۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
بیشترین بهره بدون ریسک را کدام صندوق درآمد ثابت می پردازد؟| مراقب حباب صندوق های طلا باشید
وضعیت صندوق های بورسی

بیشترین بهره بدون ریسک را کدام صندوق درآمد ثابت می پردازد؟| مراقب حباب صندوق های طلا باشید

حباب صندوق های ای تی اف مبتنی بر کالای طلا رو به رشد است و از طرفی دیگر، صندوق درآمد ثابت سپر با نرخ بازده 30 درصد بیشترین بهره بدون ریسک را میان سایر صندوق های بزرگ پرداخت میکند.

هادی بهرامی؛ بازار: ورود صندوق های مبتنی بر سهام، اوراق درآمد ثابت و بخصوص کالا (طلا و زعفران) به بازار بورس، اقدامی موثر جهت جذب نقدینگی میباشد که به دلیل مدیریت بهتر دارایی ها، سود و جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارد. از مزایای صندوق های ای تی اف بورسی میتوان به کاهش ریسک نگهداری، سرمایه گذاری با مبالغ کم، مدیریت حرفه ای و نقد شوندگی بالا اشاره کرد. با سرمایه گذاری در این صندوق ها، با ریسک کمتر سود بیشتری بدست می آورید که دغدغه پرتفوی گردانی نخواهید داشت و با استفاده از تحلیل بنیادی (بررسی حباب ها، ارزش گذاری، وضعیت بازار و صندوق ها) و تکنیکال نمودار های قیمتی میتوان سرمایه گذاری بهینه ای داشت.

صندوق طلای لوتوس با ارزش بازار ۱۳ هزار میلیارد تومان و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۶۶ تومان، صندوق عیار مفید با ارزش بازار ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و با قیمت ۱۰ هزار و ۲۶۰ تومان و صندوق کهربا با ارزش بازار ۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان و با قیمت ۳ هزار و ۶۰۰ تومان به عنوان بزرگ ترین صندوق های طلای بورسی معامله میشوند. حباب صندوق طلای لوتوس پارسیان به میزان ۰.۵ درصد، عیار مفید به میزان ۰.۵ درصد و کهربا نیز به میزان ۰.۵ درصد میباشد که نشان میدهد اتفاقات اخیر، کاهش قیمت های قبل را جبران کرد و حباب هم به سمت مثبت شدن حرکت میکنند.

صندوق سهامی دارایکم با ارزش بازار ۱۳ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان و با قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان، اهرم با ارزش بازار ۱۲ هزار میلیارد تومان و با قیمت ۱ هزار و ۵۶۵ تومان و پالایش یکم با ارزش بازار ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین صندوق های مبتنی بر سهام معامله میشوند. خالص ارزش دارایی (NAV) این صندوق ها به ازای هر سهم به ترتیب ۲۳ هزار و ۱۹۴ تومان، ۱ هزار و ۷۰۰ تومان و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان میباشد که نشان میدهد صندوق اهرم تقریبا به اندازه قیمت اماری حرکت میکند؛ اما صندوق های دارایکم و پالایش یکم اختلاف قابل توجهی در قیمت بازاری و ارزش ذاتی فعلی دارند.

صندوق درآمد ثابت سپر با ارزش بازار ۱۲ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان و با قیمت ۲ هزار و ۴۴۵ تومان، اعتماد با ارزش بازار ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و با قیمت ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و سپیدما با ارزش بازار ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با قیمت ۲ هزار و ۳۰ تومان به عنوان بزرگ ترین صندوق های مبتنی بر اوراق درآمد ثابت معامله میشوند. نرخ بازده صندوق سپر اقتصاد بیدار به میزان ۲۹.۳۵ درصد، سپیدمای سپید دماوند ۱۹.۲ درصد و اعتماد آفرین پارسیان به میزان ۲۷.۳ درصد به صورت سالانه میباشد که نشان میدهد از بین این سه صندوق بزرگ درآمد ثابت فقط سپر اقتصاد بیدار درصد بالاتری در پرداخت سود دارد.

کد خبر: ۲۹۹٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha