۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
سقوط ۴۲ درصدی شاخص صنعت محصولات غذایی
تکنیکال شاخص محصولات غذایی

سقوط ۴۲ درصدی شاخص صنعت محصولات غذایی

شاخص صنعت غذایی طی یک هفته اخیر به میزان ۷.۳ درصد کاهش را تجربه کرده است که نشان میدهد سرمایه گذاران صنعت محصولات غذایی در بورس، زیان بیشتری را متحمل شدند.

هادی بهرامی؛ بازار: شاخص صنعت محصولات غذایی به جز قند و شکر در بورس، نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۷.۳ درصد و طی یک ماه اخیر به میزان ۱۰ درصد کاهش را تجربه کرده است. شاخص گروه غذایی نیز مانند سایر صنایع بورسی، حمایت های خود را از دست داده است و در حال حاضر، کف قابل اتکای شاخص محدوده ۴۸ هزار واحد میباشد. پیش بینی میشود که شاخص با لمس کردن این حمایت، روند خود را از نزولی به صعودی چرخش داده و با تشکیل کف و سقف های بالاتر رشد خوبی داشته باشد و بر روی سهم هایی که کوچک هستند و یا گارد صعودی گرفته اند، تاثیر مثبت بگذارد.

شرکت صنعت غذایی کورش با ارزش بازار ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، صنعتی بهشهر با ارزش بازار ۶ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان، زر ماکارون با ارزش بازار ۳ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان و در نهایت، گلوکوزان با ارزش بازار ۲ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین شرکت های صنعت محصولات غذایی به ترتیب ۴.۹ درصد، ۱۲ درصد، ۱۲.۳ درصد و ۱۱.۸ درصد کاهش را طی یک هفته اخیر تجربه کردند.

شاخص صنعت محصولات غذایی از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزان ۴۲ درصد کاهش را تجربه کرده است که طبیعتا سهام شرکت های کوچک این صنعت، افت بیشتری داشته و مبلغ زیادی از ارزش بازارشان کم شده است. شاخص با شکست مقاومت ۶۲ هزار واحد در میان مدت میتواند سهام شرکت های غذایی را به سمت بالا پرتاب کند؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۴۸ هزار واحد هم از دست برود، ریزش بیشتری در راه خواهد بود و احتمال زیان سنگین تر سهامداران وجود خواهد داشت ...

کد خبر: ۲۹۸٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha