۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
چراغ سبز به پیشنهاد مصر، قطر وآمریکا | تل‌آویو: با حماس مذاکره می‌کنیم
در بیانیه‌ای مطرح شد؛

چراغ سبز به پیشنهاد مصر، قطر وآمریکا | تل‌آویو: با حماس مذاکره می‌کنیم

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از تصمیم به اعزام تیم مذاکره کننده این رژیم به قطر یا مصر در هفته آینده برای مذاکره با حماس خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از الجزیره، دفتر نتانیاهو در واکنش به بیانیه آمریکا، مصر و قطر اعلام کرد هیئت مذاکره کننده این رژیم در ۱۵ اوت برای توافق در خصوص جزئیات توافق نهایی با حماس به یکی از کشورهای مصر یا قطر اعزام خواهد شد.

بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پس از آن منتشر می‌شود که ۳ کشور میانجیگر خواستار بازگشت حماس و تل آویو به میز مذاکره شده بود.

در بیانیه منتشر شده از ۳ کشور آمریکا، مصر، و قطر آمده است: ما به عنوان میانجیگران صلح، از مقامات اسرائیل و جنبش حماس می‌خواهیم در مذاکرات صلحی که می‌تواند در دوحه، پایتخت قطر یا قاهره، پایتخت مصر در ۱۵ اوت برگزار شود، شرکت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون زمان آن است که به یک توافق آتش بس و تبادل اسرا میان طرفین دست یابیم. ما برای رسیدن به این نقطه چندین ماه کوشیده‌ایم و اکنون توافق نهایی بر روی میز است. در حال حاضر تنها جزئیات اجرای این توافق باقی مانده است.

۳ کشور آمریکا، قطر، و مصر در پایان از آمادگی خود برای ارائه طرح نهایی به منظور حل و فصل مسائل مربوط به اجرای این توافق خبر دادند.

دوحه و قاهره پیش تر برای چندین ماه میزبان مذاکرات دورهای پیشین گفتگوهای مقامات حماس و رژیم صهیونیستی بودند. با این حال، زیاده خواهی‌های مقامات تل آویو در نهایت مانع از رسیدن طرفین به توافق نهایی شد.

کد خبر: ۲۹۸٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha