۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
مقایسه صرافی توبیت Toobit با بینگ ایکس Bingx

مقایسه صرافی توبیت Toobit با بینگ ایکس Bingx

توبیت Toobit یک صرافی ارز دیجیتال جدید است که در اکتبر ۲۰۲۲ با مجوز FinCEN راه اندازی شد و به سرعت در حال کسب محبوبیت در میان کاربران ایرانی و بین المللی است.

توبیت Toobit یک صرافی ارز دیجیتال جدید است که در اکتبر ۲۰۲۲ با مجوز FinCEN راه اندازی شد و به سرعت در حال کسب محبوبیت در میان کاربران ایرانی و بین المللی است. این صرافی به دلیل ارائه خدمات عالی و کاربرپسند به سرعت، مورد توجه اکثر کاربران جهان و به خصوص ایران قرار گرفته است.

توبیت یک صرافی ارزدیجیتال متمرکز و ثبت شده در جزایر کایمن است که به کاربرھای مبتدی و حرفه ای امکان معامله انواع ارزھای دیجیتال با کارمزد مناسب و رابط کاربری انعطاف پذیر را فراھم میکند. جالب است بدانید که صرافی های مطرح دیگری مثل Bybit و BitMart ھم در جزایر کایمن ثبت شده اند. توبیت انواع بازارھای معاملاتی مثل اسپات، فیوچرز با حداکثر اھرم ١۵٠X و کپی ترید را پشتیبانی می کند و بیش از ١٣۴ جفت ارز و ١٢٣ کوین را برای معاملات ارائه می کند.

مقایسه صرافی های Toobit و BingX

صرافی های Toobit و BingX دو صرافی ارز دیجیتال محبوب هستند که خدمات متنوعی را به کاربران ایرانی و بین المللی ارائه میدهند. در این مقاله، به بررسی و مقایسه این دو صرافی در چند زمینه کلیدی می پردازیم:

قبل از بررسی می توانید رتبه توبیت در کوین مارکت را ببینید که توانسته در این مدت کوتاه جایگاه خوبی را در بخش معاملات فیوچرز کسب کند و حجم ترید بالایی را ثبت کند.

تیم توبیت در مناطق مختلف جهان از جمله روسیه، کره جنوبی و ترکیه توزیع شده است. و در اکثر کشورها دفتر رسمی دارد.

تعدادی از اعضای صرافی توبیت می توان به Ray رئیس سابق Huobi Global اشاره کرد. که تجربه کار در شرکت بایدو را نیز دارد. عضو دیگر این صرافی Kelly است که معاون سابق بازاریابی عملیاتی در Bybit بوده. یکی دیگر از اعضای بازاریابی و نیرو انسانی توبیت آقای Henry است که ۱۰ سال تجربه کار و مدیریت موفق ۱۰ میلیون کاربر را دارد.

مقایسه صرافی توبیت Toobit با بینگ ایکس Bingx

بررسی امنیت و اعتبار توبیت در مقابل بینگ ایکس

امنیت: توبیت از کیف پول های سرد، احراز هویت دو عاملی (۲FA) و نظارت مداوم بر تراکنش ها برای محافظت از دارایی های کاربران استفاده میکند. در مقابل بینگ ایکس از کیف پول های سرد، ۲FA، رمزگذاری SSL و سایر اقدامات امنیتی استاندارد برای محافظت از دارایی های کاربران استفاده میکند. به این نکته توجه کنید که توبیت گواهینامه سایبری را با بهترین نمره امنیتی دریافت کرده است.

امنیت و حریم خصوصی کاربرھا، اولویت اصلی توبیت است. این صرافی سیستم حفاظتی پیشرفته و چندلایه ای با نظارت لحظه ای دارد و بر اساس دادهھای سایت معتبر CER با موفقیت تست نفوذ یا Penetration Test رو با نمره ١٠٠ از ١٠٠پشت سر گذاشته که نشان دھنده امنیت این صرافی در برابر حملات سایبری است.

اعتبار: توبیت با شرکت های امنیتی معتبر مانند کوبو (Cobo) برای حفاظت از دارایی ها و ارائه خدمات حضانتی همکاری میکند. در حالی که بینگ ایکس توسط موسسه CertiK برای امنیت و انطباق با مقررات ممیزی تضمین شده است.

سابقه: توبیت سابقه کوتاهی دارد و هنوز در حال اثبات خود در این صنعت است. با این حال در این مدت کوتاه نیز نشان داده که از صرافی های نام آشنایی مثل بینگ ایکس که سابقه بیشتری نسبت به Toobit دارد ضعفی ندارد بلکه یه سطح امنیتی جدیدی را در صنعت ارزهای دیجیتال ثبت کرده است.

شفافیت: هر دو صرافی براساس سایت کوین مارکت کپ، با مشخص کردن Proof of Reserves، شفافیت منابع و داراییھا را برای کاربران خود فراھم کرده اند.

بررسی خدمات و امکانات گسترده توبیت

در نگاه اول هر دو صرافی مشابه هم هستند و تقریباً خدمات و قابلیت های یکسانی دارند. ولی در یه سری جزئیات و تعداد ارزهای برای معامله با هم متفاوت هستند.

توبیت طیف وسیعی از خدمات را برای بیش از ۱۰۰ جفت ارز پوشش می دهد، از جمله معاملات فیوچرز، معاملات اسپات، کپی ترید و... همچنین امکانات دقیقی در زمینه دمو تریدینگ برای آموزش و تست معاملات فراھم کرده است. که این صرافی را برای تریدهای مبتدی میتواند یک انتخاب عالی باشد.

ھمچنین، بخش کپی ترید با ارائه اطلاعات و نمودارھای جامع برای کاربرھا و سرمایه گذاران، در انتخاب معامله گر مناسب و سودآفرین به آنها کمک می کند.

صرافی Toobit از ۹ زبان پشتیبانی میکند و به زبان شما در ھمه ی مراحل معامله گری کنارتان خواھد بود.

مقایسه صرافی توبیت Toobit با بینگ ایکس Bingx

مقایسه خدمات صرافی توبیت و بینگ ایکس

کپی ترید: بینگ ایکس و توبیت هر دو از قابلیت جذاب کپی ترید پشتیبانی می کنند. با توجه با سابقه طولانی بینگ ایکس تریدرهای حرفه ای و بیشتری در آن حضور دارند اما سیستم کپی ترید توبیت دقیق تر و با تنظیمات شخصی سازی بیشتری در دسترس تریدرها قرار گرفته است. و از هوش مصنوعی نیز برای ساخت استراتژی های بهینه تر کمک میگیرد.

معاملات اسپات: هر دو صرافی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار اسپات ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند و قابلیت ثبت سفارش و تعیین حد سود و ضرر را دارند. در این بخش بینگ ایکس از مبدل سریع ارزها و سواپ سولانا پشتیبانی می کند. اضافه کردن قابلیت های بیشتر به صرافی گاهی باعث کاهش سرعت ثبت سفارشات می شود. هدف توبیت افزایش سرعت و دقت معاملات است.

معاملات فیوچرز: هر دو صرافی ارز ۲ نوع معامله فیوچرز پشتیبانی میکنند. توبیت یه حالت لایت پریپچوال Lite Perpetual دارد که مخصوص تریدهای مبتدی است. در مقابل بینگ ایکس یه فیوچرز استاندارد Standard Futures دارد که بسیار کاربردی است و کاربران میتوانند به کمک آن در بازار سهام و فارکس معامله کنند.

ربات های معامله گر: هر دو صرافی دارای ربات های معامله گر خودکار، گرید ترید در اسپات و فیوچرز هستند. در این بخش توبیت یه ربات جدید Futures DCA مارتینگل هم به خدمات خود اضافه کرده است که قابلیت بسیار کاربردی به شمار می رود. و از هوش مصنوعی برای ربات های خود استفاده میکند که بازدهی فوق العاده ای دارد.

دمو تریدینگ: هر دو صرافی BingX و Toobit امکان دمو ترید را به کاربران خود ارائه میدهند. در بینگ ایکس شما VST یا همان ارز مجازی صرافی را دارید برای معاملات خود که می توانید حساب خود را روی آن تنظیم کنید و تریدهای آزمایشی انجام دهید. اما در توبیت شما ۱۰۰۰۰USDT موجودی مجازی برای تست معاملات خود دارید.

قابلیت P۲P: این قابلیت فقط در بینگ ایکس در دسترس است و در صرافی توبیت این امکان در آینده اضافه خواهد شد.

معاملات NFT: توبیت با راه اندازی بازار NFT خود، بستری مناسب برای خرید و فروش دارایی های دیجیتال NFT فراهم کرده است. همچنین، خدمات مرتبط با ۳.۰ web در آینده نزدیک در توبیت ارتقا خواهند یافت. به طوری که کاربران میتوانند به راحتی NFTها را در این بازار ایجاد و معامله کنند.

مقایسه صرافی توبیت Toobit با بینگ ایکس Bingx

ارائه خدمات به ایرانی ها در بینگ ایکس و توبیت چگونه است؟

هر دو صرافی به ایرانی ها خدمات می دهند ولی در حال حاضر بینگ ایکس خدمات خود را برای ایرانیان محدود کرده حتی زبان فارسی و قابلیت احراز هویت ایرانی ها را غیر فعال کرده است. در چنین شرایطی فعالیت در چنین صرافی ممکن است ریسک هایی به همراه داشته باشد اما در توبیت این مشکل وجود ندارد و این صرافی بدون مشکل به ایرانی ها خدمات بدون احراز هویت اجباری میدهد. (اگه تمایل داشته باشید میتوانید با مدارک ایرانی احراز هویت انجام دهید.) از زبان فارسی پشتیبانی میکند که برای مبتدیان بسیار اهمیت دارد. و بدون فیلترشکن هم میتوانید به صرافی توبیت دسترسی داشته باشید. اگر تصمیم دارید با یک صرافی خارجی ارز دیجیتال کار کنید بدون شک و تردید توبیت با ارائه این همه خدمات به ایرانیان به زبان فارسی میتواند بهترین انتخاب باشد.

صرافی توبیت به صورت چت زنده میتواند به چندین زبان مختلف دنیا کاربران را راهنمایی کند و به مشکلات و سوالات آنها پاسخ دهد.

مزایا صرافی توبیت برای ایرانیان

پشتیبانی از زبان فارسی در نسخه توبیت فارسی

بدون نیاز به فیلترشکن و دردسرهای تغییر ip

احراز هویت در صرافی با مدارک ایرانی

دارای حجم معاملات بالا در فیوچرز

شفافیت در کارکرد با ارائه اطلاعات و داده ها از صرافی

دارای کپی ترید و ربات های معامله گر

کارمزد معاملات در توبیت و بینگ ایکس

اگر به کارمزد معاملات هر دو صرافی نگاه کنید، می بینید که کارمزد اسپات توبیت برای میکر و تیکر ۰.۲۰۰۰% است اما در بینگ ایکس کارمزد ۰.۱% است.

در بخش کارمزد مربوط به معاملات فیوچرز که خیلی برای تریدها اهمیت دارد. کارمزد فیوچرز توبیت برای کاربران ایرانی که به تازگی عضو توبیت می شوند حساب آنها VIP۲ است. که کارمزد به شدت کمتری را پرداخت می کنند. و به این صورت است که برای میکر ۰.۰۱۴۰% و برای تیکر ۰.۰۴۰۰% کارمزد باید بپردازند. در حالی که کارمزد معاملات فیوچرز بینگ ایکس در میکر ۰.۰۲۰۰% و تیکر ۰.۰۵۰۰% است.

حساب VIP۲ پاداش صرافی توبیت به کاربران ایرانی است که بعد از مدتی تمام میشود ولی باز هم حساب شما در یه لول پایین تر یعنی VIP۱ ثابت خواهد ماند به صورت دائمی که در این حالت باید کارمزدی برابر با بینگ ایکس پرداخت کنید. ولی این فرصت استفاده از حساب ویژه سطح ۲ توبیت را از دست ندهید! چون در حالت عادی باید موجودی حساب شما بالای ۱۰۰هزار دلار باشد تا از مزایا و خدمات سطح ۲ برخوردار شوید.

جمع بندی

با توجه به این که فعالیت در همه صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانیان با ریسک هایی همراه است. ولی با انتخاب یک صرافی درست میتوانید این ریسک ها را به حداقل برسانید. با توجه به مقایسه ای در این مقاله انجام شده فعالیت در یک صرافی مانند توبیت که به ایرانی ها خدمات میدهد و حتی زبان فارسی هم دارد میتواند خیلی از مشکلات و دغدقه های یک تریدر را رفع کند.

در نهایت، Toobit گزینه مناسبی برای معامله گران باتجربه و مبتدیانی است که به دنبال صرافی امن، نوآور و کاربرپسند با طیف گستردهای از ویژگی ها و خدمات هستند.

کد خبر: ۲۹۹٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha