن ها را می بینیم. به عبارتی در معاملات فیوچرز شما متعهد می شوید که مقداری رمز ارز را در زمانی به خصوص بخرید یا بفروشید. به علاوه با امکان اهرم دار کردن معامله، در بازار فیوچرز برای یک بیت کوین لازم نیست هزاران دلار بپردازید و می توانید با تنها داشتن مقداری از آن پوزیشن خود را باز کنید. به طور خلاصه در بازار فیوچرز می توانید روی قیمت آینده یک رمزارز شرط ببندید. در کل استفاده از اهرم یا لوریج در معاملات آتی، امکان سفارش گذاری لانگ و شورت و همچنین بهره گیری از نقدینگی بسیار زیاد جاری در بازار فیوچرز توبیت این مارکت را بری سرمایه گذاران و تریدرها جذاب میکند.

انواع سفارشات در فیوچرز صرافی توبیت

در این بخش با انواع سفارش های فیوچرز در صرافی توبیت آشنا می شویم. این امکانات به شما اجازه می دهد تا حرفه ای تر معامله کنید.

لیمیت اوردر

ترید به روش لیمیت اوردر یا سفارش محدود یعنی تریدر یک سفارش خرید یا فروش با قیمتی که خود مشخص میکند به ثبت میرساند. این نوع سفارش ها زمانی انجام میشود که در دفتر سفارشات یا اوردر بوک سفارش تکمیل کننده اوردر شما قرار بگیرد و قیمت بازار اسپات به نرخ پیشنهادی شما برسد.

مارکت اوردر

با این نوع سفارش گذاری شما اعلام کرده اید که می خواهید به هر قیمتی که شده عملیات خرید و فروش را انجام دهید و در این امر عجله دارید. برای مثال هنگام فروش ۰.۰۰۲ بیت کوین با مارکت اوردر توبیت سفارش شما را با کمترین قیمت پیشنهادی توسط خریداران منطبق کرده است و به سرعت معامله را جوش می دهد. هنگام خرید نیز سفارش شما با گران ترین نرخ در دفتر سفارشات به مرحله انجام میرسد.

هنگام ثبت سفارش مارکت شما به عنوان یک سفارش بردار (تیکر) کارمزد معامله بیشتری به توبیت میپردازید. این هزینه برای سفارش گذارها (میکرها) نصف است.

تریگر اوردر

یک سفارش ماشه در توبیت زمانی معامله را انجام می دهد که به قیمت هدف برسد. این نوع سفارش ها در حالی که مشابه دستور توقف است، اگر دارایی کافی برای تکمیل معامله را نداشته باشید، تا حد امکان پر میشوند.

آموزش گام به گام معامله در فیوچرز توبیت Toobit

بعد از ساخت حساب در صرافی توبیت، به صفحه اصلی فیوچرز توبیت، جایی که می توانید سفارش گذاری کنید و چارت قیمت و برخی دیگر اطلاعات مربوط به بازار آتی در توبیت را مشاهده کنید، هدایت می شوید. برای انتقال به بخش فیوچرز توبیت شما از منوی اصلی صرافی در قسمت بالا، از زیرمجموعه مشتقات میتوانید به فیوچرز توبیت بروید. این نکته را فراموش نکنید که صرافی توبیت ۲ نوع فیوچرز را برای کاربران خود ارائه می دهد. به این صورت که کاربران مبتدی و بی تجربه میتوانند از لایت پرپچوال استفاده کنند. در مقابل معامله گران با تجربه تر و دارای استراتژی معاملاتی می توانند از یو اس دی تی پرپچوال استفاده کنند.

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

بعد از انتخاب و کلیک برروی یکی از حالت های فیوچرز توبیت که مشخص شده وارد صفحه اصلی فیوچرز توبیت میشوید. در اینجا مثال ما برای ادامه آموزش یو اس دی تی پرپچوال است.

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

به محض ورود به بخش فیوچرز توبیت می توانید در وسط صفحه چارت و نمودار قیمتی ارز انتخابی را مشاهده کنید. در قسمت بالای چارت امکان انتخاب جفت ارزها برای شما فراهم شده است. همچنین با توجه به تصویر که رمزارز بیت کوین انتخاب شده است می توانید قیمت مارکت، حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین و کمترین قیمت در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بیت کوین را مشاهده کنید. ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند فیبوناچی، خط روند و اشکال دیگر نیز برای تحلیل دقیق تر برای شما فراهم شده است.

در سمت راست چارت شما می توانید دفتر سفارشات یا اوردر بوک را ببینید که به شما دید دقیقی از وضعیت سفارشاتی که توسط تریدرها در توبیت گذاشته شده است می دهد.

در کنار اوردر بوک ها امکانات معاملاتی که توبیت برای تریدرهای خود ارائه میدهد را میتوانید ببینید. ۳ حالت سفارش گذاری در فیوچرز توبیت وجود دارد که به تفکیک به توضیح آنها پرداخیتم.

در انتهای صفحه درست زیر چارت شما می توانید اطلاعات مربوط به پوزشین خود را ببینید. همچنین تاریخچه معاملات شما نیز در این قسمت قابل نمایش است.

آموزش ثبت سفارش در فیوچرز توبیت

اگر با ترید اسپات و معاملات اهرم دار آشنا باشید، ترید در فیوچرز توبیت به لحاظ رابط کاربری بسیار مشابه این دو بازار است. تنها تفاوت این است که در بازار فیوچرز باید قرارداد آتی مربوط به ارزدیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این منظور،مشابه تصویر زیر، در قسمتی که مشخص شده، باید قرارداد جفت ارز موردنظر را پیدا کرده و مطابق توضیحات قبل، به دائمی یا عادی بودن آن هم توجه داشته باشید. در این آموزش ما قرارداد آتی دائمی بیت کوین/تتر را انتخاب می کنیم.

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

برای ثبت سفارش خرید آتی به روش لیمیت، مارکت یا استاپ اوردر، روی سربرگ مربوطه در پنجره سفارش گذاری، مثل تصویر زیر کلیک کنید و نکات زیر را دنبال کنید:

۱. برای ثبت هر نوع سفارشی، مطابق تصویر زیر، باید دو نوع سفارش به لحاظ کراس یا ایزوله بودن انتخاب کنید و اهرم مناسب را به صورت ضریب ۱ تا ۱۵۰ انتخاب کنید.

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

۲. در قسمتی که مشخص شده در تصویر بالا نشان می دهد نیز میتوانید حد سود و ضرر را مشخصی کنید. میتوانید در این قسمت با انتخاب مارک یا لست، به ترتیب عنوان کنید که اگر قیمت مارک یا آخرین قیمت به حد مشخصی رسید، سفارش شما را منقضی کرده و برای کسب سود (تی پی) یا جلوگیری از ضرر ( استاپ لاس) فروش دارایی تان ( در این مثال، یو اس دی تی) انجام میشود.

۳. گزینه ایی که با فلش مشخص شده ماشین حساب مخصوص توبیت را نشان می دهد. با کلیک روی این آیکون، می توانید برای محاسبه سود و زیان خود از محاسبات دقیق توبیت کمک بگیرید. کافی است نوع سفارش (لانگ یا شورت) را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نظر را وارد کنید و روی ماشین حساب کلیک کنید. این ماشین حساب برای معاملات اهرم دار و برای کسب اطلاع از نحوه لیکوئید شدن سفارشات بسیار کاربردی است.

۴. برای انجام سفارش محدود، مطابق تصویر زیر، باید سربرگ (لیمیت) را انتخاب کرده و مثلاً اگر می خواهید روی بالا رفتن قیمت رمز ارز مورد نظرتان شرط ببندید طبیعتاً در فیلد (پرایس) باید قیمت بیشتری نسبت به مارک پرایس وارد کنید. در فیلد بعدی هم باید مقدار یو اس دی تی که میخواهید برای خرید بیت کوین به قیمت آینده خرج کنید را وارد کنید.( به صورت درصدی از دارایی تان) و سپس ( بای/لانگ) را بزنید.

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

توجه کنید که با زدن گزینه ( تی پی/ استاپ لاس) میتوانید برای سفارش خود حد سود/ضرر وارد کنید. بعلاوه در بخش تاریخچه میتوانید لیست سفارشات خود را بیابید و از وضعیت آن مطلع شده یا با زدن گزینه کنسل آنرا متوقف کنید.

۵. برای انجام سفارش مارکت باید سربرگ (مارکت) را انتخاب کرده و تنها در بخش (سایز) مقدار رمزارز مورد نظر را وارد کنید. تنظیم حد سود و ضرر نیز مثل حالت قبل انجام میشود.

آموزش نحوه تنظیم اهرم برای معاملات فیوچرز توبیت

توبیت فیوچرز به شما اجازه می دهد تا قدرت نفوذ یا همان اهرم و لوریج را به صورت دستی تنظیم کنید. برای انجام این کار، به بالای صفحه بروید و روی گزینه لوریج کلیک کنید که مقدار لوریج فعلی شما را نیز نشان می دهد. با کشیدن اهرم می توانید مقدار لوریج خود را زیاد و کم کنید.

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

بازکرد پوزیشن در فیوچرز توبیت

برای بازکردن پوزیشن در فیوچرز توبیت بعد از تحلیل و پیاده کردن استراتژی معاملاتی خود حالا نوبت به بازکردن پوزیشن میرسد. برای این کار اگر قراره پوزیشن خرید باز کنید برروی گزینه ( لانگ) کلیک کنید و اگر قصد بازکردن پوزیشن فروش دارد برروی گزینه (شورت) کلیک کنید.

بعد از چک کردن مقدار لوریج و اهرم خود برای بازکردن پوزیشن در فیوچرز توبیت میتوانید از ۳ حالت سفارش گذاری مارکت، لیمیت و تریگر اوردر اسنفاده کنید.

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

بعد از بازکردن پوزیشن خود که در اینجا مثال ما سفارش خرید (لانگ) است میتوانید جزییات سفارش خود اعم از مقدار لیکوئید شدن، قیمت وارد شدن، مقدار سود و ضرر، حجمی که وارد معامله شدید را در پایین چارت پیگیری و مشاهده کنید.

آموزش ترید در فیوچرز صرافی توبیت Toobit

کارمزد بسیار پایین معاملات فیوچرز توبیت

در بخش کارمزد مربوط به معاملات فیوچرز که خیلی برای تریدها اهمیت دارد. کارمزد فیوچرز توبیت برای کاربران ایرانی که به تازگی عضو توبیت می شوند حساب آنها VIP۲ است. که کارمزد به شدت کمتری را پرداخت می کنند. و به این صورت است که برای میکر ۰.۰۱۴۰% و برای تیکر ۰.۰۴۰۰% کارمزد باید بپردازند.

حساب VIP۲ پاداش صرافی توبیت به کاربران ایرانی است که بعد از مدتی تمام میشود ولی باز هم حساب شما در یه لول پایین تر یعنی VIP۱ ثابت خواهد ماند به صورت دائمی که در این حالت باید کارمزدی برابر با بینگ ایکس پرداخت کنید. ولی این فرصت استفاده از حساب ویژه سطح ۲ توبیت را از دست ندهید! چون در حالت عادی باید موجودی حساب شما بالای ۱۰۰هزار دلار باشد تا از مزایا و خدمات سطح ۲ برخوردار شوید.

کد خبر: ۲۹۹٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha