۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
فعالیت ۲۵ درصد صنایع گلستان در حوزه فرآوری تولیدات کشاورزی | ایجاد زنجیره کامل فرآوری گیاهان دارویی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

فعالیت ۲۵ درصد صنایع گلستان در حوزه فرآوری تولیدات کشاورزی | ایجاد زنجیره کامل فرآوری گیاهان دارویی

گرگان- حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۲۵ درصد صنایع گلستان در حوزه فرآوری تولیدات کشاورزی در شاخه های حوزه های لبنیات، رب گوجه فرهنگی، کارخانه های تبدیلی دیگر محصولات فعال هستند.

درویشعلی حسن زاده در حاشیه بازدید قایم مقام وزارت صمت از کارخانه دارو سازی گیاه اسانس در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۲۵ درصد کارخانه های استان در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی فعال هستند که از مهمترین آنها می توان در حوزه های لبنیات، کارخانه های رب، صنایع تبدیلی و فرآوری محصولاتی مانند سیب زمینی، باقلا، نخود و محصولات باغی نام برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت استان کاشت گیاهان دارویی است، افزود: برای استفاده از ظرفیت تولید گیاهان دارویی در تلاش هستیم که برای این زنجیره کامل فرآوری این نوع محصولات را در استان توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه فرآوری در گیاهان دارویی در دو حالت دم نوش و بخش دیگر آن اسانس گیری است، یادآور شد: در حوزه اسانس گیری سه واحد فعال داریم که در این حوزه فعال و با اسانس گیری استاندارد اقدام به تولید دارو می کنند.

حسن زاده تصریح کرد: یکی از برنامه ما حمایت از واحدهای فرآوری اسانس گیری گیاهان دارویی است تا بتوانیم زنجیره گیاهان دارویی را از مزرعه تا مصرف کننده کامل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه واحدها فرآوری در حال حاضر به صورت محدود و غیر مستقیم صادرات انجام می دهند، افزود: با توسعه این زنجیره تولیدعلاوه بر تامین نیاز داخل، شرایط برای صادرات این فرآورده های گیاهان دارویی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی فعالیت در حوزه گیاهان دارویی این آمادگی را داریم که از سرمایه گذاران این حوزه حمایت کنیم.

حسن زاده خاطرنشان کرد: اولویت ما کمک به توسعه واحدهای تولیدی فرآوری گیاهان دارویی است تا با گسترش آن بتوانیم از این ظرفیت خدادادی استفاده کافی را ببریم و ارزش افزوده بالایی برای استان به وجود بیاوریم.

کد خبر: ۲۹۸٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha