۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
۸۰ درصد مخزن سد تهم زنجان خالی است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۸۰ درصد مخزن سد تهم زنجان خالی است

زنجان- باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر سد تهم فقط ۱۸ میلیون مترمکعب آب دارد، گفت: ۸۰ درصد مخزن سد تهم خالی است.

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه در استان چهار سد از جمله تهم، کینه‌ورس، گلابر و تالوار در حال بهره‌برداری است،گفت: سال آبی اخیر ووردی آب به سد تهم ۸.۷ میلیون مکعب بود.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۱۵.۴ میلیون متر مکعب آب وارد سد تهم شده و حجم مخزن سد تهم ۸۴ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در حال حاضر در این سد ۱۸ میلیون مترمکعب آب وجود دارد که ۲۱ درصد این مخزن پر است.

باقری ورودی بارندگی‌های امسال به سد گلابر را ۳.۲ میلیون مترمکعب و سال گذشته را ۵.۹ میلیون مترمکعب اعلام کرد و بیان داشت: ۱۱۶ میلیون حجم مخزن این سد است که درصد پرشدگی سد گلابر برای امسال ۴۱ درصد و برای سال گذشته ۴۳ درصد ثبت شده است.

وی تاکید کرد: سد کینه‌ورس تأمین‌کننده آب آشامیدنی بخشی از ابهر و خرمدره است و حدود شش میلیون مترمکعب آب شرب این دو شهر را تأمین می‌کند و ورودی این سد امسال ۴ میلیون مترمکعب و سال قبل ۴.۷ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان افزود: از ۱۶ میلیون مترمکعب حجم مخزن سد کینه‌ورس در حال حاضر ۴.۱ میلیون مترمکعب آب دارد و میزان پرشدگی این سد ۲۶ درصد است و این وضعیت نگران‌کننده است.

باقری با بیان اینکه در هیچ‌کجای استان مشکل تأمین آب آشامیدنی نداریم،تصریح کرد: آب ورودی امسال به سد تالوار ۱۹ میلیون مترمکعب و سال گذشته ۴۳ میلیون مترمکعب بود که با توجه به حجم مخزن ۵۰۰ میلیون مترمکعبی این سد، درصد پرشدگی آن ۲۱ درصد است.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha