۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
فروشگاه بدون عوارض فرودگاه سیدنی(بهترین راه برای دور زدن مالیات سنگین استرالیا)

فروشگاه بدون عوارض فرودگاه سیدنی(بهترین راه برای دور زدن مالیات سنگین استرالیا)

اغلب مسافران وقتی به سیدنی استرالیا سفر می کنند به دنبال فروشگاهی هستند تا سوغاتی و هدایایی هرچند کوچک برای عزیزان خود تهیه کنند.

به گزارش بازار، اغلب مسافران وقتی به سیدنی استرالیا سفر می کنند به دنبال فروشگاهی هستند تا سوغاتی و هدایایی هرچند کوچک برای عزیزان خود تهیه کنند و فروشگاه فرودگاه بدون عوارض سیدنی انتخاب هوشمندانه ای است که باعث می شود درگیر عوارض و مالیات نشوند و به نوعی کالاهای خارجی و حتی برند را بدون پرداخت مالیات خریداری نمایند. فری شاپ ها در فرودگاه سیدنی به فروشگاه هایی گفته می شود که کالاهای بدون مالیات را به فروش می رسانند. شهر سیدنی استرالیا توریست پذیر بوده و به این موضوع اهمیت بیشتری داده است.

تکس فری در خرید از فروشگاه فرودگاه بدون عوارض سیدنی

یک سری فروشگاه ها مثل Sydney Duty Free، Heinemann - T۱ Sydney International Airport ، Duty Free در فرودگاه سیدنی با عبارت Duty Free یا tax free نماد گذاری شده اند( برای آشنایی با موقعیت مکانی این فروشگاه ها در فرودگاه و نحوه خرید روی لینک sydney duty free airport کلیک کنید ) هر فروشگاهی که با این نماد مشخص شده است یعنی کالاهای خود را بدون مالیات به فروش می رساند. گاهی تکس فری شامل همه محصولات فروشگاه می شود و گاهی هم فقط اقلام خاصی را پوشش می دهد که باز هم بر روی اتیکت مربوطه عبارت تکس فری نوشته شده است.

خرید کالا از فروشگاه های فری شاپ فرودگاه سیدنی بهترین راه برای دور زدن مالیات سنگین استرالیا است. اقلامی که از داخل فروشگاه های مراکز خرید بخش های مختلف شهر خریده می شوند در زمان خروج از فرودگاه و چک این مشمول عوارض خروج از کشور هستند که گاهی نرخشان سر به فلک می کشد. سیستم تکس فری در استرالیا به خصوص شهر سیدنی که بسیار توریست پذیر است سبب شده تا ترغیب مسافران به خرید کالاها بیشتر شود و به نوعی به چرخه اقتصادی این کشور هم کمک زیادی کرده است.

قوانین خرید از فروشگاه فرودگاه سیدنی بدون پرداخت عوارض

خرید از فروشگاه فرودگاه بدون عوارض سیدنی قوانین خاص خودش را دارد و قوانین هر فرودگاه به نسبت فرودگاه های دیگر فرق می کند اما در یک بررسی کلی یک مبلغ پایه و درصد مشخصی در نظر گرفته می شود که اگر خرید شما به مبلغ پایه رسید می توانید از درصد اعلام شده برای تکس فری ( این درصد توسط خود فروشگاه و بسته به نوع کالا مشخص می شود) استفاده کنید.

دومین قانون در زمان خرید از فری شاپ های فرودگاه سیدنی این است که نباید بیش از سه ماه از مدت زمان اقامت شما در این شهر گذشته باشد. البته فرض بر این است که شما با ویزای گردشگری وارد کشور شده اید. ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری مشمول این قانون نمی شوند.

در زمان خرید از فروشگاه فرودگاه بدون عوارض سیدنی معمولاً فرمی مخصوص توسط شخص صندوق دار در اختیار مسافران قرار می گیرد که باید تکمیل شود. در این فرم ضمن وارد کردن اطلاعات اولیه مثل نام و نام خانوادگی، محل اقامت و آدرس هم قید می شود. برخی از فروشگاه های فری شاپ فرودگاه سیدنی این لاین را انلاین اجرا کرده اند تا روند خرید سریعتر شود. وارد کردن شماره پاسپورت و یا اعلام آن بسته به نوع قوانین فروشگاه نیز الزامی است. در نهایت فاکتور خرید در سه نسخه تنظیم می شود و به شخص خریدار ارائه خواهد شد.

یک قانون کلی در فروشگاه فرودگاه بدون عوارض سیدنی این است که اقلام با مصارف شخصی شامل قانون تکس فری می شوند. یعنی شما به عنوان یک تاجر یا شخصی که قرار است محصول ثابتی را به تعداد بالا خریداری کند معمولاً یا اجازه این را ندارید یا طبق قانون استرالیا باید مجوز مربوطه را دریافت کرده باشید. به زبانی ساده تر خرید از از فروشگاه بدون عوارض فرودگاه سیدنی به منظور استفاده شخصی یا سوغاتی است و خرید تجاری و سودآوری در کسب و کار به صورت خرید اقلام با تعداد بالا شامل این موضوع نخواهد شد.

فروشگاه بدون عوارض فرودگاه سیدنی(بهترین راه برای دور زدن مالیات سنگین استرالیا)

شرایط سنی و مبلغ خرید از فری شاپ های فرودگاه سیدنی

مسافران و گردشگرانی که برای خرید اقلام، فری شاپ های فرودگاه سیدنی را انتخاب می کنند، باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند. میزان مبلغ معین خرید هم بر اساس قوانین فروشگاه مربوطه مشخص میشود. مثلاً اگر قرار به خرید یک محصول برند و یا لوکس از یک فروشگاه باشد، چون قیمت ها بالا است، حد پایه مبلغ خرید برای استفاده از تکس فری هم حتماً بالا خواهد بود اما همه فروشگاه ها نرخ اولیه بالایی ندارند و شرایط خرید بدون مالیات از فرودگاه سیدنی برای مشتریان فراهم است.

مزایای خرید از فروشگاه فرودگاه بدون عوارض سیدنی

مهمترین نکته ای که باعث می شود مشتریان به سراغ فروشگاه فرودگاه بدون عوارض سیدنی بروند، تنوع بالای کالا در کنار قیمت ارزان آنها است. در یک بررسی کلی مشخص شده که بسیاری از اقلامی که در فروشگاه های بدون عوارض فرودگاه سیدنی عرضه می شوند واقعاً نرخ ارزانتری به نسبت فروشگاه های داخل شهر دارند. نوع بسته بندی محصولات کاملاً ایمن بوده و لیبل بدون عوارض بر روی آن کاملاً قابل استعلام است. شرایط به شکلی است که شخص به راحتی می تواند محصولاتی که قرار است به عنوان سوغاتی تهیه کند را به این فروشگاه ها موکول کند.

کلام آخر

خرید از فروشگاه فرودگاه بدون عوارض سیدنی برای مسافران و توریست ها هم هزینه حمل و نقل کمتری به همراه دارد و هم از نظر زمانی باعث صرفه جویی می شود. مهم ترین مزیت خرید از فروشگاه بدون عوارض فرودگاه سیدنی این است که قیمت محصولات در این فروشگاه ارزانتر از حالت عادی است و شامل عوارض نمی شود. محصولی که در قانون گمرک استرالیا شامل عوارض و مالیات نشود یعنی دردسر کمتری به همراه دارد و در نهایت کمک خواهد کرد تا توریست ها ضمن ثبت خاطرات جذاب از سفر به سیدنی بتوانند با هدایایی مقرون به صرفه و البته زیبا و با کیفیت عزیزان خود را خوشحال کنند.

شرایط سن و میزان مبلغ خرید در فروشگاه های بدون عوارض سیدنی معمولاً متفاوت است اما در مجموع سخت گیری فقط شامل خرید یک محصول ثابت به صورت عمده ( به تعداد خیلی بالا) می شود و اقلامی که برای مصارف شخصی هستند به راحتی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.


 

کد خبر: ۲۹۸٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha