۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
نرخ جریمه طرح ترافیک در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

نرخ جریمه طرح ترافیک در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

نرخ طرح ترافیک برای خودروهایی با معاینه فنی عادی بین ساعات ۱۰ تا ۱۶، معادل جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۳ تعیین شده است.

به گزارش بازار، نرخ جریمه‌های رانندگی طی مدت اخیر از سوی پلیس راهور افزایش پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین جرائم رانندگی برای شهروندان تهرانی، نرخ جریمه طرح ترافیک است. نرخ طرح ترافیک برای خودروهایی با معاینه فنی عادی قبل ساعت ۱۰ صبح وارد محدوده می‌شوند و بعد ساعت ۱۶ خارج می‌شوند، معادل جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۳ تعیین شده است. جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۳ برای خودرویی که هیچکدام از طرح‌های ماهانه یا روزانه را رزرو نکرده باشد، ۱۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان است.

جریمه طرح ترافیک

نرخ طرح ترافیک در سال ۱۴۰۳ با توجه به سه فاکتور تعیین می‌شود. این فاکتورها شامل ساعت ورود و خروج، نوع معاینه فنی خودرو و محل سکونت او هستند. نرخ طرح ترافیک در کمترین حالت برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند، ۶۳ هزار تومان اعلام شده است. این نرخ برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی به ۱۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان می‌رسد. این نرخ همان جریمه طرح ترافیک است. مبلغ این جریمه به ازای هر تردد افزایش می‌یابد. بنابراین باید برای جلوگیری از این مشکل، طرح ترافیک را خریداری کنید تا مشمول هزینه‌های گزاف نشوید.

برای آن‌که مورد جریمه طرح ترافیک واقع نشوید، بایستی بسته طرح ترافیک را خریداری کنید. این بسته به شکل‌های ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه فروخته می‌شود. نرخ این بسته‌ها برای خودروهایی با معاینه فنی عادی و برتر متفاوت هستند.

مبلغ بسته‌ها

بسته طرح ترافیک به سه روش ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه فروخته می‌شود و برای خودرو با معاینه فنی عادی و برتر متفاوت خواهد بود. نرخ بسته طرح ترافیک یک ماهه برای خودرو با معاینه فنی عادی یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان است. بسته سه‌ماهه طرح ترافیک خودرو عادی نیز چهار میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۰۰ تومان و بسته طرح ترافیک شش‌ماهه خودرو عادی هشت میلیون و ۴۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان تصویب شده است.

قیمت بسته طرح ترافیک برای خودرو با معاینه فنی برتر از یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان در یک ماه آغاز می‌شود و این عدد برای بسته سه‌ماهه به سه میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۰۰ تومان و برای بسته شش‌ماهه به شش میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسد. البته بسته طرح ترافیک به‌شکل روزانه هم فروخته می‌شود و این عدد در سال جاری ۷۵ هزار تومان خواهد بود.

محدوده طرح ترافیک شامل چه مناطقی از تهران می‌شود؟

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری و جنوب به خیابان شوش وصل می‌شود. از غرب خیابان کاگر مرز محدوده طرح ترافیک است و در شرق تهران خیابان ۱۷ شهریور و شریعتی جزو محدوده طرح ترافیک حساب می‌شوند. طرح کنترل آلودگی هوا، اما از شمال و جنوب به‌ترتیب بین اتوبان همت و بزرگراه بعثت قرار می‌گیرد. شرق تهران از بزرگراه امام‌علی طرح کنترل آلودگی هوا آغاز می‌شود و بزرگراه چمران و نواب محدوده غربی طرح کنترل آلودگی هوا به‌حساب می‌آیند.

کد خبر: ۲۹۸٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha