۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
منابع اردنی: نمی‌گذاریم اسرائیل از حریم هوایی ما استفاده کند

منابع اردنی: نمی‌گذاریم اسرائیل از حریم هوایی ما استفاده کند

با وجود ادعای برخی از منابع اسرائیلی که اردن به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان داده تا برای مقابله با حمله احتمالی تهران، از حریم هوایی امان استفاده کند، منابع اردنی این ادعا اها را تکذیب کردند.

به گزارش بازار، بر خلاف ادعای برخی از منابع اسرائیلی، منابع اردنی تأکید کردند که این کشور به هیچ عنوان به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن استفاده کند.

منابع اردنی گفتند که نیروهای مسلح اردن، تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد، هیچ یک از طرفها از حریم هوایی آن، استفاده کنند.

این در حالی است که وبسایت «عربی پست» و برخی از صفحات مجازی اسرائیلی امروز جمعه مدعی شده بودند که اردن به اسرائیل اجازه داده است برای مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی ایران از حریم هوایی «امان» استفاده کند.

پس از ترور شهیدان اسماعیل هنیه و «فؤاد شکر»، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن اوایل هفته جاری به تهران سفر کرد. الصفدی روز یکشنبه گفت که «به همتای ایرانی خود گفتم من در تهران، حامل پیامی از سوی اسرائیل نیستم».

الصفدی با بیان اینکه اولین گام جلوگیری از تنش در منطقه، توقف جنگ اسرائیل علیه غزه است»، تصریح کرد: هدف از سفر من به تهران، حل اختلافات بین دو کشور به صورت صریح و شفاف است؛ به نحوی که در راستای منافع دوجانبه ما باشد».وزیر خارجه اردن همچنین با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد. باقری بر عزم جدی ایران برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس تأکید کرد.

اسماعیل هنیه روز چهارشنبه دهم مرداد ماه در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حالی که به عنوان مهمان مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در تهران حضور داشت به شهادت رسید. مقامات ایرانی پس از آن اعلام کردند که پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای به این رژیم خواهند داد.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha